• 5 Jun. 2006
  • 2 min

PR : Mai mult decat un comunicat de presa

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Ai nevoie de toate ingredientele relatiilor publice inainte de a porni o campanie Q : Am auzit ca PR –ul este o strategie de marketing care […]

Ai nevoie de toate ingredientele relatiilor publice inainte de a porni o campanie

Q : Am auzit ca PR –ul este o strategie de marketing care nu solicita costuri mari, dar acest lucru inseamna doar sa trimiti comunicate de presa?

A : Intr-adevar, PR-ul presupune costuri scazute. De multe ori costurile sunt nule, dar PR-ul nu se limiteaza numai la comunicate de presa.

Renumele tau poate creste in urma unei campanii publicitare puternice. Facand reclama afacerii tale, tie sau serviciilor oferite va adauga acestora un plus de valoare atat in ochii tai cat si in cei ai publicului tinta. Ideea este ca publicitatea iti va face cunoscuta compania prin toate mijloacele de comunicare in masa. Principalele arme pe care trebuie sa le folosesti in acest sens sunt un echipament de presa, un material referitor la istoricul companiei, comunicate de presa, potentiale subiecte de stiri, articole sau coloane despre firma ta. Dupa cum reiese de mai sus, exista multe materiale ce pot fi distribuite prin media, dar cel mai important este comunicatul de presa.

Un echipament de presa poate cuprinde: materialul despre istoricul firmei, comunicate de presa, fotografii, potentiale subiecte de stiri, copii ale unor articole precedente privind afacerea ta, o lista cu referinte de la clienti si orice altceva ar putea intra in atentia presei scrise. Daca vei oferi mass-mediei stiri care prind bine la public, vei dobandi pe loc credibilitate si-ti vei forma o relatie pretioasa. Acest lucru este foarte important din punct de vedere al marketing-ului.

O campanie publicitara ar trebui sa inceapa cu un plan de actiune. Cu cat iti vei prezenta compania intr-o postura mai de actualitate cu atat vei obtine mai mult spatiu publicitar, iar acest gen de publicitate iti va aduce credibilitatea pe care reclamele nu o pot cumpara. Scopurile tale trebuie sa fie unicitatea, promtitudinea si mai ales a te face cunoscut. Realizand acest lucru vei obtine o crestere a profilului companiei si a nivelului clientilor. O poveste de succes despre compania ta iti poate aduce publicitate gratuita valorand sute si mii de dolari.

Din realizarea unei campanii de marketing complete si mai ales a sectiunii de relatii publice, face parte si sarcina de a oferi mass- mediei o poveste deosebita care sa atraga atentia cititorilor si telespectatorilor. Comunicatele de presa au de asemenea un impact important asupra clientilor sau potentialilor clienti.

PR –ul este cea mai putin costisitoare parte a marketing-ului pe care o poate adopta o organizatie. Costurile implica dezvoltarea unei campanii organizate si scrierea si distributia comunicatelor de presa – de obicei nu sunt costuri in privinta publicarii materialelor.

Exista cu siguranta tendinta de a scrie comunicate de presa de actualitate chiar daca scopul acestor comunicate este de a-ti face reclama. Acest lucru nu le place editorilor, de aceea e foarte important sa compui un comunicat de presa care sa le fie pe plac. Nu exista garantii ca orice comunicat de presa va fi publicat cu siguranta , dar daca abordarea ta este perseverenta, profesionala si de actualitate si ai de-a face cu editori cunoscuti ai unor publicatii respectabile, exista o posibilitate destul de mare ca materialul tau sa fie publicat. Comunicatele de presa iti ofera in plus ocazia de a comunica cu clientii. Punand aceste comunicate pe site-ul companiei iti poti face reclama printre clienti. De asemenea, iti poti intari credibilitatea si strategiile de marketing.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply