• 25 Sep. 2007
  • 4 min

Mesajele subliminale

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Articol scris de Marian RUJOIU, Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, http://www.traininguri.ro Am auzit cu toţii de mesaje subliminale. Când spunem mesaje subliminale, ne gândim la acele […]

Articol scris de Marian RUJOIU,
Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, http://www.traininguri.ro

Am auzit cu toţii de mesaje subliminale. Când spunem mesaje subliminale, ne gândim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconştient urmând ca acesta să reacţioneze la ele. Voi încerca în acest articol să vă învăţ cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele să aibă efectul scontat.

În primul rând mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea în acţiune. Cei care le transmit au scopul de determina interlocutorul să cumpere ceva, să facă o acţiune, să voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi
comenzi mentale iar efectul lui este măsurat în gradul în care individul care le-a primit reacţionează la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate în mod repetat în discurs sau într-o reclamă, cu un efect scontat de a determina creierul să gândească şi să declanşeze o acţiune! Pentru a avea efect aceste comenzi trebuie formulate în termeni pozitivi ca de exemplu:

– Gândeşte-te!
– Cumpără!
– Ia decizia!
– Lucrează cu noi!
– Ai încredere în mine!
– Te poţi baza pe mine!
– Revoltă-te!
– Citeşte!
– Scrie!
– Emite o poziţie!
– Fii atent!

Lista poate continua, însă lucrurile nu sunt foarte simple, iar in rândurile de mai jos voi explica cum trebuie să transmitem aceste mesaje astfel încât să nu întâmpinăm o reacţie adversă. De regulă fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, bănuind mai ales că scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea fie ca ne dăm seama , fie că nu, aceste lucruri funcţionează. De exemplu dacă vă spun: Nu vă gândiţi la o girafă verde. Oare cum ar arăta o asemenea girafă! Puteţi să v-o închipuiţi, oare cum ar arăta?

Până aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le întâlnim la tot pasul, iar creierul, fie că ne convine fie că nu, reacţionează la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vedeţi? Funcţionează! Să trecem însă la fapte!

Cum putem transmite mesajele astfel încât acestea să aibă efect?

1. Transmite în termeni pozitivi comanda ta. Mai exact atunci când dai o comandă să nu facă un lucru sau altul, creierul înainte de a se gândi cum să nu facă lucrul respectiv îţi va imagina cum să-l Facă. De exemplu: Nu scăpa cheia! Aceasta este o comandă de fapt de a scăpa cheia din mână! Ai grija sa nu cazi, …la fel este o comanda, care te face să te dezechilibrezi. Prin urmare atunci când vrei să transmiţi mesaje acestea trebuie să fie de forma:
Aşa da:
1. ai grijă de cheie (în loc de Să nu scapi cheia)
2. Tine-ţi echilibrul, (în loc de Ai grijă să nu cazi)
4. Stai nemişcat! (în loc de Nu te mişca)
5. Păstrează-ţi calmul! (în loc de în loc de Nu te mai agita)
6. Acţionează (în loc de Nu mai fi pasiv)

2. În al doilea rând, ascunde-ţi mesajul!

Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel încât să nu brutalizezi interlocutorul. O tehnică foarte simplă este aceea de a ascunde comanda în spatele unei negaţii cum ar fi:

a. Nu te hotărî înainte de a-mi asculta toate argumentele!
b. Nu fii de acord cu mine până nu……
c. Nu ne alege pe noi decât după……
d. Nu trage concluzia că suntem parteneri de încredere decât după ce vă voi arăta … vreau să vă arăt şi….

De fapt în toate aceste afirmaţii vei transmite comanda ca el să ia o decizie anume după ce tu îi vei expune şi următoarele argumente!

3. Înfăşoară-ţi mesajul prin redirecţionarea atenţiei!

Aceasta este o altă tehnică de a transmite un anumit mesaj astfel încât el să aibă un efect scontat cât mai bun. Cea mai simplă metodă de redirecţionarea atenţiei este ca mesajul tău să fie prins între aspecte care îl interesează mai mult pe partenerul tău. Astfel cel mai nimerit ar fi să vă dau o serie de exemple pentru a înţelege cum trebuie transmise aceste mesaje:

a) Pentru a avea încredere în noi, trebuie să aflaţi şi părerile clienţilor noştri
b) În timp ce dumneavoastră vă veţi hotărî că suntem cea mai buna alegere, eu vă voi împărtăşii câteva facilităţi cheie
c) Să te hotărăşti să semnezi acest contract nu este un lucru simplu şi vă voi explica şi de ce!
d) Deşi suntem convinşi că va trebui să ştiţi multe lucruri înainte de a avea încredere în noi, vă voi expune pe scurt câteva din acele aspecte relevante care cu siguranţă vi se vor părea interesante
e) Deşi este lucrul cel mai simplu să semnăm , aş dori să vă mai enumăr trei lucruri importante.

După cum vedeţi este transmis mesajul de acţiune, urmat mai apoi de direcţionarea atenţiei către anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante!

Am încercat în rândurile de mai sus să vă explic două tehnici simple pentru a avea o viziune sumară asupra mesajelor subliminale. Acestea le întâlniţi la tot pasul şi ele funcţionează fie că ne place, fie că nu!

Scurta carte de vizita Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training (www.traininguri.ro )

* specialist in negociere, management si motivare
* este trainer, coach si manager
– Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare)
– Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc
– Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta!

A fost util articolul? 0

Leave a Reply