• 28 Sep. 2009
  • 3 min

Obtine ceea ce vrei.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Consultanta, training si programe generale despre abilitatile necesare pentru prezentari, comunicarea in afaceri, si comunicarea pentru femei. Obtine ceea ce iti doresti, cand doresti, si cum […]

Consultanta, training si programe generale despre abilitatile necesare pentru prezentari, comunicarea in afaceri, si comunicarea pentru femei.

Obtine ceea ce iti doresti, cand doresti, si cum doresti

Ti s-a intamplat vreodata sa rogi pe cineva sa duca la indeplinire o sarcina, dar acest lucru sa nu se intample conform cu asteptarile tale? Sau ai stabilit vreodata sa te intalnesti cu mai multe persoane la un eveniment de amploare, dar nu ai reusit sa dai de ele atunci cand ai ajuns acolo? Ai probleme cu conducerea personalului sau cu delegarea responsabilitatilor pentru ca nimeni nu-ti indeplineste solicitarile?

Provocarile privind delegarea responsabilitatilor, locurile de sedinta si indeplinirea unor sarcini indica de obicei o problema de comunicare. Exista doua aspecte care pot influenta foarte mult comunicarea: specificarea exacta a solicitarilor si cuantificarea. Daca vei invata sa fi eficace in privinta acestor doua aspecte iti poti micsora considerabil problemele de comunicare.

Specifica cu exactitate solicitarile si obtine ceea ce doresti cand doresti

Comunicarea neclara sau ambigua poate duce la probleme foarte grave. Termeni sau fraze de genul “cateva”, “unele”, “mai tarziu” sau “imediat” pot duce la neintelegeri si la o comunicare defectuoasa.

Probabil ca si tu ai o serie de cuvinte vagi pe care le folosesti pentru a nu fi prea exact. Aceste cuvinte merg foarte bine in situatii cand specificarile nu sunt necesare, ca de exemplu atunci cand ii spui unei colege de serviciu ca tocmai lucrezi la un proiect si ca va intalniti in sala de mese, “intr-un minut”. Bineinteles ca orcine isi poate da seama ca nu te-ai referit la exact 60 de secunde. Inseamna ca vei aparea imediat. Dar ce inseamna “imediat”? Pentru anumite persoane poate insemna 15 minute. Pentru altii “imediat” poate sa insemne doar trei minute. Cuvintele vagi au de multe ori semnificatii diferite pentru persoane diferite, deoarece cuvantul este interpretat in functie de vederile personale ale interlocutorului.

Daca ii spui unei persoane cu experienta in discursuri sa se astepte la un public mare, s-ar putea sa se gandeasca la doua mii de oameni intr-un amfiteatru. O persoana fara experienta in discursuri s-ar putea gandi la un public de 35 de persoane daca i s-ar spune acelasi lucru.

Daca le vei spune participantilor sa soseasca “in jur de ora 17” acestia pot veni oricand in intervalul dintre 16:30 si 19:30. (Unele din rudele mele considera ca au ajuns la timp daca vin in ziua potrivita!)

Se stabileste termenul limita de predare a unui proiect “pe la sfarsitul saptamanii.” Acest lucru inseamna ca proiectul trebuie sa fie gata pana vineri la ora 9 dimineata sau pana vineri la ora 17 dupa-amiaza?

Incearca sa specifici exact ce doresti si la ce te referi si vei avea mai mult succes in comunicarea cu ceilalti.

Utilizeaza masuri exacte si obtine ceea ce doresti cum doresti

Este dificil sa masori totul, desi multe lucruri pot fi masurate sau li se poate asocia un numar. Incearca sa utilizezi termeni masurabili pentru a crea o “valoare”, mai ales atunci cand discuti de aspecte imateriale. Sa urmarim cateva exemple.

Intr-un CV, unul dintre candidatii la slujba respectiva enumera urmatoarele responsabilitati pe care le-a avut in slujba anterioara:

– Am tinut contabilitatea
– M-am ocupat de conturile clientilor
– Am creat un nou sistem de lucru cu dosarele

Pentru a oferi o valoare mai concreta acestor aspecte, candidata trebuie sa-si masoare realizarile si sa le acorde atentia meritata. O enumerare mai eficace ar fi urmatoarea:

– Am tinut contabilitatea unor conturi cu un total de 1,5 milioane $
– M-am ocupat de 125-140 de conturi ale clientilor anual
– Am creat un sistem de lucru cu dosarele care scutea 15 ore de munca manuala in fiecare saptamana

Mult mai bine, nu-i asa?

Atunci cand vorbesti in termeni masurabili, exista o sansa mai buna ca oamenii sa inteleaga valoarea aspectelor pe care le discuti. Masuratorile sunt eficace mai ales atunci cand te ocupi de marketing, ceri o marire de salariu, compui un CV, sau dezbati o problema.

Masuratorile sunt deosebit de eficace in vanzari si in marketing. Daca poti masura beneficiul pe care potentialul tau client il poate castiga daca iti cumpara produsul sau serviciul, sau pierderea obtinuta daca nu il va cumpara, vei avea mai mult succes.

Daca potentialul client intelege si masoara problema, va avea o intelegere mai larga asupra ei. Mai degraba decat sa te gandesti ca exista “o problema cu moralul angajatilor”, incearca sa-l ajuti pe client sa masoare problema in cifre.

Determina-l pe potentialul client sa iti spuna ca timpul mediu petrecut de un angajat in companie este de 16 luni. Statisticile arata ca firma plateste in jur de 3.500 $ pentru fiecare angajat pentru training, uniforma si dotari standard. Pe parcursul training-ului angajatul primeste salariu, dar nu este inca productiv. Salariul mediu pentru un angajat este de 2.500 $ pe luna si dureaza doua luni sa pregatesti un angajat nou; ceea ce costa compania 5.000 $ pentru salarii pe perioada training-ului. In fiecare an trebuie sa fie angajate in jur de 25 de persoane noi. Prin urmare, compania plateste 212.500 $ anual pentru a-i pregatii pe noii angajati.

Daca varianta ta privind schimbarea angajatilor costa mai putin de 212.500 $, clientul ar trebui sa fie nebun sa nu te angajeze, nu-i asa?

Lasa cifrele sa vanda in locul tau. Cifrele sunt concrete si se refera la cantitati.

Deci, specificand cu exactitate si masurand totul vei incepe sa obtii ceea ce doresti, atunci cand doresti si cum iti doresti din ce in ce mai des. Vei deveni un manager, lider, negociator mai bun si vei comunica mai bine per ansamblu. Acum pune in aplicare noile tale abilitati de comunicare.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply