• 30 Jan. 2017
  • 5 min

Marketing 4 IT: Un brand puternic de angajator nu se naște peste noapte

Marketing 4 IT: Un brand puternic de angajator nu se naște peste noapte

Tinerii specialiști din IT sunt așteptați la o nouă ediție a conferinței Marketing 4 IT. Organizatorii evenimentului ne spun, în articol, mai multe despre temele ce vor fi abordate.

Loopaa Marketing Agency anunță cea de-a doua ediție a Marketing 4 IT (Mk 4 IT), singura conferință de marketing dedicată companiilor de IT din România. Evenimentul are loc pe 23 februarie, toată ziua, la Impact HUB, Cluj-Napoca. Organizat cu scopul de a aduce laolaltă specialiști din marketing și HR și tineri antreprenori din domeniul IT, Mk 4 IT promite să ofere viziuni inedite și cunoștințe aplicabile. Sunt așteptați peste 200 de participanți, marketeri, specialiști HR și antreprenori din companiile de IT din Cluj-Napoca și Transilvania.

Mk 4 IT: Cum construiești un brand puternic de angajator

Mk 4 IT: Cum construiești un brand puternic de angajator

Anul acesta, conferința va avea două teme extrem de interesante pentru marketingul în 2017: Employer Branding și Product Marketing. De asemenea, noua ediție Marketing 4 IT aduce și șase workshopuri în care participanții pot interacționa direct cu specialiștii în HR și Marketing. Printre speakerii de la Mk 4 IT 2017 o regăsim și pe Laura Chiculiță, CMO eJobs România, care va vorbi din perspectiva departamentului de marketing a eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Am vrut să ne facem o idee mai clară despre subiectele abordate în cadrul conferinței, așa că am stat de vorbă cu unul dintre organizatori și moderatorul evenimentului, Călin Biriș, Digital Director și business partner Loopaa MarComm.

eJobs: Cum a decurs prima ediție Marketing 4 IT?

 

Călin Biriș: Prima ediție a fost una plină de emoții. Cumva, testam terenul. Nu știam cum va reacționa publicul, dacă vom reuși să le captăm atenția și, mai ales, să le oferim informațiile de care au nevoie. Știam că avem un concept solid în spate, că explorăm o nișă neacoperită, dar erau multe variabile în joc. Prima ediție a fost organizată din dorința de a acoperi o nevoie deja existentă, dar neacoperită, de pe piață. Deși anual se organizează numeroase evenimente de marketing, nu exista niciunul care să se adreseze marketerilor și specialiștilor HR din companiile de IT, deși IT-ul este unul din cele mai dezvoltate domenii la nivel național. În plus, este un domeniu în care procesele, produsele, tehnologiile evoluează în ritm accelerat, marketerii se lovesc de provocări specifice, diferite de cele ale companiilor din alte domenii. De la aceste considerente am pornit, am decis că este oportun să le oferim informații axate pe nevoile lor specifice.

Companiile românești au nevoie de mai multă organizare în marketing.

Pe de altă parte, am întâmpinat chiar noi anumite dificultăți de comunicare cu unii clienți, care nu puneau un accent suficient de mare pe partea de marketing, pe importanța pe care o are marketingul pentru a se diferenția pe piață. Ne-am dat seama că este important să educăm publicul, să îl facem să conștientizeze ce trebuie să facă pentru a avea succes și a se diferenția de competitori.

Am cooptat o serie de speakeri cu experiență, profesioniști aflați în spatele unor branduri cu renume din domeniu, și am sperat că publicul țintă, marketerii și specialiștii HR din IT, vor fi interesați. Și au fost. Totul a decurs mai bine decât ne așteptam. Feedback-ul primit a fost pozitiv, participanții au apreciat speakerii aduși și discursurile lor, ceea ce ne-a confirmat că am reușit ceea ce ne-am propus și ne-a ambiționat să continuăm să creștem proiectul. Subiectele cele mai apreciate au fost despre agile marketing, storytelling, growth hacking și despre starea pieței de IT din Cluj, privind provocările de comunicare.

eJobs: Cum se va diferenția ediția actuală față de cea de anul trecut?

 

Călin Biriș: Organizarea ediției curente a pornit de la feedback-ul obținut în cadrul ediției de debut. Am luat în calcul și plusurile și minusurile, pentru a fi siguri că vom răspunde așteptărilor participanților. Prin urmare, am decis să abordăm două subiecte principale, nu doar unul. Este vorba Employer Branding și de Product Marketing, două teme de actualitate, care însă, credem, sunt insuficient acoperite. Conferința este împărțită pe două paneluri, unul pentru fiecare temă, iar speakerii sunt și ei diferiți, fiecare din ei fiind aflat în topul profesioniștilor din domeniu, pe anumite segmente. Participanții vor avea posibilitatea să interacționeze direct cu lideri ai unora din cele mai importante companii de pe piața românească. Este vorba de persoane cu experiență, profesioniști care de-a lungul carierei s-au lovit de tot felul de provocări, care au învățat să le depășească și care le pot oferi informații de culise, informații la care altfel nu ar avea acces.

Mk4IT 2.0

Tot ca o noutate este introducerea workshopurilor. Dorim să le oferim participanților posibilitatea să își testeze, dezvolte și rafineze skill-urile proaspăt dobândite. În total, vor fi 6 workshopuri, câte trei pentru fiecare temă. Fiecare din ele va trata un subiect diferit, de la exemple de bune practici la strategii de HR și cum să lucrezi cu agenții de HR, până la cum să promovezi produsele IT la nivel internațional, cum să creezi campanii de lansare etc. Vrem să îi ajutăm pe participanți să își cristalizeze informațiile, să plece de la eveniment cu noi tehnici sau instrumente pe care să le folosească pentru promovarea produselor sau a imaginii companiilor în care lucrează. Concret, ne dorim să le oferim un ajutor real, palpabil, să dobândească cunoștințe pe care să le poată aplica imediat.

eJobs: Care sunt câteva dintre subiectele de la MK4IT pentru care tu ești entuziasmat și de ce?

 

Călin Biriș: Unul din ele este chiar cel al atragerii și reținerii angajaților peformanți, mai ales că este o problemă cât se poate de reală. Aștept cu nerăbdare și informațiile furnizate de reprezentanții celor mai importante platforme de recrutări. Ei interacționează zilnic cu tot felul de companii și pot să vină cu insight-uri deosebit de utile pe partea de employer branding.

Pe partea de product marketing va exista o secțiune în care se va discuta despre cum să lansezi un produs la nivel internațional. În contextul în care multe din produsele dezvoltate de firmele de IT sunt promovate la nivel internațional, nu doar local, e important să știe cum să creeze și să implementeze o strategie eficientă de lansare a unui astfel de produs, luând exemplul companiilor românești care au reușit să facă acest lucru cu succes.

eJobs: Care crezi că sunt provocările în Employer Branding?

 

Călin Biriș: Un brand puternic de angajator nu se naște peste noapte. Companiile trebuie să înțeleagă că este vorba de un proces care se întinde pe luni, chiar ani de zile. Tocmai din acest motiv, este important să nu se amâne acest lucru. Cu cât se începe mai rapid, cu atât mai bine. Este un efort susținut, care nu depinde doar de acțiunile echipei de marketing. Schimbarea începe din interior. Pentru ca o campanie de employer branding să reușească trebuie ca angajații actuali, curenți, să o susțină. Cel mai important lucru atunci când vorbim despre brandul de angajator este relația cu colegii. Dacă ei iubesc compania, vor transmite acest lucru și altor posibili colegi noi sau colaboratori. Mai apoi, o comunicare proactivă a campaniilor de recrutări și a acțiunilor cu colegii din echipă, într-un mod care definește compania, va transmite brandul așa cum îți dorești.

Atragerea și reținerea angajaților performanți sunt probleme cât se poate de reale.

De asemenea, contează foarte mult care este imaginea deja existentă a unei companii. Dacă un angajator are o reputație proastă, dacă este cunoscut pentru salarii mici, condiții inadecvate de lucru, fluctuație mare de angajați, neacordare de beneficii, atunci procesul de a schimba imaginea pe care o are este unul mai complicat.

În domeniul IT, mai există și alte probleme: competiția ridicată și așa-numitul “furt” al profesioniștilor. Companiile se luptă între ele pentru a atrage cei mai performanți angajați, iar după ce reușesc acest lucru trebuie să depună eforturi importante pentru a-i reține, pentru a nu lăsa o altă companie să li-i “fure”.

eJobs: Din experiența ta de marketing expert și trainer, ce abilități le sunt indispensabile specialiștilor de HR și antreprenorilor? Unde mai au de lucrat companiile românești, privind marketingul?

 

Călin Biriș: Consider că specialiștii de HR au nevoie indispensabil de abilități de cunoaștere a publicului țintă. Să le afle stilul de viață și ce-i motivează, pentru a folosi aceste informații în țintirea campaniilor de recrutare, dar și pentru selecția celor mai potriviți colegi în compania lor.

Antreprenorii trebuie să fie bun manageri pentru a organiza eficient afacerile lor, iar în al doilea plan, să fie buni lideri, pentru a inspira colegii să-i urmeze. De asemenea, consider că aceștia pot să-și îmbunătățească abilitățile de vorbit în public, să caute mai multe ocazii să împărtășească din experiența lor, pentru a dezvolta noi generații de tineri cu viziune și ambiție.

Companiile românești au nevoie de mai multă organizare în marketing. Să-și facă planuri eficiente și integrate de comunicare. De aceea, agenția noastră pune accent pe strategie, detalii și modul de implementare al acțiunilor de marketing.

Product Marketingul este un proces continuu de planificare, implementare, măsurare și îmbunătățire. Dacă sari oricare din acești pași, nu vei obține cele mai bune rezultate. Însă vorba aceea, “the devil is in the details”, iar pentru a afla ce stă în spatele celor 4 etape, trebuie să participi la Marketing 4 IT.

 

Iată ediția de anul trecut a evenimentului Mk 4 IT:

A fost util articolul? 0
eJobs Romania

Leave a Reply