• 28 Nov. 2016
  • 2 min

Up România: Vânzările de tichete cadou pentru Crăciun vor crește cu 35%

tichete cadou_up romania
Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Vânzările de tichete cadou pentru Crăciunul din 2016 vor înregistra un avans de 35% comparativ cu 2015, arată datele Up România.

Aproape două treimi dintre companiile care acordă beneficii salariale sub formă de tichete de masă acrodă și tichete cadou, conform datelor Up România, unul dintre principalii emitenți de pe piața tichetelor de masă, tichetelor cadou și cardurilor preplătite pentru angajați.

„Datele ne arată un trend ascendent al tichetelor cadou şi ne bucură faptul că o parte importantă a companiilor din România au ales să dea curs dorinţelor angajaţilor care, în proporţie de 77%, doresc ca printre beneficiile extra salariale pe care le primesc să se numere tichetele cadou, conform unui amplu studiu realizat anul acesta despre calitatea vieţii la locul de muncă. Pe de altă parte, aceste creşteri pe segmentul tichetelor cadou se explică şi prin legislaţia favorabilă datorată noului Cod Fiscal, care iată, nu a întârziat să producă efecte pozitive”, a declarat Elena Pap, directorul general al Up România.

În momentul în care sunt întrebaţi despre avantajele tichetelor cadou, angajatorii aplică grile diferite, în funcţie de regiuni, aşa cum reiese dintr-un studiu realizat la cererea Up România în 2016. Astfel, companii din Nord-Vest şi Sud-Vest pun pe primul loc motivarea salariaţilor, cei din Centru apreciază echitatea sistemului de tichete cadou, care se aplică în mod egal tuturor angajaţilor și faptul că este ușor de folosit de către aceștia, pe când cei din Nord-Est şi zona Bucureşti-Ilfov consideră avantajul fiscal ca fiind decisiv.

„Tichetele cadou vin în mod cert cu multiple avantaje atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, însă cel mai important şi de impact avantaj pe termen lung este contribuţia la motivarea, fidelizarea şi performanţa angajaţilor, ceea ce este echivalent cu performanţa companiei”, a mai adăugat Elena Pap.

Cele mai multe companii care acordă tichete cadou provin din Bucureşti-Ilfov, Nord-Est şi Centru, iar topul evenimentelor când angajatorii aleg să ofere tichete cadou este dominat de sărbătorile de Crăciun şi Paşte, urmate de sărbătoarea de 8 Martie, la distanţă mare urmând evenimente precum 1 Iunie. Alte ocazii când firmele acordă tichete cadou sunt campaniile de marketing sau evenimentele de protocol. În ceea ce priveşte sectorul de activitate al companiilor care acordă tichete cadou, cele mai multe activează în domenii precum industrie, comerţ, servicii, construcţii şi transporturi.

Beneficiarii de tichete cadou preferă să cumpere electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, cosmetice, obiecte de decor sau bricolaj.

De la 1 ianuarie 2016, ca urmare a punerii în aplicare a noului Cod Fiscal, tichetele și cardurile cadou oferite de către companii salariaților sau copiilor angajaților, cu ocazia unor evenimente speciale din an, cum ar fi Crăciunul, 8 martie, Paștele sau 1 iunie, sunt scutite de impozite, dacă se încadrează în suma de 150 de lei per beneficiar. Până anul trecut, tichetele cadou erau impozitate cu 16%, iar cardurile cadou erau neimpozabile.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply