• 20 Apr. 2005
  • 2 min

Sinceritatea

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Cea mai buna modalitate de a dobandi increderea celor din jur la locul de munca este sa lucrati in stransa legatura. Nu exista trucuri magice sau […]

Cea mai buna modalitate de a dobandi increderea celor din jur la locul de munca este sa lucrati in stransa legatura. Nu exista trucuri magice sau alte solutii simple. Increderea nu poate fi creata prin salarii excesive, picnicuri mari ale companiei sau conditii de munca foarte bune; ea poate fi generata prin munca de echipa, sinceritate si corectitudine. Desi increderea si productivitatea sunt probleme complexe si reprezinta doar o parte din totalul tesaturii relatiilor interpersonale din cadrul firmelor mici, exista trei elemente care par sa aiba un efect pozitiv asupra increderii in firmele mici de succes:

• Proprietarul-manager al firmei este o persoana deschisa si sincera in privinta operatiunilor cotidiene ale firmei.
• Proprietarul- manager al firmei este consecvent si cinstit in privinta politicilor de personal.
• Proprietarul-manager al firmei petrece destul de mult timp concentrandu-se asupra obtinerii unei bune comunicari cu angajatii firmei.

Sinceritatea

Secretele produc suspiciune. Ori de cate ori informatiile sunt ascunse, contextul devine o potentiala tinta pentru interpretari gresite. Imbunatatirea calitatii generale muncii se bazeaza pe ideea ca lucratorii tin la fel de mult la succesul firmei mici ca si proprietarii. Studiile efectuate asupra firmelor mici indica faptul ca angajatii tind sa supraestimeze profiturile in mod substantial. Aceleasi studii indica faptul ca atunci cand angajatilor li se impartasesc informatii fianciare veridice, apar procese de controlare a costurilor in mod voluntar din partea membrilor fortei de munca.

Oricand ai dubii privind cantitatea de informatie pe care doresti s-o impartasesti angajatilor, experienta indica ca mai mult este mai bine decat insuficient. Nu-i minti niciodata pe lucratori in privinta problemelor legate de relatiile umane. Memoria institutionala este de lunga durata; orice inselaciune va fi tinuta minte mai multi ani la rand. Observa faptul ca anagajatii vorbesc intre ei, iar discrepantele vor fi astfel detectate cu usurinta si vor iesi la suprafata spre rusinea ta. Iata cateva sugestii pentru a evita aceasta dilema:

• Rezerva-ti timp pentru a discuta cu lucratorii tai.
• Afla ce gandesc.
• Afla ce le-ar placea sa afle si da-le acele informatii ori de cate ori este posibil.
• Nu spune numai lucruri bune.
• Acorda-le angajatilor ocazia de a-ti oferi informatii, sugestii si de a-ti pune intrebari.

In acest mod comunicarea va fi bidirectionala.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply