Ademeneste-ti clientii cu scrisori scrise cat mai bine, dupa urmatoarele criterii I: Cu toate ca odata cu brosura trimit si o scrisoare care contine numere de […]
Ademeneste-ti clientii cu scrisori scrise cat mai bine, dupa urmatoarele criterii
I: Cu toate ca odata cu brosura trimit si o scrisoare care contine numere de telefon de contact pentru clientii interesati, nu primesc niciodata un raspuns pozitiv. Cum sa modific scrisorile pentru a deveni mai eficiente ?
R: Fiecare intreprinzator are nevoie si va reusi sa aiba odata, candva o scrisoare de vanzari fenomenala. Chiar daca a trecut de contactarea telefonica a clientului, de trimiterea unei cereri scrise, scrisoarea de vanzari reprezinta un instrument fara de care acel intreprinzator nu poate reusi. Scrisoarea nu trebuie confundata cu corespondenta trimisa tuturor clientilor odata. Scrisoarea de vanzari se trimite unui singur client odata, fiind personalizata. Nu trebuie sa fi urmat o facultate de jurnalism sau sa ai multa experienta pentru a putea scrie o scrisoare buna. Ceea ce ai de facut este sa urmezi etapele scrierii unei scrisori, etape care te vor ajuta sa iti motivezi clientii si sa reusesti sa iti realizezi scopul.
1. Aloca suficient de mult timp scrierii. Prima greseala cu care se confrunta incepatorii este impresia ca scrierea unei pagini de scrisoare da vanzari este un proces usor si rapid. Adevarul este ca scrierea unei scrisori bune iti ia cateva ore. Dar asta nu inseamna ca vei pierde foarta multa vreme scriind scrisori. Vei compune doar cateva, cate una pentru fiecare domeniu de vanzari. Acestea vor fi pastrate si personalizate pentru fiecare client in parte.
2. Nu te concentra asupra detaliilor despre tine. Oamenii nu vor sa afle informatii noi despre tine, poate doar mama ta s-ar bucura de o asemenea scrisoare. Cele mai bune scrisori de vanzari sunt bazate pe ideea “Ce pot obtine”, nu “Ce am de oferit”. Clientii iti vor citi scrisorile, concentrandu-se asupra unei singure idei: Ce am de castigat ? Asa ca va trebui sa te abtii si sa nu incluzi informatii despre serviciile companiei, premiile si acreditive. Doar daca ii prezinti persoanei pentru prima data beneficiile.
3. Prezinta beneficiile, iar apoi caracteristicile. Creeaza o lista cu beneficiile de baza care il vor interesa pe client, dupa care reiale in paragraful de introducere. Contine aceasta scrisoare o oferta speciala ? Daca da, ar trebui sa evidentiezi acest lucru, impreuna cu beneficiile. Il vor atrage pe cititor si il vor determina sa citeasca toata scrisoarea.
Cuprinsul scrisorii ar trebui sa prezinte caracteristicile pentru a-I putea explica clientului modul in care va putea profita de ofertele companiei tale. Sa presupunem ca unul dintre beneficiile prezentate in introducere este promisiunea ca il vei ajuta sa economiseasca bani, inseamna ca textul scrisorii va trebui sa foloseasca caracteristici prin care sa explice acest lucru. Poti folosi liniute pentru a clasifica faptele, dar sa nu exagerezi folosind prea multe. Scrisoarea ta trebuie sa aiba un aspect profesional si sa fie lizibila.
Paragraful de incheiere ar trebui sa contina un sumar al beneficiilor prezentate in introducere si o descriere a urmatoarelor tale planuri legate de acea afacere. Unele tipuri de afaceri cer introducerea in paragraful de incheiere a unei invitatii la actiune, cu o oferta pentru persoanele care reactioneaza in scurt timp. Indiferent de tipul de afacere de care te ocupi, trebuie sa iti asumi responsabilitatea si sa te tii de cuvant. Cea mai mare greseala pe care o poti face e sa astepti sa te contacteze clientul. Specifica cat mai clar ce intentii ai si pune-le in practica.
4. Agauga un P.S. E cat se poate de eficient sa adaugi un P.S. la scrisoarea ta. Aproape intotdeauna post scriptum-urile sunt citite inca de la primul nivel de lectura. Asa ca, e bine sa specifici beneficiul principal sau oferta speciala si in P.S. Astfel il vei determina pe client sa citeasca scrisoarea in intregime.
Cheia scrierii unei scrisori de vanzari reusite o reprezinta clarificarea beneficiilor, concentrarea asupra lor. Astfel, oamenii vor citi scrisoarea cu atentie, ceea ce inseamna ca vei fi cu un pas mai aproape de procesul vanzarii propriu-zise.