• 5 Apr. 2016
  • 7 min

Planurile APS în 2016: Dezvoltarea sustenabilă a business-ului însoţită de creşterea numărului angajaţilor cu 15-20%

Compania de colectare a creanţelor APS România, care are circa 220 de salariaţi în Bucureşti, Timişoara şi Iaşi, doreşte să atragă pe partea de recrutare, în 2016, atât tineri ambiţioşi, dornici de a-şi începe cariera profesională, cât şi oameni experimentaţi cu rezultate dovedite în domeniile bancar, juridic, economic.

Mihnea Spătaru, director de resurse umane în cadrul APS, estimează că anul acesta numărul de angajaţi români va creşte de la 217 la 250-260 și pentru noile angajări vizează oameni cu experiență în diferite departamente din bănci sau case de avocatură (buni cunoscători ai domeniului insolvenţei), dar și studenți. Pentru atragerea și motivarea angajaților, APS va continua să ofere training-uri și seminarii pentru dezvoltarea cunoştinţelor de specialitate, precum şi a abilităţilor „soft” din sfera leadership-ului. Am vorbit cu Mihnea Spătaru despre prioritățile pentru 2016, despre programele de formare pentru toate categoriile de angajați, dar şi despre alte lucruri interesante care se desfăşoară în cadrul companiei.

eJobs.ro: Ce profil de candidat se integrează cel mai bine în compania APS?

 

Mihnea Spătaru: Candidaţii care au un profil economic şi juridic se potrivesc cel mai bine pentru job-urile pe care APS le are disponibile. Este important să înţeleagă business-ul, în special domeniul insolvenţei şi colectării creanţelor neperformante. Oamenii cu experienţă în domeniul bancar, dar şi cei care au activat sau activează în case de avocatură pe domeniul mai sus precizat, reprezintă mereu opţiuni viabile. Avem şi oportunităţi în call center, unde vizăm tineri la început de carieră, dar şi în departamente de suport, precum: HR, financiar, raportare şi analiză sau administrativ.

eJobs.ro: Care sunt principalele motive pentru care o persoană din domeniul bancar s-ar alătura companiei APS?

 

Mihnea Spătaru: Dacă într-o bancă fiecare angajat gestionează, de obicei, doar un segment al business-ului, la APS oferim posibilitatea angajaţilor să se dezvolte multilateral. Au posibilitatea să se implice în toate activităţile care derivă dintr-un caz de insolvenţă sau de restructurare a unei companii.  Persoanele care se adaptează repede în companie nu au timp să se plictisească, au o motivaţie constantă. Obiectivul nostru este să ne expunem angajaţii la diversitate şi să le oferim posibilitatea de a creşte profesional, atât din punct de vedere al complexitătii activităţilor, cât şi al promovării.

eJobs.ro: Cum arată un CV care vă atrage atenţia?

 

Mihnea Spătaru: Apreciez CV-urile scurte, dar în acelaşi timp cuprinzătoare, în care sunt evidenţiate responsabilităţile, experienţa şi realizările profesionale corelate cu nevoile noastre. De asemenea, consider un reper şi perioada petrecută de un candidat la locuri de muncă anterioare, deoarece ne dorim oameni care se implică pe termen lung, oameni loiali. Când îmi place un CV, îmi notez imediat şi întrebările care decurg în mod firesc din informaţiile citite. Urmează interviul telefonic prin care facem o primă selectare a candidaţilor. La interviul faţă în faţă, ne dorim să clarificăm situaţia astfel încât aşteptările atât de partea companiei, cât și de partea candidatului, să fie setate corect. Primul interviu este decisiv pentru a se configura lista scurtă în vederea interviului final cu cei mai buni doi-trei candidaţi trecuţi prin procesul de selecţie.  Eu şi colegii din departamentul de resurse umane folosim mai multe canale pentru identificarea celor mai potriviţi candidaţi. Bineinteles, ejobs.ro este unul dintre partenerii solizi în promovarea job-urilor noastre şi o sursă viabilă de candidaţi. Ne dorim să fim, însă cât mai prezenţi şi în evenimentele principale de recrutare, în care să ne expunem „brand-ul” şi oportunităţile unei mase cât mai largi.

eJobs.ro: Care sunt poziţiile pentru care aveţi dificultăţi în recrutarea oamenilor?

 

Mihnea Spătaru: Fie că este vorba de o poziţie de „junior”, „senior” sau „Top Management”, recrutarea nu este simplă, mai ales când îţi doreşti să acoperi acea poziţie cu un candidat cât mai aproape de aşteptările tale, ca angajator. În general, poziţiile unde este nevoie de acel mix de cunoştinte economice şi juridice, dar şi de abilităţi de comunicare şi negociere avansate, reprezintă mereu o provocare.

eJobs.ro: Cum arată procesul de training prin care trece orice nou angajat al companiei?

 

Mihnea Spătaru: Avem o perioadă bine definită de integrare a fiecărui candidat în care i se prezintă business-ul, valorile, viziunea, activităţile fiecărui departament şi i se răspunde la toate întrebările de clarificare şi sedimentare a informaţiei primite. Vrem ca în momentul în care îşi ia în primire biroul şi laptop-ul să înţeleagă contextul în care se află şi primii paşi în companie să fie cât mai uşor de făcut. Există situaţii în care pot apărea discrepanţe între ceea ce se prezintă în procesul de recrutare şi aşteptările angajatului. Astfel, angajatul poate fi nemulţumit şi în scurt timp să decidă că nu este potrivit pentru job-ul ales sau job-ul nu îi oferă motivaţia preconizată iniţial. Nu ne dorim o astfel de situaţie, vrem să investim în angajaţi încă din momentul recrutării şi să-i avem alături de noi pe termen lung. Apoi urmează perioada de training specifică rolului şi departamentului unde proaspătul angajat a fost încadrat. În cadrul evaluărilor semestriale şi anuale, managerii stabilesc planuri de dezvoltare pentru fiecare angajat şi implicit reies nevoile de training, care sunt preluate şi urmărite de departamentul HR. Astfel, fie că e vorba de cursuri interne sau programe făcute alături de companii de training, este un circuit continuu de dezvoltare profesională în care integrăm toţi angajaţii.

eJobs.ro: Care sunt poveştile de succes din echipa APS România?

 

Mihnea Spătaru: Avem exemplul unei colege care s-a alăturat companiei acum un an şi jumătate pe o poziţie de execuţie în zona de Recuperare creanţe – Persoane Juridice şi în acest timp a avut un parcurs excelent. A devenit rând pe rând: team manager, area manager şi în final a obţinut prin concurs poziţia de Director Operaţional. Este doar un exemplu, însă, mai sunt şi alte poveşti de succes similare. Ideea de bază este ca în APS, angajaţii cu performanţă demonstrată şi cu abilităţi dovedite, sunt sprijiniţi atât de management, cât şi de practicile HR să evolueze.

eJobs.ro: Cum reuşesc team liderii să motiveze echipele de recuperare a creanţelor?

 

Mihnea Spătaru: Vă voi da exemplul unui manager de echipă din Iaşi, care a creat o adevărată familie, iar exemplul său este urmat şi de alţii. Membrii echipei iau masa de prânz împreună, ies în oraş, au activităţi sociale comune şi nu sunt legaţi doar de job-ul din cadrul APS. În această situaţie, obiectivele trasate au mari şanse să fie atinse şi depăşite, atmosfera plăcută dintr-o echipă are un rol decisiv în acest sens. Managerul are un rol important aici, prin discuţiile individuale, prin implicarea sa, prin suportul oferit atât la nivel de echipă, cât şi individual şi prin aportul adus la dezvoltarea profesională a oamenilor din subordine.

eJobs.ro: Ce cursuri şi seminarii organizaţi pentru dezvoltarea angajaţilor?

 

Mihnea Spătaru: Pe măsură ce compania se dezvoltă, rolul departamentului de HR este din ce în ce mai important. La început, prioritatea a fost partea operaţională, bineînţeles cu paşi normali, logici. În a doua fază, în companie era nevoie de sustenabilitate pentru ca angajaţii să rămână motivaţi și să se dezvolte profesional. Am început şi un program foarte amplu care se întinde pe durata unui an şi este axat pe dezvoltarea abilităţilor de leadership, în care sunt încadraţi toţi managerii. Ne dorim ca managerii să creeze echilibru şi să gestioneze cu brio situaţii mai delicate, imprevizibile, prin aplicarea unor strategii adecvate, aliniate obiectivelor companiei. În acelaşi timp, oferim cursuri de îmbunătăţire a nivelului de limba engleză, de Excel, practici de colectare credite, interpretare a Legii  Insolvenţei (speţe practice), îmbunătăţirea abilităţilor de prezentare. 

eJobs.ro: Cum se desfăşoară evaluarea angajaţilor?

 

Mihnea Spătaru: Evaluarea are loc de două ori pe an, prima – la jumătatea anului când are loc o discuţie preliminară, iar a doua – la finalul anului. Prima evaluare are mai mult rolul de barometru cu privire la atitudinea şi direcţia pe care ar trebui să o urmeze angajaţii pentru a-şi atinge obiectivele operaţionale, dar şi pentru a plusa în zona de competenţe. Este reper pentru a vedea unde merită să fie pus accentul în a doua parte a anului. La sfârştiul anului evaluăm imaginea de ansamblu, adică, obiective şi competente şi trasăm fiecărui angajat un plan de dezvoltare pentru anul ce urmează, pe termen scurt, mediu şi lung. Bineînţeles, există posibilitatea ca în baza performanţei generale înregistrate, să se obţină măriri salariale şi bonusuri. Stabilim şi angajaţii care vor deveni eligibili pentru promovare în cazul apariţiei oportunităţilor în acest sens. Există, în urma evaluării şi acea categorie de angajaţi care nu are rezultate conform aşteptărilor. Încercăm să îi sprijinim, să le oferim suportul informaţional şi tehnic astfel încât să îşi îmbunătăţească performanţa, dar şi competentele vizate. Cei care nu reuşesc să progreseze, ne părăsesc. Este cursul normal în orice business cu un sistem sănătos de evaluare a angajaţilor.

eJobs.ro: Ce beneficii oferiţi angajaţilor?

 

Mihnea Spătaru: Grilele salariale sunt echilibrate, iar strategia este să stimulăm performanţa. Toate programele de dezvoltare oferite angajaţilor intern sau extern şi enumerate pe parcursul discuţiei, sunt subvenţionate de companie şi le putem considera ca un important beneficiu oferit de APS angajatilor. Mizăm şi pe beneficii care să asigure cultură generală, sănătate, relaxare. Avem un parteneriat cu Bookster – prima bibliotecă pentru companii din România care selectează cele mai bune cărţi din lume şi le livrează la birou săptămânal. Anul trecut, APS a organizat un team building pentru angajaţii din cele trei sedii: Bucureşti, Timişoara şi Iaşi. Evenimentul s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile şi alegat simţitor relaţiile dintre angajaţi. Beneficiile la nivel de socializare au fost mari. Angajaţii din cele trei sedii APS se cunoșteau mai mult din spațiul virtual. Team building-ul a fost un prilej pentru a-i aduce pe toţi în acelaşi loc cu scopul de a se cunoaşte mai bine.
De asemenea, organizăm diverse petreceri, precum cea de Crăciun, petreceri pentru angajaţi, dar şi pentru copiii angajaţilor. Oferim abonamente medicale angajaţilor şi le facilităm astfel accesul gratuit la analize, consultaţii, chiar şi reduceri la tratamente sau intervenţii chirurgicale. Vom continua acest drum şi în 2016 cu noi parteneriate, cel mai probabil cu un lanţ de săli de fitness, precum şi cu alţi furnizori.

eJobs.ro: Cum se implică angajaţii APS în comunitate?

 

Mihnea Spătaru:  APS sprijină educaţia copiilor cu dizabilităţi sau cu probleme sociale. Colegii din departamentul de marketing joacă un rol important în acest sens şi asigură promovarea necesară în cadrul companiei. Printre activităţile din 2015 putem menţiona: participarea angajaţilor APS în cadrul competiţiei sportive organizată de Sky Tower, cu rol umanitar. Ne-am înscris şi am donat o sumă de bani pentru spitale, pentru îmbunătăţirea nivelului de trai al populaţiei defavorizate. APS și-a manifestat dorința de a contribui într-un mod semnificativ la îmbunătățirea vieții semenilor noștri și din iunie 2015 a ales să sprijine fundaţia Seeding Knowledge Foundation. Obiectivul fundației este să sprijine educația prin programul de burse: „Viitor prin educație”. În prima etapă, zece copii vor beneficia de burse care constau în servicii educaționale oferite până la împlinirea vârstei de 18 ani. Vom urmări să oferim copiilor o educație contemporană bazată pe specificul lor, pe nevoile, talentele și abilitățile juniorilor. Prin educația alternativă, urmărim antrenarea minții pentru a gândi și a cerceta. Vrem să îi învățăm să se cunoască pe ei, să fie activi, implicați și responsabili, astfel vor modela și lumea în care trăiesc.
APS a făcut donaţii pentru activităţile camerei de joacă de la Institutul Oncologic Bucureşti şi a oferit secției de Pediatrie a Institutului Clinic Fundeni medicamente adjuvante pentru cele mai dificile boli.

eJobs.ro: Prin ce este diferit APS din România de APS din Cehia, Bulgaria, Serbia, Grecia?

 

Mihnea Spătaru: Compania mamă este în Cehia. Business-ul a cunoscut cea mai mare creştere în România, în ultimii ani. Dezvoltarea constituie un obiectiv pentru toate locaţiile în 2016.

sky tower

Sky Tower, clădirea din zona Aurel Vlaicu, unde compania APS România are sediul.

 

80% din activitatea companiei APS România este dedicată recuperării de credite neperformante pentru instituții bancare și financiare, dar atenţia se concentrează şi pe atragerea de noi investitori de talie mondială. În prezent, compania are sedii în Bucureşti, Timişoara şi Iaşi, iar în 2016 vrea să se extindă în Constanţa şi Cluj. La nivel internaţional, compania este prezentă în Cehia, Polonia, Bulgaria, Serbia, Grecia, dar business-ul de cea mai mare amploare este în România unde este stabilită şi strategia de dezvoltare.
Pentru desfăşurarea activităţii şi atragerea investitorilor, compania APS a ales 
Sky Toweruna dintre cele mai impozante clădiri de birouri aflată în zona Aurel Vlaicu din Bucureşti. 

 

A fost util articolul? 0
angajatileadership

Leave a Reply