• 28 Dec. 2015
  • 2 min

Nomenclatorul de Sărbători: HR Managerul

Omul care insistă să ne simțim bine la petrecerea de Revelion.

E genul de profesionist pe care nu ai cum să-l ratezi la o petrecere. Deloc silenţios, îşi va face remarcată prezenţa imediat cum ai intrat în încăpere.

Profilul jobului (aka Cum să recunoşti un profesionist?)

 

Cu glas ascuţit şi mişcări de dansatoare de cabaret, va veni să te tragă un pic (mai tare) de mânecă ca să intri şi tu în atmosferă, că doar nu ai venit acolo ca să stai. Hiperactiv ca o rachetă, nu poate să stea locului şi trece de la un invitat la altul cu viteza luminii. Pentru el, cel mai important lucru de pe lumea asta este ca toţi să „ne simtem bine”.

E omul ăla care apare lângă tine la nici zece minute după ce ai ajuns la petrecere, cu un pahar pe care l-a pregătit special pentru tine şi care nu se lasă până nu te vede că bei din el. Mai mult, vrea să vadă plăcere şi extaz pe faţa ta, aşa că să nu cumva să te pună necuratul să arăţi vreo urmă de dezgust. Pentru că te vei pricopsi cu propriul tău barman toată seara, care nu va fi mulţumit până nu va şti că tu eşti mulţumit.

Cu cât mai repede arăţi că te simţi bine, cu atât mai repede va pleca de lângă tine. Dacă încă nu ştii despre cine vorbesc, e de ajuns să faci un mic experiment: aşază-te într-un colţ cu expresia omului căruia i s-au înecat toate corăbiile. Vei vedea cum va veni instant lângă tine. Va fi agitat şi îi vei putea citi panica în ochi. Cu gesturi incontrolabile, ca şi cum ar jongla cu portocale invizible, se va năpusti asupra ta să-ţi ofere consiliere c-o băutură, c-o glumiţă, un dans din buric… orice e nevoie pentru a te scăpa de „lipsa de chef”.

Printre calităţile sale de HR Manager profesionist, se remarcă:

  • Experienţă lipsă în recrutare şi selecţie, luând decizii de alegere a prietenilor sau invitaţilor în funcţie de criterii precum „toată lumea cu toată lumea”, „cu cât mai mulţi cu atât mai bine” sau „toţi sunt prietenii mei, să vină!”;
  • Abilităţi de comunicare prestabilite, interacţionând cu ceilalţi doar prin bufonerii;
  • Abilităţi de prezentare. De prezentare a altor oameni. E cel care te primeşte şi te prezintă la toată lumea, fiind preocupat să te integreze. Neapărat;
  • Capacitatea de a gestiona situaţii stresante precum „s-a terminat băutura!” sau „de ce s-a oprit muzica?”.

Responsabilitățile jobului (aka Ce face ăsta toată ziua?)

 

Se ocupă cu „psihologia interdisciplinară a grupului”. E omul care, la orice petrecere, dar maaai ales la Revelion, își ia responsabilitatea de a însufleţi atmosfera: e atent ca lumea să se simtă bine, te scoală de pe scaun ca să dansezi (te şi trage un pic de mâini să-ţi vadă mişcările), dansează de demo în faţa ta ca să te convingă să te distrezi şi tu, spune glume ca să se audă râsete în toată sala, îţi bagă shot-urile în faţă dacă simte că ţi-e un pic somn. E clown-ul grupului, bufonul petrecerii, omul care şi când n-ai chef el vrea morţiş ca tu să ai CHEF.

Pregăteşte şi coordonează întregul proces de desfăşurare a petrecerii de Revelion, împreună cu proprietarul locului ales. Are grijă să existe toată seara activităţi de tot felul astfel încât nimeni să nu plece înainte de 5 dimineaţa. Dacă nu există, creează el scenarii precum „aruncatul în piscină la -10 grade”, „urcatul pe scenă fără pantaloni” sau „dansatul ca un pinguin în călduri”.

Organizează teambuilding-uri spontane în jurul unei activităţi de grup numită „câte shot-uri poţi să duci”.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply