• 5 Jan. 2005
  • 2 min

Promovare de guerilla

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Indiferent de buget, puteti avea o afacere castigatoare Cautati metoda optima pentru promovarea afacerii voastre ? De la Internet cafe si pana la curatatotii chimice, luna […]

Indiferent de buget, puteti avea o afacere castigatoare

Cautati metoda optima pentru promovarea afacerii voastre ? De la Internet cafe si pana la curatatotii chimice, luna aceasta atentia tuturor se indreapta spre circulatia marfii si vanzari. Scopul este alegerea oportunitatilor de marketing care sa se incadreze bugetului vostru. Costurile de publicitate se calculeaza in functie de numarul de persoane estimat care vor fi expuse mesajului vostru; bugetul de publicitate va realiza mai mult intr-un orasel decat intr-una dintre cele mai mari piete.

Indiferent de locatie, aveti de unde sa alegeti: anunturi publicittare, televiziune, radio, ziare, Internet, relatii publice, evenimente diverse, publicitate la exterior, “marriage mail”.

Iata cateva idei in functie de bugetul disponibil:

$ 100,000 – $ 150,000. O promotie bine conturata va da intotdeauna cele mai bune rezultate. De exemplu: imaginati-va ca sunteti proprietarul a trei Internetcafe, unde clientii pot naviga pe Internetr si in acelasi timp savura o cafea cu lapte, gustari si deserturi. O campanie radio e importanta. Pentru a va scoate in evidenta anuntul, ati alege postul care ajunge la baza voastra de piata si ati cumpara primul loc in calupul publicitar. Ati putea gazdui activitati promotionale de tipul petrecerilor de dupa program cu DJ-ul postului de radio. Reclame pe taxiuri sau in statiile de autobuz (www.clearchanneloutdoor.com), “marriage
mail” – cuponul vostru trimis in acelasi plic cu ale altor societati – va permite sa ajungeti la cei care lucreaza sau locuiesc in apropierea locatiilor voastre. Anunturile in sapamanale ca Washington city Paper, din DC, sau Creating loafing din Atlanta, sunt optiuni la costuri reduse fata de cat ati putea plati pentru spatiu publicitar in marile cotidiene (www.casscom.com). Pentru rotunjirea campaniei, implicati-va in actiuni de strangere de fonduri pentru introducerea de computere in scoli, care vor genera PR pozitiv.

$ 50,000 – $ 100,000. Sa spunem ca aveti o afacere care se preteaza mai bine la prezentare vizuala, de exemplu o sera sau o terasa. In loc de anunturi radio, ati putea sustine o campanie televizata de sezon la statia de cablu locala si posturi de televiziune independente, cu insistenta pe terasa si panouri de-a lungul soselelor.(www.infoutdoor.com). Un panou de 10 pe 30 de picioare in Phoenix costa doar $ 900 pe luna. Si ati mai putea organiza ateliere cu specialisti in cresterea plantelor, pe care sa le promovati intr-o scrisoare informativa.

Sunteti plasati pe o piata medie si produse de o puternica atractie vizuala ?
Puteti apela la televiziunea prin cablu – un mijloc media pe care vi-l permiteti si de larga audienta. Ar avea un impact puternic pentru o galerie de obiecte artizanale, impreuna cu anunturi in ziare, marketing online si activitati in interiorul magazinului.

Vanzatorii en detail de pe pietele cu mijloace de informare costisitoare si cei cu produse pentru segmente specifice de consumatori pot utiliza mijloace de mass media focalizata. Un magazin de electornice ar putea face un anunt in revistele si saptamanalele cumparate de grupul specialistilor in tehnologie inalta. In loc de televiziune siradio, un magazin elegant de haine pentru copii si-ar putea face publicitate la costuri reduse in publicatii adresate parintilor. Pentru o campanie bine conturata, puteti adauga elemente de PR, precum actiuni de binefacere legate de problemele copiilor si un program de recompensare a clientilor.

Mai putin de $ 50,000. Chiar si pentru un buget limitat, paginile cartilor de telefoane nu sunt suficiente pentru o campanie. Instrumente ieftine ca “marriage mail“ si programe PR iau o mare importanta. O curatatorie chimica ar putea testa trimiterea de oferte speciale prin “marriage mail” de pe Val-Park (www.val-park.com) la locuitorii din cartier. Proprietarul unui magazin de cadouri ar putea intocmi o baza de date ale clientilor si sa le trimita cumparatorilor fideli oferte cu reduceri de pret.Cumparaturile sub acoperire sunt un sistem de alarma rapid pentru orice afacere bazata pe contactul larg cu publicul.

Cautarea mijloacelor de mass-media da roade. Patronul unui magazin de delicatese ar putea dona sandwich-uri la postul national de radio in schimbul catorva mentionari pe post. Nu costa prea mult sa ajungi la consumatori, ci doar putina creativitate.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply