• 23 Apr. 2013
  • 2 min

Nascut antreprenor al propriei cariere

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

www.institutuldemarketing.ro Indiferent daca esti sau nu un antreprenor, ar trebui sa fii unul cel putin pentru o afacere vie si in evolutie: cariera ta! Cel putin […]

www.institutuldemarketing.ro

Indiferent daca esti sau nu un antreprenor, ar trebui sa fii unul cel putin pentru o afacere vie si in evolutie: cariera ta! Cel putin asta este teza pe care o sustine Peter Hoffman, actionarul majoritar al LinkedIn, impreuna cu Ben Casnocha in ultimul lor volum, The Start Up of You. Cartea porneste de la ideea ca toti oamenii sunt antreprenori innascuti insa trebuie sa-si redescopere instinctele antreprenoriale si sa le foloseasca pentru a dezvolta noi tipuri de cariere. Daca nu-ti planifici tu evolutia, o s-o faca altcineva. Poate nu strica sa te inspiri de la un miliardar, in planurile tale.

Peter Hoffman nu parea un ”naturally born entrepreneur” insa a devenit rapid unul de miliarde. De dolari. A renuntat la cariera academica pentru a se angaja la Apple, unde s-a implicat in constructia eWorld, varianta Apple a AOL. Ulterior a pornit afacerea SocialNet care n-a mers. Impreuna cu un prieten, Peter Thiel, a fondat ulterior PayPal, pe care l-a vandut in 2002 catre ebay cu 1.5 miliarde de dolari. Acum este actionarul majoritar al companiei LinkedIn, companie estimata la 19 miliarde de dolari.

Diferentiere
Marketingul carierei tale inseamna evolutie si diferentiere. La fel ca pentru orice proiect de marketing de succes, cheia reusitei este diferentierea. Ca sa ai sanse de succes intr-o lume in care peste o mie de alti oameni pot face munca pe care-o faci tu, esential este sa fii diferit. Nu poti sa fii mai bun decat toti candidatii cu toate calificarile si calitatile lor. Poti insa sa fii mai bun sau specializat pe o nisa locala sau profesionala. De exemplu, am remarcat imediat CV-ul unei studente care a venit la noi, specializata in oeonologie si dorind sa faca marketing.
Pe scurt, trebuie sa iei considerare trei lucruri esentiale: atuurile tale in momentul de fata, aspiratiile tale si realitatea pietei. Ce-ti doresti sa faci? Unde vrei sa ajungi? Ce se cere pe piata muncii ? Ce fel de candidati se cauta?


Evolutie
Dupa ce te-ai asigurat ca ai pornit bine, trebuie sa stii sa evoluezi. Sa te raportezi la tine ca la un proiect in progres continuu si sa investesti permament in formarea ta. Sfaturile clasice de cariera propun modelul unui plan pe cinci sau zece ani, pe care sa-l urmezi pas cu pas. Nu prea ai cum sa reusesti fara un plan bine definit insa trebuie sa fii constient ca totul este in permamenta evolutie. Lumea se schimba, piata muncii de schimba, tu te schimbi. Lasa loc in planul tau de evolutie pentru cautari si experimente. Nu mai ajunge doar sa fii la curent cu ce e nou. Incearca sa fii cu un pas inainte. Incearca sa anticipezi, sa te intrebi intotdeauna ce urmeaza.

Actiune
Invata, actionand. Lumea este in continua miscare si actiunea nu planurile o sa te ajute sa inveti lectiile necesare ca sa treci la nivelul urmator. Incearca sa fii flexibil dar perseverent. Intodeauna gata sa te adaptezi dar concentrat pe obiectivele tale. Pregateste alternative, variante, planuri de contingenta. Mai bine inveti din greseli decat sa faci infinite proiecte care nu se concretizeaza.

Relatii
Venind de la fondatorii LinkedIn, cartea nu poate sa nu evidentieze importanta relatiilor. Totul trece pana la urma prin si pe la oameni: resursele, oportunitatile, informatia. Daca stai sa inventariezi, ai o multime de relatii: personale, profesionale dar mai ales cunostinte prin care ai putea avea acces la informatii si oportunitati care-ti pot schimba radical traseul profesional si pe care nu le-ai fi gasit in cercul tau restrans de relatii.

Ia-ti model un miliardar si incearca sa-ti planifici cariera ca un adevarat antreprenor. Cu satisfactii pe masura.

Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Oana Sav.
Oana Sav este Chartered Marketer, consultant de marketing la More Marketing Solutions si fondator al Institutului de Marketing din Bucuresti. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply