• 30 Oct. 2025
  • 5 min

Tichet de masă. Noutățile pe care merită să le știi

tichete de masa

Hai să vorbim despre noutățile legislative aduse tichetelor de masă, cu ce beneficii vin bonurile de masă și ce trebuie să știi despre utilizarea lor.

În momentul în care îți negociezi salariul, este bine să iei în considerare și beneficiul extrasalarial care îți poate aduce lunar un venit suplimentar de 600-1000 lei sau chiar mai mult: tichet de masa.

Un studiu eJobs, desfășurat în martie 2025 pe un eșantion de 1.162 respondenți activi profesional, arată că 81,6% dintre ei primesc tichete de masa din partea angajatorului și le menționează printre cele mai apreciate beneficii.


Ce este un tichet de masa

Tichetele de masă beneficii extrasalariale reglementate prin:

  • Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare

  • Legea nr. 227/2015 – Codul Fiscal, art. 76 alin. (3) lit. h), art. 142 lit. r), art. 157 alin. (2) și art. 220⁴ alin. (2)

Conform acestor prevederi, tichetele de masă:

  • sunt avantaje salariale impozabile, dar exceptate de la plata contribuțiilor sociale obligatorii (CAS 25% și CAM 2,25%);

  • se pot acorda tuturor angajaților cu contract individual de muncă, indiferent dacă lucrează cu normă întreagă, parțială sau în regim hibrid/telemuncă;

  • pot fi folosite exclusiv pentru achitarea mesei sau achiziția de produse alimentare.

 

Tichet de masa electronic

În prezent, tichetele de masă sunt disponibile aproape exclusiv în format electronic (pe card), oferind o experiență modernă și sigură:

  • reîncărcarea se face lunar, rapid și fără birocrație;

  • pot fi utilizate la mii de comercianți parteneri din întreaga țară;

  • oferă flexibilitate la plată: se pot face achiziții sub sau peste valoarea unui tichet;

  • multe carduri au funcții suplimentare, precum aplicații mobile, notificări de sold și plăți contactless.

 

Tichete de masa. Noutăți legislative 2025

Conform Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 484/2025, valoarea maximă a unui tichet de masă este de 40,18 lei/zi lucrătoare și se aplică începând cu aprilie 2025. Legislația nu impune o valoare minimă a tichetelor de masă, astfel că fiecare companie poate stabili valoarea oferită în funcție de politica internă și de buget, fără a depăși plafonul legal.

Evoluția valorii tichetelor de masă din ultimii ani:

  • 2022 – 20,17 lei

  • 2023 – 30 lei

  • 2024 – 35 lei (prima parte a anului), apoi 40,04 lei

  • 2025 – 40,18 lei

Această creștere reflectă efortul autorităților de a menține puterea de cumpărare în fața inflației și a creșterii prețurilor la alimente.

 

Cardul de masă Pluxee Gusto. Beneficii:

  • Primești o sumă de până la 40,18 lei/zi lucrată (începând cu 1 aprilie 2025) încărcată direct pe cardul tău dedicat.
  • Ai acces la o rețea extinsă de magazine alimentare, supermarketuri, hypermarketuri, restaurante, cafenele sau cantine afiliate, în toată țara.
  • Poți cheltui cât ai nevoie, în limita sumei de pe card, fără să te limitezi la valoarea unui singur tichet sau multipli ficși de-ai lui.
  • Poți plăti rapid și în siguranță, contactless, fără să introduci codul PIN, la cumpărături de până în 100 lei.
  • Poți plăti direct cu telefonul, indiferent de sistemul de operare, odată ce-ți adaugi cardul în portofelul digital.
  • Poți face cumpărături chiar și online, pe platforme de livrare precum Bringo sau Sezamo.
  • Poți verifica oricând suma disponibilă de pe card, în aplicația dedicată și gratuită. Acolo ai istoricul tuturor tranzacțiilor făcute, ca să știi mereu cât ai cheltuit și cât mai ai.
  • Te bucuri de oferte speciale și discounturi oferite de către partenerii Pluxee.

 

Avantajele unui tichet de masa Edenred:

  • Faci plăți contactless sigure și convenabile prin Apple Pay și Google Pay, inclusiv pentru cardurile virtuale.
  • Ai acces la o rețea de peste 30.000 comercianți parteneri, cu acoperire națională: restaurante, cantine, cafenele, magazine alimentare, hypermarketuri, supermarketuri etc.
  • Poți plăti prânzul unde dorești: restaurante, fast-food, cantină și servicii de delivery: Freshful, Glovo, Sezamo, Bringo.
  • Te bucuri de peste 100 de oferte și reduceri lunare la partenerii din rețeaua Edenred.
  • Poți plăti rapid și în siguranță, contactless, fără să introduci codul PIN, la cumpărături de până în 100 lei.
  • Poți plăti direct cu telefonul, indiferent de sistemul de operare, odată ce-ți adaugi cardul în portofelul digital.
  • Poți verifica ușor suma disponibilă de pe card și istoricul plăților, în aplicația gratuită Edenred.

 

Tichet de masa de la UP România. Avantaje:

Tichetele de masă de la UP România in format electronic îți oferă:

  • Flexibilitate la plata oricărei sume, independent de valoarea maximă individuală a tichetului
  • Acces la o rețea variată de restaurante, hypermarketuri, fast-food-uri sau magazine online
  • Acces la aplicație mobilă „Up Mobil”, unde poți verifica soldul și istoricul tranzacţiilor, localiza comercianţii parteneri sau bloca, în caz de piedere, cardul etc.
  • Posibilitate plăților direct cu telefonul, indiferent de sistemul de operare, odată ce adaugi cardul în portofelul digital.
  • Oferte promoționale dedicate

 

tichet de masa

Întrebări frecvente despre tichete de masa

 

1. Câte tichete de masa pot primi lunar?

În legea tichetelor de masă, nr. 165/2018, art. 12 alin. (4) se menționează: Salariatul poate utiliza, lunar, un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile lucrate, iar acest număr nu poate depăși numărul de zile lucrătoare

2. Primesc tichete de masa dacă sunt în concediu de odihnă sau medical?

Nu. Tichetele de masă se acordă strict pentru zilele efectiv lucrate. Zilele de concediu de odihnă, concediu medical, zilele libere legale sau orice alte absențe nu dau dreptul la tichete. Conform Legii 165/2018, art. 12 alin. (4), numărul tichetelor acordate nu poate depăși numărul de zile lucrate din luna respectivă.

3. Pot primi tichete de masa dacă lucrez part-time sau remote (telemuncă)?

Da. Angajații cu normă parțială sau în regim de telemuncă au dreptul la tichete de masa, proporțional cu timpul efectiv lucrat. Important este ca aceștia să aibă un contract individual de muncă activ. Modalitatea de acordare și valoarea zilnică se aplică identic, indiferent de locul de desfășurare a activității.

4. În ce perioadă pot folosi sumele de pe cardul de tichete de masa?

Un tichet de masă emis până la data de 31 octombrie poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului de emitere. Un tichet de masă emis începând cu data de 1 noiembrie anul curent poate fi utilizat până la data de 31 decembrie a anului următor anului de emitere.

 

ticket de masa

Tichetele de masa pe suport electronic nu permit retragerea banilor sau preschimbarea lor în numerar.

 

5. Ce se întâmplă dacă nu folosesc tichetele de masă până la 31 decembrie?

Sumele care expiră pe data de 31 decembrie nu vor putea fi ulterior recuperate nici de salariați, nici de companiile angajatoare din următoatele considerente:

  • Angajatorul nu este îndreptățit să solicite retragerea unor sume existente pe cardurile salariaților săi, sub pretextul iminentei expirări a acestora, întrucât această operație nu este permisă de legislație.
  • Ulterior expirării, reîncarcarea cardurilor cu sumele expirate presupune emiterea unei facturi și plata acesteia de către clienți, însă aceasta operație poate conduce la situații în care salariatul va primi mai multe tichete de masă decât numărul de zile lucrate efectiv, ceea ce contravine prevederilor legii nr. 165/2018.

6. Poate să-mi ofere angajatorul la schimb bani, dacă nu folosesc tichetele?

Nu. Legislația interzice în mod expres transformarea tichetelor de masă în bani. Conform art. 8 alin. (5) din Legea 165/2018, biletele de valoare „nu permit efectuarea de operațiuni de retragere sau preschimbare în numerar”.

 

tichet de masa

La cumpărături mai mari de 100 de lei, POS-ul îți cere codul PIN pe care îl poți afla accesând contul tău cardului tau de tichete de masa

 

7. Pot să cer tichete de masa ca persoană fizică?

Doar companiile angajatoare pot să facă comenzi de tichete restaurant în baza unui contract semnat cu compania emitentă.

8. Cum verific situația contului pentru cardul de tichete de masa?

Aplicațiile de mobil îți permit să verifici permanent soldul cardului, să urmăreşti tranzacţiile efectuate la comercianţi şi îți oferă control total asupra administrării cardului de tichete de masa. Aplicațiile îți permit să activezi cardul, să-l blochezi sau deblochezi, să-l declari pierdut sau furat, să-ţi recuperezi PIN-ul şi să adaugi carduri noi în contul tău.

9. Ce fac dacă greșesc codul PIN?

Spre deosebire de cardurile bancare, cardul de tichete de restaurant nu se blochează, tranzacția nu este însă confirmată. Pentru a afla codul PIN corect accesează contul tău, completează datele tale personale (e-mail și parolă) și vei primi codul.

10. Ce se întâmplă dacă pierd cardul de tichete de masa?

Trebuie să-l blochezi imediat, pentru a nu pierde sumele încărcate pe acesta. Pentru aceasta, poți folosi contul de utilizator din aplicația mobilă, din platforma online sau prin apel la numărul de telefon al companiei emitente.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește în continuare:

Ce-i cu diurna și în ce condiții se acordă?

Indemnizație creștere copil. Află cum să depui corect dosarul

Vechimea în muncă. Ce avantaje îți poate aduce?

A fost util articolul? 16
  • AvatarMaftean ion zice

    Foarte rentabil

  • AvatarMaftean ion zice

    Rentabil

  • AvatarFloarea Mariana zice

    Buna seara.
    Referitor la afirmatia:
    “Legea 165/2018 spune că salariații beneficiază lunar de un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile în care sunt prezenți la lucru în unitatea angajatorului, iar acest număr nu poate depăși numărul de zile lucrătoare”
    Va rog respectuos sa ne precizati unde se mentioneaza in aceasta lege: “în care sunt prezenți la lucru în unitatea angajatorului”?
    Incepand cu anul 2019 a intrat in vigoare noua lege a biletelor de valoare si anume Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.
    In ceea ce priveste modul de acordare a tichetelor de masa, mai exact a numarului de tichete de masa la care are dreptul un angajat, s-a remarcat o diferenta intre textul vechi al Legii nr. 142/1998 si noile prevederi cuprinse in Legea nr. 165/2018.
    Versiunea 2018:
    In vechea lege a tichetelor de masa Legea nr. 142/1998 la art. 6 alin. (1), se mentiona faptul ca se pot acorda tichete de masa doar pentru numarul de zile in care angajatul este prezent la lucru in unitate:
    “Salariatul poate utiliza, lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile in care este prezent la lucru in unitate.”
    Versiunea 2019:
    In noua lege a tichetelor de masa Legea nr. 165/2018 la art. 12 alin. (4) nu se mai mentioneaza acest aspect cu privire la prezenta in unitate, ci doar cu privire la numarul de zile efectiv lucrate:
    “Salariatul poate utiliza, lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate.”

    Astept raspunsul dumneavoastra.
    Multumesc!
    Cu stima,
    Mariana Floarea

    • Bună, Mariana,

      Ai dreptate, Legea nr. 165/2018 vine cu modificări referitoare la acordarea tichetelor de masă. Articolul este scris pe 15 februarie 2019, când această prevedere încă nu exista. Îți mulțumim, am făcut modificările și în articol. Dacă te mai putem ajuta și cu alte informații, suntem aici. O zi frumoasă!

      • AvatarFloarea Mariana zice

        Buna ziua,

        “Care sunt condițiile de acordare a tichetelor de restaurant pentru angajații remote?

        Cu siguranță te întrebi dacă primești tichete de masă când lucrezi de acasă, exact ca un angajat full time. În noua lege a tichetelor de masă, nr. 165/2018, art. 12 alin. (4) se menționează: „Salariatul poate utiliza, lunar, un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile lucrate, iar acest număr nu poate depăși numărul de zile lucrătoare”. Prin urmare, nu contează prezența fizică la sediul companiei, ci poți să-ți faci treaba de oriunde pentru a primi tichete de masă.”

        Revin cu o completare:
        Cf Hot. nr. 1045/2018 din 28 decembrie 2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, M.O. nr. 24 din 9 ianuarie 2019:
        “(4) În cazul salariaţilor angajaţi în baza unui contract individual de muncă cu timp parţial, precum şi în cazul cumulului de funcţii, biletele de valoare, cu excepţia tichetelor cadou şi tichetelor culturale, pot fi acordate numai de către angajatorii unde salariaţii în cauză îşi au funcţia de bază, potrivit legii. În cazul în care nu se poate stabili funcţia de bază, beneficiarul biletelor de valoare alege, în scris, angajatorul care îi va acorda biletele de valoare, având obligaţia de a transmite, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, şi către ceilalţi angajatori opţiunea realizată.”
        Cred ca ar fi necesara completarea:
        “… nu contează prezența fizică la sediul companiei, ci poți să-ți faci treaba de oriunde pentru a primi tichete de masă, cu conditia sa ai functie de baza, conform legii”
        O zi frumoasa!

  • Avatarcách chơi baccarat zice

    Me during quarantine learn a new skill in baking

  • AvatarVitalie zice

    Pot achita electrocasnice cu tichetul Edenred la Carefour?

  • AvatarEdi Robert zice

    Bună ziua! Am o nelămurire in legătură cu acordarea bonurilor de masă. Este vreun punct sau o mențiune care să precizeze că angajatorul ne trage din salar valoarea bonurilor de masă?
    EXEMPLU: Dintr-un salar net de 2000 de lei și valoarea bonurilor este de 300 de lei să ne tragă din acei 2000 de lei 300 de lei și să ne dea in schimb bonurile

    • Bună, Robert,

      Nu ar trebui să se întâmple asta. Angajatul plătește pentru sumele acordate in tichete de masa doar impozitul pe venit, de 10%. Pentru angajatori, acordarea de carduri sau tichete de masă înseamnă 100% deductibilitate la calculul impozitului pe profit si scutire de la plata contribuțiilor sociale. Verifică și clauzele din contractul de muncă, iar dacă se întâmplă să primești mai puțin decât netul cuvenit, discută cu un avocat specializat în dreptul muncii sau scrie o sesizare la ITM.

  • AvatarAnonim zice

    De ce nu merge plata online la platforme tip tazz,am un card edenred de mese calde cu 40lei max pe zi,trebuie Sa ma deplasez eu la restaurante bataie de joc la 80 de ani

    • Bună ziua,

      Vă recomandăm să contactacți echipa Edenred, care este în măsură să vă ofere mai multe detalii.

  • AvatarAdelina zice

    Buna seara, va rog sa ma ajutati cu urmatoarea informatie: am tichete cadou care au fost valabile pana in luna noiembrie 2020. Pot sa mai fac ceva? Daca vorbesc cu angajatorul, acesta ar putea sa ma ajute in vreun fel? Multumesc.

    • Bună, Adelina,

      Te sfătuim să iei legătura cu emitentul tichetelor.

    • AvatarLorena zice

      Buna, sunt in aceeasi situatie. Ai rezolvat ceva cu tichetele expirate ? Multumesc

  • AvatarAlexandru N. zice

    Buna ziua,
    Eu primesc bonurile de masa pe card. La momentul emiterii cardului pe nici un document transmis catre mine de catre emitentul tichetelor nu au fost mentionate conditiile de valabilitate, faptul ca acestea sunt valabile doar pana la sfarsitul anului in care au fost primite. Cu toate ca am instalata aplicatia mobila nu am fost avertizat de faptul ca la sfarsitul lunii decembrie 2020 voi fi anulate bonurile primite pe card inainte de luna noiembrie 2020. Astfel ca m-am trezit cu o suma anulata si ce este mai trist este ca pe data de 07.01.2021 apare in aplicatie anuntul ca la data de 31.12.2020 imi vor expirata anumite sume.
    Din punctul meu de vedere consider ca emitentul tichetelor nu si-a facut treaba referitor la informarea si avertizarea mea in ceea ce priveste expirarea sumelor. De asemenea consider ca acesta a actionat discriminatoriu prin instiintarea altor clienti de expirarea sumelor lor de bani, in timp ce eu nu am fost instiintat.
    In cazul in care suma anulata nu-mi va fi restituita, aici fiind clar vina emitentului care nu si-a facut datoria de a informa clientul, doresc sa-mi recuperez impozitul platit pentru aceste bonuri (sunt considerate avantaj in natura si impozitate corespunzator). Cum sa procedez mai departe?

    • Bună, Alexandru,

      Te sfătuim să iei legătura cu emitentul cardului de bonuri de masă să vezi ce s-a întâmplat exact și apoi să discuți cu angajatorul referitor la impozit.

Leave a Reply