• 25 May. 2005
  • 2 min

Rezultate maxime cu buget minim.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Nu va secati fondurile pe metode costisitoare de marketing. Faceti-va un nume cu metode creative cu bugete limitate I: Avem un buget de marketing foarte limitat. […]

Nu va secati fondurile pe metode costisitoare de marketing. Faceti-va un nume cu metode creative cu bugete limitate

I: Avem un buget de marketing foarte limitat. Ce ne propuneti pentru a atrage atentia asupra noastra ?

R: Un impact puternic nu presupune neaparat un buget pe masura. Gandirea inovatoare si originala va poate aduce in atentia publicului. Provocarea sta in a va face campania memorabila, in concordanta cu imaginea companiei, strans legata de produs/servicii si, mai presus de toate, motivanta.

O motivatie la costuri reduse se obtine prin implicarea publicului la nivel emotional sau experiential. Iata un exemplu de promotie a unui produs obisnuit. Pachetul LifeSavers cu cinci arome e pe piata de cativa ani si compania a studiat constant raspunsul/reactia publicului la fiecare aroma. Dar abia la lansarea aromei de ananas rezultatele s-au tradus intr-o campanie efectiva.

LifeSavers au initiat un site web si un numar cu apel gratuit, cerand clientilor sa voteze pentru pastrarea sau inlocuirea aromei de ananas cu una de capsuni sau pepene verde. Cand mai mult de un milion de persoane si-au exprimat optiunea, aroma de ananas a fost salvata de la disparitie. LifeSaver au beneficiat de o publicitate de proportii in urma reportajelor mass-media asupra interesului manifestat de companie fata de dorintele publicului. Si LifeSaver si-a multiplicat baza de date despre clienti printr-o promotie la costuri infime daca am comparat-o cu ce ar fi trebuit sa suporte in cazul organizarii unei campanii publicitare prin diverse mijloace mass-media.

Intreprinzatorii folosesc adesea tactici de marketing la “limita / la radacina ierbii”. Bill Flaherty, presedintele Toy Craze, in varsta de 45 de ani, cei care au creat jucariile din plastic Crazy Bones, s-a folosit de cercetasi, cluburi si balciuri pentru prezentarea jucariei in demo. Crazy Bones a ajuns acum in lanturile McDonald’s, Zany Brainy si Learning Express, si raman devotati marketingului “la radacina ierbii”.

Sa fie memorabil

Nu trebuie sa sponsorizati vreun concurs de sporturi extreme. Ganditi-va la restaurantul misionar Casa Sanchez din San Francisco, care a oferit un pranz gratuit celor care aveau un tatuaj cu logo-ul Jimmy the Corn Man. Dupa ce au afisat un anunt in vitrina restaurantului, doi angajati de la un club de noapte si-au facut tatuajul si au raspandit vestea. Daca vi se pare prea exotic ca sa aiba si efect, va spunem noi ca, potrivit unui articol Associated Press, 39 de persoane au acceptat sa fie tatuate cu omuletul mariachi calare pe un cocean de porumb. Stirea a fost preluata de Associated Press , LA Weekly, USA Today si cateva posturi locale de televiziune, oferind restaurantului promovare gratuita.

Chiar daca nu reusiti sa va convingeti clientii sa se tatueze cu logo-ul companiei, dati-le un obiect pe care sa il aiba imprimat. In anul 2000, de Ziua Recunostintei, Camera de Comert a Atlantei a impartit 3,000 de perechi de ochelari de soare in New York Times Square cu adresa de Internet AtlantaSmartCity.com imprimata pe rame, toate create pentru a aduce la cunostinta publicului larg posibilitatile unei cariere in Atlanta.

Concordanta cu mesajul

Indiferent de tipul de marketing, extravagant sau cu buget limitat, gandirea strategica trebuie sa proiecteze si un mesaj de esenta. Performanta prestata este platforma de lansare a produsului, sa fie relevanta si sa comunice un mesaj care sa puna compania intr-o lumina favorabila. Trebuie sa aveti o tema, nu doar un singur eveniment. Combinati divertismentul cu implicarea clientilor si veti capta atentia odata cu evidentierea mesajului.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply