Dacă eşti sceptic faţă de majoritatea ideilor pe care le auzi privind metodele de avansare în carieră, eşti perfect îndreptăţit. De la „fii sigur pe tine” la „linguşeşte-ţi şeful”, adevărul este că sunt numeroase zvonuri şi teorii neîntemeiate despre cum să creşti pe plan profesional.
Ce funcţionează cu adevărat în România pentru a avansa în carieră? Toate persoanele care avansează rapid şi vizibil în carieră, aplică aceleaşi câteva principii-cheie. Iată cele mai importante dintre acestea:
Există o varietate foarte mare privind posibilităţile de promovare de la un angajator la altul. Decât să încerci să avansezi într-o companie în care creşterea ta este sabotată, este mult mai eficient să schimbi angajatorul cu unul ce îţi oferă şansa pe care o cauţi. Profesioniştii care cresc rapid nu stau pe gânduri când descoperă că nu sunt în mediul propice pentru a creşte. Aceștia iau foarte în serios cariera lor, iar atunci când conştientizează lipsa de oportunităţi de creştere cu angajatorul actual, încep imediat să caute un alt job şi se axează pe asta.
Nimeni nu o să te promoveze şi nu o să îţi dea o oportunitate de avansare în carieră dacă nu înţelege foarte clar cât de importantă este aceasta pentru tine şi care sunt direcţiile de dezvoltare care te interesează. Greşeala cea mai mare pe care o fac oamenii care nu cresc este că presupun că angajatorul ştie ce vor, ce rezultate au şi ce potenţial au fără să exprime ei asta în mod foarte clar. Dacă vrei să avansezi, fii pregătit să te lauzi, să vorbeşti despre planurile tale profesionale şi să îţi exprimi frustrările când nu creşti. Iar dacă asta nu ajută cu nimic, e cazul să revii la primul punct.
Promovarea ta nu este doar despre tine. Companiile îi promovează pe cei care pot motiva și gestiona echipe de succes. Dacă încerci să fii promovat, s-ar putea să fii tentat să-ți lauzi doar propriile reușite. Cu toate acestea, recunoscând și munca celorlalți vei arăta că ai cu adevărat stofă de lider. Și cine știe – colegul pe care îl lauzi s-ar putea să-ți întoarcă favoarea.
Identifică și soluționează probleme
Priveşte o companie ca un sistem social orientat către obţinerea unui profit. Ca în orice sistem social, persoanele cele mai conectate au cea mai mare influenţă şi avansează cel mai uşor. Ei bine, tu vrei să te numeri printre aceste persoane. Ceea ce trebuie să faci este să ajungi să cunoşti persoanele cheie din companie, să le demonstrezi potenţialul tău de creştere şi să le câştigi încrederea în tine ca profesionist. Astfel, aceste persoane vor deveni suporterii tăi în companie şi vor încuraja sau îți vor facilita dezvoltarea ta profesională.
În aplicarea practică a acestor idei pot să apară tot felul de obstacole şi de provocări. Este în sarcina ta să crezi în propriile forțe şi să găseşti metodele concrete pentru a le depăși pe fiecare în parte. Există în jurul tău, în universul de business, mii de persoane care promovează şi avansează. Dacă ele pot depăşi obstacolele pentru a face asta, şi tu poţi. Esenţial este să laşi scuzele acasă şi să te pui pe căutarea de soluţii şi pe aplicarea lor.
Ce salarii oferă companiile de tip call-center