Creeaza un eveniment memorabil, “facandu-ti temele” de Relatii Publice. I: Sunt pe cale sa dau o mare petrecere de inaugurare pentru magazinul meu de antichitati, si […]
Creeaza un eveniment memorabil, “facandu-ti temele” de Relatii Publice.
I: Sunt pe cale sa dau o mare petrecere de inaugurare pentru magazinul meu de antichitati, si doresc ca evenimentul sa fie rasunator – astfel incat oamenii sa le povesteasca prietenilor lor despre el. Cum voi reusi sa organizez ceva deosebit si sa fac vestile sa se raspadeasca, fara a cheltui o gramada de bani ?
R: Relatiile publice sau raspandirea vestii despre organizatia ta nu sunt foarte costisitoare. De fapt, multe actiuni de relatii publice pot fi realizate fara nici un cost. O data ce consideri evenimentul lansarii afacerii tale ca unul de o mare importanta, trebuie sa faci cunoscut acest fapt. Cheia consta in realizarea lor in cu cea mai mare eficienta a costurilor. Relatiile publice ar putea si ar trebui sa contribuie la realizarea unui profit suplimentar, care sa fie reinvestit in alte activitati de marketing, pe masura ce afacerea creste. Unul dintre primele acte care starnesc intreaga cautare de evenimente, anunturi sau o alta stire semnificativa este comunicatul de presa. Comunicatele de presa sunt o metoda de a comunica cu media, cu clientii, cu consumatorii potentiali, si cu toti ceilalti interesati de afacerea sau de mediul tau publicitar. Cu pretul unor faxuri, e-mailuri sau timbre postale, exista o mare probabilitate sa vezi articole publicate despre compania ta, articole pe care le poate vedea oricine.
De multe ori, fiind un membru al camerei locale de comert sau al unei organizatii comunitare ai privilegiul de a participa la reuniuni de afaceri in afara programului, la inaugurari sau la taiatul panglicii. Acestea sunt de obicei beneficii ale apartenentei tale, oferite membrilor la pret redus.
Deseori primarul, sau un alt oficial local va aparea sa felicite o noua afacere in oras (indeosebi cand este invitat). Si cand primarul se implica intr-un eveniment, sunt de regula si numerosi fotografi si reporteri in jur, reprezentand publicatii, canale de radio sau de televiziune. O inaugurare grandioasa sau o alta ocazie in care tu ii inviti pe altii sa participe, trebuie sa fie planuita cu grija. O parte a planificarii poate cuprinde un tur al sediului afacerii tale, indiferent de marimea lui. Fii mandru, si incepe procesul de construire a relatiilor aratandu-le celorlati unde iti agati palaria.
In acelasi timp, include in cadrul componentelor procesului de organizare oferirea de mostre, programarea demonstratiilor si prezentarea unor studii de caz privind afacerea ta. Vei fi surprins de modul in care membrii mediilor publicitare le vor prezenta ca stiri, intr-un fel facandu-te cunoscut prin publicatiile lor. Planificarea pentru media este la fel de importanta ca planificarea evenimentului. Prioritatea numarul unu consta in posesia unor suporturi pentru media adecvate. Pot fi incluse situatii despre afacerea si produsul tau, despre cele mai frecvente intrebari si articole de importanta caracteristica. O copie a celui mai recent comunicat de presa va face parte din suporturi. Informatiile de contact si cardurile de business vor intampina orice reactie a presei. Desi nu sunt necesare pentru expunerea in fata mediilor publicitare, orice articole promotionale sau oferte speciale oferite acestora te vor ajuta. Nu stii niciodata cui sunt destinate acestea. Construirea relatiilor cu o implicare totala va da continuitate relatiilor tale publice. Indiferent daca sunt prieteni actuali, sau asociati purtand discutii cu prietenii sau cu asociatii lor, toti vor contribui la raspandirea aspectelor pozitive ale afacerii tale. Astfel va fi necesar sa iti faci aparitia oriunde si oricand si sa iti urmaresti in permanenta obiectivele. Relatiile publice semnifica mai mult decat evenimentul, turul intreprinderii sau suporturile publicitare. Tot ceea ce spui sau faci constituie o parte a identitatii tale si o parte a relatiilor tale cu publicul. Obiectivul tau si al companiei tale este sa fii vizibil pentru ochiul public in permanenta. Relatiile publice pe care ti le asumi tu pot constitui prima etapa a cresterii si recunoasterii afacerii tale. Activitatea de relatii publice necesita timp si efort.
Dar daca posezi energia, pasiunea, dorinta si imboldul, vei conduce o campanie foarte eficienta, despre care se va vorbi.