Vânzările de tichete cadou pentru Paștele din 2017 vor înregistra o creștere de 30% față de perioada similară din 2016, arată datele Up România.
Up România, unul dintre principalii emitenți de pe piața tichetelor de masă, tichetelor cadou și cardurilor preplătite pentru angajați, se așteaptă la o creștere cu 20% a vânzărilor de tichete cadou pentru Paștele din 2017, comparativ cu Paștele din 2016.
„În baza precomenzilor pe care le avem până la această dată, putem estima deja vânzări cu 20% mai mari în 2017, o tendinţă accelerată în special de IMM-uri care au văzut că acest model de stimulare a angajaţilor funcţionează la companiile mari şi foarte mari cu rezultate directe asupra productivităţii. În plus, acordarea de tichete cadou este favorizată și de modificările Codului Fiscal aplicate din 2016”, a declarat Elena Pap, director general la Up România.
Numărul companiilor care au acordat avantaje salariale de tipul tichetelor de masă sau cadou a crescut cu 27% în 2016 față de 2015, conform Up România. Companiile care au apelat în 2016 pentru prima dată la tichetele de masă ori cadou provin cu prioritate din zone precum Bucureşti-Ilfov (26%), Centru (15%) şi Nord-Est (12%).
De la 1 ianuarie 2016, ca urmare a punerii în aplicare a noului Cod Fiscal, tichetele și cardurile cadou oferite de către companii salariaților sau copiilor angajaților, cu ocazia unor evenimente speciale din an, cum ar fi Crăciunul, 8 martie, Paștele sau 1 iunie, sunt scutite de impozite, dacă se încadrează în suma de 150 de lei per beneficiar. Până anul în 2015, tichetele cadou erau impozitate cu 16%, iar cardurile cadou erau neimpozabile.
În prezent, un salariat cu doi copii minori poate primi tichete cadou în valoare de 450 de lei, pentru care va fi scutit de impozit, iar compania este scutită de contribuţii sociale şi patronale. „Acordarea de tichete cadou aduce certe avantaje pentru angajatori şi oferă o mare libertate angajaţilor de a achiziţiona ce își doresc dintr-o varietate de produse şi servicii”, a mai spus Elena Pap.