• 20 Apr. 2005
  • 1 min

Probleme de compensatie

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Compensatia poate lua doua forme: (1) compensatie directa (salarii) si (2) compensatie indirecta (beneficii suplimentare). Compensatia directa – Salariile sunt compensatiile pe care oamenii le primesc […]

Compensatia poate lua doua forme: (1) compensatie directa (salarii) si (2) compensatie indirecta (beneficii suplimentare).

Compensatia directa – Salariile sunt compensatiile pe care oamenii le primesc in mod regulat (lunar, la doua saptamani, sau saptamanal). Lucratorii sunt platiti in functie de timp (pe ora, pe zi, pe sapatamana sau pe luna) sau in functie de efortul depus (un plan de oferire a stimulentelor).

Compensatia indirecta – Beneficiile suplimentare sunt o parte importanta din pachetul de compensatii generale in majoritatea firmelor mici. Beneficiile angajatilor acopera aproximativ 40% din cheltuielile de plata. Profitabilitatea firmelor mici este unul dintre principalii factori care determina numarul de beneficii oferite de catre firma.

O abordare de succes privind oferirea de beneficii angajatilor din firmele mici, este aceea prin care se aloca o anumita cantitate de bani pentru beneficiile angajatilor. Apoi fiecare angajat alege pachetul de beneficii care se potriveste cel mai bine nevoilor sale. Aceasta abordare se numeste planificare in stil autoservire, pentru ca se aseamana cu un restaurant cu autoservire, in care fiecare client alege singur ceea ce vrea sa manance. S-a spus ca angajatorii considera aceasta abordare foarte echitabila pentru ca (1) permite libertatea de alegere si (2) nu impune un singur pachet de beneficii tuturor angajatilor.

De exemplu, un tanar angajat care are mai multi copii mici ar putea fi interesat de o asigurare medicala pentru probleme dentale pentru familia sa. Nu este foarte motivat sau interesat de un plan de pensie in acest moment al vietii. O angajata a acestei companii merge spre 50 de ani, nu are copii de intretinut si-si face planuri de pensionare. A le forta pe ambele persoane sa accepte acelasi plan de beneficii, ar insemna a nu cheltui acesti bani intr-un mod eficient. Oferirea posibilitatii de alegere participantilor reprezinta un avantaj major al abordarii de tip autoservire privind planificarea beneficiilor.

Firmele mici intampina obstacole dificile atunci cand incearca sa intre in competitie cu beneficiile acordate de firmele mari. Cu toate acestea, firmele mici se pot bucura de beneficiile flexibilitatii si inovatiei oferind planuri de de tip autoservire.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply