Incurajati clientii multumiti sa va faca putina reclama. I: Cum am putea obtine referinte de la clienti ? Vedem cum concurenta isi determina clientii sa o […]
Incurajati clientii multumiti sa va faca putina reclama.
I: Cum am putea obtine referinte de la clienti ? Vedem cum concurenta isi determina clientii sa o faca, dar noi nu avem parte de norocul lor.
R: N-are nimic de-a face cu norocul. Important e modul cum va cultivati relatia cu actualii clienti si cum sustineti programul de generare a “referentilor”.
Obisnuiti-va sa intrebati
Primul pas in relatiile cu clientii este de a va arata interesul in a primi referinte si ce anume cautati. Subiectul trebuie abordat personal- intalniri sau convorbiri telefonice. Sa zicem ca redactati o scrisoare informativa adresata unui departament din cadrul unei corporatii. Cand va intalniti cu seful acelui departament, l-ati putea ruga sa va recomande si restului de departamente,care ar fi interesate de serviciile voastre. Daca relatia voastra de afaceri este
solida si aveti un client multumit, va fi dispus sa va faca cunostinta si cu altii.
Unii intreprinzatori prefera insa caietele de recomandari/comentarii, sondaje de opinie sau orice alta forma de comunicare scrisa. Un decorator independent de interioare, de exemplu, ar putea trimite o scrisoare de rapel la finalizarea unui proiect, pentru feedback si cu o sectiune in care cere referinte. In functie de afacerea voastra, veti descoperi avantajul ofertei de cadouri/reduceri pentru prietenii sau familia referentului.
Contactati referentii
Sunt cei aflati in contact direct cu pietele voastre imediate si ii pot indrepta in directia voastra. Agentii imobiliari sunt referentii principali pentru inspectorii imobiliari, din moment ce lor li se adreseaza cel care a achizitionat sau este pe punctul de a cumpara o casa. De asemenea, societatiel producatoare de detectoare de fum colaboreaza cu agentii de agigurari, acestia din urma fiind cei care le recomnada la semnarea sau renegocierea contractelor de asigurare
clientilor instalarea acestor echipamente.
Ce alte firme sau persoane pot influenta piata in favoarea voastra ? Ar putea fi mii in zona voastra – ca in cazul inspectorilor si agentilor imobiliari- sau cati sa-i numeri pe degete. Campania adresata acestor colaboratori este la fel de importanta ca si eforturile depuuse pe piata. De aceea, planul de marketing trebuie sa includa si strategii directionate inspre ei. relatiile de colaborare sunt bazate pe incredere – se construiesc prin contact direct, personal. Va trebui sa ii cautati, sa ii sunati si sa stabiliti intalniri.
Odata initiate, colaborarile trebuiesc intretinute prin contact permanent telefonic, personal sau instreumente de marketing precum posta, email sau fax. Ii puteti ajuta in recomandarile facute furnizandu-le material publicitar pe care sa il foloseasca in discutiile cu clientii. Inspectorul imobiliar ar putea concepe o lista de “10 puncte de verificat” cu mentionarea numelui companiei si a datelor de contactare pe care sa le puna la dispozitia agentilor imobiliari.
Stabiliti o baza de date cu lista referentilor vostri si un program sustinut de contactari, exact cum ati proceda in stabilirea strategiilor de piata axate direct pe client. Va va ajuta in coordonarea unui program solid de activitati.
Gestionarea relatiilor cu referentii se va reflecta in relatiile directe cu sursa. Tineti-i interesati prin scrisori sau telefonane prin care sa le multumiti pentru contactele furnizate sau imbunatatirea stimulentelor oferite. Cu un programsustinut nu va trebui niciodata sa va bazati pe noroc in satisfacerea nevoilor firmei voastre.