Valorificarea scrisorilor informative. Scrisorile informative pot fi instrumente eficiente de comunicare cu clientii, angajatii. Formatul le confera mai multa credibilitate decat o au brosurile traditionale. Chiar […]
Valorificarea scrisorilor informative.
Scrisorile informative pot fi instrumente eficiente de comunicare cu clientii, angajatii. Formatul le confera mai multa credibilitate decat o au brosurile traditionale. Chiar daca e mai mult decat publicitate directa, ar putea ajunge la cosul de gunoi inainte de biroul tintei voastre.
Puncte de reper pentru o scrisoare interesanta si un adevarat instrument de marketing:
ü Interesanta. Fie ca le aduceti clientilor la cunostinta noutati sau incurajati spiritul de echipa al angajatilor, furnizati informatii utile si pe intelesul tuturor. De exemplu, daca detineti un magazin de decoratiuni interioare, includeti articole despre tapetele pe care le comercializati. Subiectele sunt din domeniu si va intaresc mesajul, dar ofera si sfaturi utile care va vor
crea un public fidel.
ü Faceti voi insiva… sau nu. Abundenta de pe piata a programelor de editare face conceperea unei scrisori informative sa fie la indemana oricui. Totusi, necunoasterea rudimentelor de grafica si uzitarea unor fonturi greu lizibile au dus la mai mult de un dezastru. Inainte de a incerca voi insiva, luati in consideratie posibilitatea de a apela la un profesionis t care sa va creeze un sablon in care voi sau un membru al echipei voastre sa
introduca textul. Daca tot mai vreti sa fie o creatie personala, rasfoiti inainte o carte de garfica informatica.
ü Gasiti-va imaginea. In functie de buget, puteti opta dintr-o varietate de stiluri- de la unul simplu, unicolor pana la un format multicolor si de mai multe pagini. Factorii ca numarul de culori si paginatie, tipul si dimensiunea hartiei duc la diferente de pret; cereti devize de executie de la diferite tipografii.
ü Scurt. Limitati-va la mai putin de opt pagini si 300 de cuvinte. Daca subiectul este lung sau complex, divizati-l in doua articole sau in unul mai lung cu adnotari laterale.
ü Amintiti-va valoarea unei fotografii. Fotografia se adauga ca elementul interesant – atat cat nu va limitati la traditionala “fata zambitoare”. Daca nu folositi un format unicolor, amintiti-va de rezolutia mult mai buna a unei fotografii alb-negru. Invatati de la un director de marketing a carui scrisoare bicolora avea figura presedintelui companiei imprimata in
nuante de verde.
ü Nu ignorati detaliile. Verificati de trei ori erorile de ortografie si gramatica, care pot dauna credibilitatii si distrag atentia cititorului de la subiect. Datio la corectat – de preferat unei persoane care nu a mai vazut articolul.
ü Includeti un sistem de feedback. Cititorii sa poata raspunde cu usurinta prin includerea numelui unei persoane de contact, numere de telefon si fax, adrese postale si de email.
Reducerea costurilor.
Cateva idei pentru reducerea costurilor unei scrisori informative:
ü Colaborarea cu o alta companie care se adreseaza aceluiasi public; impartiti continutul scrisorii si cheltuielile.
ü Expediati prin posta un format mai simplu prin posta. Mici modificari in dimensiune reduc taxele postale.
ü Interesati-va de preturi de la cel putin patru tipografii; cocurenta dintre ele va va aduce un pret bun.
ü Oferiti o varianta de e-mail. Va ajuta sa economisiti la expediere si tiparire, dar trimiteti-o numai daca v-o cer clientii. Au aparut noi legi impotriva mesajelor nesolicitate.