In capitolul “obiective de piata” se creioneaza viziunea asupra viitorului: Care sunt obiectivele reflectate de-a lungul proiectului? Fiecare obiectiv va avea o descriere narativa sustinuta de […]
In capitolul “obiective de piata” se creioneaza viziunea asupra viitorului: Care sunt obiectivele reflectate de-a lungul proiectului? Fiecare obiectiv va avea o descriere narativa sustinuta de date numerice care sa le confere soliditate. Doar afirmarea dorintei de penetrare pe piata elvetiana a surubelnitelor electrice nu va va oferi prea multe informatii. Dorinta unei cresteri de la 0% la 8% in doi ani a prezentei pe piata locala e mai credibila si usor de verificat. Daca nu cunoasteti marimea pietei locale, tintiti o crestere a vanzarilor. Contabilul va va confirma daca ati reusit sau nu.
Tinteste
Cum sa stabiliti un scop cuantificabil daca sunteti nou in marketing? Consultati cifra de vanzari din trecut, cresterea prezentei pe diferite piete, numarul cumparatorilor carora va adresati si evolutia noilor produse introduse pe piata. Daca pe ultimii cinci ani constatati o crestere de 80% a venitului brut, planificarea unei ridicari de la 20% la 25% pe anul urmator este realista ; 45% nu ar fi. Propuneti obiective modeste, realizabile, pana incepeti sa va descurcati mai bine in domeniu.
Limitati numarul obiectivelor propuse pe un an. Sa fim realisti. Schimbarile genereaza stres, dezorienteaza angajatii si chiar produc confuzie pe piata. Pastrati obiective ambitioase, dar realizabile. Mai bine sa va motivati pentru ceva ce puteti atinge decat sa va descurajati prin esecuri repetate datorita unor pretentii peste posibilitati.
Iata cateva exemple de obiective:
• Introducerea de noi produse.
• Extindera sau recastigarea pietei pentru produsul existent.
• Cautarea si patrunderea pe piete noi.
• Cresterea vanzarii pentru un produs, o piata sau un pret. Cum veti obtine aceasta? Fiti concreti!
• Oferte de produse-cadou sau produs in pierdere.
• Incheiati contracte pe termen lung.
• Cresterea preturilor fara a afecta volumul vanzarilor.
• Imbunatatirea produselor existente.
• Optimizarea timpului de productie si de livrare.
Obiectivele generale vor fi insotite de obiective punctuale. Exemple:
• Obiectiv: Lansarea serviciilor noastre de contabilitate in Blankville. Pana la sfarsitul primului an vom avea sase clienti importanti si o valoare facurata de $ 75,000.
• Obiectiv: Revitalizarea ofertei de vacanta de iarna in Caraibe pentru Chicago, Detroit si Minneapolis. Vanzarile din ultimii trei ani au scazut cu 11%. Prognozam o redresare de 4% pe acest an si una de 8% pe anul urmator.
• Obiectiv: Introducerea pranzului de afaceri la restaurantul din zona de vest si livrarea a 420 de portii pe saptamana pana la 1 iunie.