1. Oricare dintre sefii proiectului, membrii echipei sau clienti poate sugera modificarea cererii scopului. Aceasta poate fi semnalata verbal sau in scris si trebuie inregistrata in […]
1. Oricare dintre sefii proiectului, membrii echipei sau clienti poate sugera modificarea cererii scopului. Aceasta poate fi semnalata verbal sau in scris si trebuie inregistrata in Formularul de cerere a modificarii scopului.
2. Adauga cererea la capitolul pentru modificarea scopului.
3. Atribuie-i unuia dintre membrii echipei sarcina de modificare a scopului pentru a o analiza.
– Acest membru va trebui sa determine durata aproximativa necesara modificarii cererii scopului.
– Daca timpul alocat analizarii situatiei va cauza intarzierea altor activitati, inseamna ca cererea ar trebui dusa la Sponsorul de Proiect. El va decide daca cererea merita analizata sau nu.
– Daca sponsorul isi da acordul pentru ca investigatia sa inceapa, planul de lucru si bugetul vor trebui ajustate pentru a reflecta noua activitatea.
– Daca sponsorul refuza investigarea cererii, aceasta va fi atasata capitolului destinat modificarii scopului, cu mentionarea ’neaprobata’.
4. Membrul echipei insarcinat cu investigarea va analiza impactul asupra bugetului si programului si va cauta noi alternative.
5. Optiunile trebuie inregistrate in Formularul de cerere a modificarii scopului.
6. (Optional): Daca impactul asupra costurilor, efortului si duratei proiectului nu depaseste pragul admis si proiectul va putea fi finalizat la termen, exista sansa ca Managerul de Proiect sa aprobe cererea de modificare a scopului.
7. Prezinta-i Sponsorului de Proiect cererea de modificare a scopului, alternativele si impactul pentru a-ti oferi o solutie.
8. Inregistreaza rezolvarea sau cursul actiunii in Formularul de cerere a modificarii scopului.
9. Inregistreaza rezolvarea cat mai concis in capitolul pentru modificarea scopului. Daca sponsorul refuza sa aprobe cererea de modificare, aceasta va trebui indosariata si considerata ’neaprobata’.
10. Daca este acceptata, va urma o implementare de noi activitati la planul de lucru pentru a se asigura realizarea modificarii.
11. Daca modificarea va indeparta proiectul de ideea pe care s-a bazat la inceput, inseamna ca Definitia proiectului va trebui ajustata.
12. Comunica statutul modificarii, stadiul de rezolvare sau rezolvarea. Echipa trebuie sa cunoasca aceste detalii, precum si membrii consiliuilui director. Informatiile trebuie incluse in Raportul statutului proiectului.