Nu reactiona prompt la scaderea vanzarilor prin reducerea bugetului de publicitate. Mai intai identifica alte afaceri profitabile pe care le poti incheia. I: Daca incep sa […]
Nu reactiona prompt la scaderea vanzarilor prin reducerea bugetului de publicitate. Mai intai identifica alte afaceri profitabile pe care le poti incheia.
I: Daca incep sa imi scada vanzarile, ar trebui sa reduc bugetul de promovare ?
R: NU! Este legatura ta cu consumatorii! Solutia provine din cadrul negocierilor cu detinatorii mijloacelor de comunicare in masa si din schimbarea mesajului. Nu iti va fi atat de greu sa devii dur, deoarece, daca afacerea ta se prabuseste, acelasi lucru se intampla si cu media. Aveti nevoie unii de ceilalti pentru a supravietui. Personalul din vanzari al posturilor de radio sau TV vor incerca sa vanda “bucati” mai mari de timp care sa iti asigure afacerea si pentru ca ii vei scuti de costurile de cautare ale unor noi parteneri, care sa umple gaurile din buget. Vor deveni inventivi si vor incerca sa faca tot posibilul pentru a te pastra in calitate de client, oferindu-ti pachete de servicii speciale, contracte pe termen lung sau de dimensiuni mari, si chiar mari reduceri de preturi, atunci cand isi permit.
– Pachetele de servicii speciale: perioade de timp astfel dispuse incat sa iti ofere cele mai multe reclame pentru banii investiti, cateodata combate cu o campanie promotionala in direct. In televiziune lucrurile decurg asemanator, iar tipariturilr vor promova sectiuni speciale sau programe avantajoase.
– Contracte pe termen lung: Daca rulezi o reclama intr-o perioada cuprinsa intre 26 si 52 de saptamani consecutive, primesti un discount, fie ca faci asta la radio sau pe un post TV. Discounturile standard sunt de 5% pentru 26 de saptamani si de 10% pentru 52 de saptamani. Cand situatia economica se agraveaza, cere acel prim discount de 5% pentru un contract de 13 luni. In cazul anunturilor in ziare sau reviste, costul unei reclame se reduce substantial dupa ce a fost lansata primul mesaj publicitar. In acest caz, contractele se incheie imediat, chiar daca firmele agentiile de publicitate sunt de dimensiuni foarte mici. Cere-le agentilor tai de vanzari informatii si metode utlizate pentru reducerea costurilor de productie, obtinerea mai rapida a discounturilor sau localizarea mai usoara a detinatorilor de coduri postale.
– Contractele de mari dimensiuni: Primesti un discount pentru numarul de reclame pe care il derulezi intr-o perioada specifica de timp. Cu cat accepti sa rulezi mai multe spoturi, cu atat se reduce costul uneia. Nu esti obligat sa le rulezi in saptamani consecutive, dar este necesar ca la sfarsitul termenului limita sa fi fost prezentate toate. Aceste contracte se incheie anual, dar forteaza putin nota si obtine o prelungire a termenului limita la 16 luni fata de cele 12 luni de la inceput si negociaza un cost mai mic decat cel obisnuit, in felul acesta obtinand avantaje pe doua planuri.
– Reducerile de cost: semnificatia acestora nu consta in aceea ca personalul din vanzari micsoreaza tariful totala al seviciului, dar iti ofera in schimb un procent de reclame gratuite. Aceasta tactica se utilizeaza strict pentru incheierea contractelor, insemanand ca el/ea a vandut spatiu un de emisie la acelasi cost, dar in schimb ti-a oferit mai multe reclame la acelasi pret.
Te poti gandi atunci si cateva schimbari ale mesajului, prin promovarea unor reduceri de pret sau a unor oferte speciale pentru clientii tai mai stransi la punga. Indiferent de starea economiei, trebuie sa te straduiesti sa satisfaci nevoile consumatorilor, fie ca asta inseamna sa te implici in programe de fidelizare ale consumatorilor sau sa oferi valoare suplimentara produsului si serviciului tau, cu atentia orientata asupra cui vinzi si cum vinzi.