• 2 Dec. 2015
  • 4 min

Studioul Ubisoft: acasă la creatorii Assassin’s Creed

Foto culori
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Producătorul de jocuri video Ubisoft, cunoscut în lumea gamerilor pentru titluri precum Assassin’s Creed, Far Cry sau Prince of Persia, pune angajaţii în centrul tuturor activităţilor pe care le desfăşoară pe piaţa locală.

Birourile din Bucureşti ale Ubisoft România găzduiesc peste 1.400 de angajaţi, grupaţi în trei departamente – producţie, IT şi quality control – la fel de importante pentru companie.

Foto joc Far Cry

Far Cry este unul dintre cele mai de succes jocuri din portofoliul Ubisoft.

Adina Satală are 35 de ani şi coordonează 22 de oameni în departamentul de IT. Ea şi echipa ei  se ocupă de crearea şi menţinerea bunei funcţionalităţi a aplicaţiilor şi sistemelor informatice. Totodată, Adina şi colegii ei asigură infrastructura hardware necesară pentru toate filialele Ubisoft din întreaga lume, precum şi funcţionarea optimă a serverelor la care se conectează comunitatea de gameri ai companiei la nivel mondial. Practic, departamentul IT din Bucureşti al producătorului de jocuri reprezintă o echipă care deserveşte toate filialele Ubisoft.

Tânăra îşi începe ziua de muncă în intervalul 9:00 – 10.00 şi o termină la 18:00 – 19:00. „Primul lucru pe care îl fac după ce ajung la birou este să îmi citesc e-mail-urile. După ce le citesc, le prioritizez şi încep să mă ocup de ele. Sunt, de asemenea, anumite zile în care îmi petrec 5-6 ore în şedinţe”, spune Adina. Este serioasă, precum toţi cei din echipa sa, dar nu vrea să pară „dictatoare”.

Portret2 Adina Satală

Adina Satală îşi coordonează echipa cu lejeritate.

Dacă pe Adina ar întreba-o cineva „care sunt trei motive pentru care m-aş angaja la Ubisoft?”, cu siguranţă că primul răspuns ar fi „pentru că este o companie orientată către oameni”.

„Dacă eşti un om responsabil, muncitor, îţi vei găsi locul la Ubisoft. Poate că nu eşti pe poziţia potrivită de la început, dar cu siguranţă că se va găsi jobul potrivit pentru tine. Întotdeauna va fi cineva care te va asculta, care va încerca să te ghideze şi care va încerca să-ţi facă loc în companie. De asemenea, un alt motiv pentru care i-aş recomanda cuiva să se angajeze aici ar fi că fiecare salariat se poate dezvolta personal. Dacă eşti o persoană care îşi doreşte să crească în carieră, aici e locul potrivit pentru tine. Un al treilea motiv ar fi atmosfera de la birou. Este foarte relaxată”, mărturisește Adina Satală.

Fpto portret Adina Satală

Adina Adina lucrează de cinci ani şi jumătate la Ubisoft.

Atmosferă relaxată pentru oameni speciali

 

Atmosfera  „foarte relaxată” înseamnă că angajaţii pot să se joace în timpul programului, pot cânta la pian sau pot participa la diverse concursuri interne, de la modelat plastilină, până la gătit sau pictat. Totodată, fiecare salariat are acces preferenţial la noile jocuri şi beneficiază de un număr de credite anual prin care îşi poate comanda tricouri sau hanorace cu însemnele companiei.

Foto jocuri din Ubisoft

Câteva dintre instrumentele destinate relaxării angajaţilor.

Atmosfera  „foarte relaxată” prezentă în birourile Ubisoft din Bucureşti reprezintă, de asemenea, unul dintre avantajele pe care îl are producătorul de jocuri în procesul de recrutare faţă de alte companii din domeniu.

Mihaela Scarlat, HR Business Partner în departamentul IT, ştie tot ceea ce ţine de recrutarea profesioniştilor din tehnologie, cei mai vânaţi candidaţi de pe piaţa muncii. Ubisoft România obişnuieşte să-şi surprindă  candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă prin publicarea unor anunţuri atractive din punct de vedere al textului şi al vizualului folosite. „Folosim toate canalele existente pentru a atrage oamenii de care avem nevoie, de la site-uri de joburi, până la agenţii de recrutare. Totodată, compania are o pagină de carieră, pe care publică toate oportunităţile de angajare. Acolo, candidaţii pot lua direct legătura cu un recrutor. Mai mult, ne folosim şi de LinkedIn, care ne ajută să ajungem mai uşor la anumite profile pe care le căutăm, cum ar fi cele de specialişti într-un anumit domeniu sau într-o anumită tehnologie”, declară Mihaela Scarlat.

Foto Mihaela Scarlat

Mihaela Scarlat este specialist HR în departamentul IT.

Pagina proprie de carieră joacă un rol foarte important în strategia de recrutare a producătorului de jocuri.

„Persoanele din companie ştiu tot timpul ce poziţii avem deschise. Astfel, pot fie să recomande pe altcineva fie să aplice direct pentru ocuparea unui alt rol. În departamentul din care fac parte, cel puţin jumătate dintre poziţiile deschise sunt închise prin intermediul recomandărilor directe”, precizează Scarlat.

Profil de angajat

 

Ubisoft România angajează constant în toate cele trei departamente. Compania lucrează cu cele mai noi şi exotice tehnologii şi cu cei mai buni specialişti din industrie, atât în zona de producţie jocuri, cât şi în departamentul IT.

În funcţiunea de IT a studioului se regăsesc programatori (care lucrează cu diverse limbaje de programare, precum PHP, .Net sau SQL), web designeri, analişti de business, manageri de proiect, administratori de baze de date (My SQL sau NoSQL), administratori de reţea (Linux sau Windows) şi software testeri.

Foto culori

Culorile vii sunt vizibile peste tot în sediul Ubisoft.

Departamentul de producţie (HD, mobile, online şi customer support) se ocupă cu dezvoltarea de jocuri. În functie de mărimea şi de scopul proiectului, există joburi de design, artă şi programare. Angajaţii de design din zona de producţie creează regulile şi structurile de funcţionare ale jocurilor. Tot ei construiesc hărţile şi stagiile jocurilor.

Salariaţii pe „artă” (artişti 2D şi 3D, animatori, FX artists, character artists şi art director) se ocupă de aspectul vizual şi de direcţia artistică a jocului.

Programarea are diverse specializări, cu poziţii care variază de la programatori de AI, Gamelay, Render până la Tools sau Technical Director. În crearea unui joc toate cele trei familii de joburi sunt implicate direct şi interactionează pentru a duce la bun sfârşit proiectul, sub îndrumarea unui producer sau associate producer.

Diversitate în recrutare

 

Compania avea 1.200 de salariaţi la începutul verii, când anunţa că, până la sfârşitul anului, îşi doreşte să ajungă la circa 1.500 de oameni.

Circa jumătate dintre salariaţii din Bucureşti ai companiei lucrează în departamentul de testare de jocuri. „În ceea ce priveşte angajaţii care ocupă poziţii de tester, ei nu trebuie să aibă cunoştinţe specifice de IT. Totuşi, o facultate cu profil tehnic îi poate ajuta să migreze mai uşor spre alte funcţii în cadrul companiei. De asemenea, în ceea ce îi priveşte angajaţii care lucrează în testare, avem colegi studenţi, proaspăt absolvenţi sau profesionişti care vor să se reprofileze. Ca şi caracteristici, pentru posturile pe testare, suntem interesaţi de persoane care ştiu să vorbească şi să scrie foarte bine în limba engleză şi care dovedesc responsabilitate, atenţie la detalii şi capacităţi de lucru în echipă şi de comunicare logică”, explică Mihaela Scarlat

Foto joc2

Personajele jocurilor create de Ubisoft completează birourile angajaţilor.

Cei aproximativ 300 de oameni pe care îi recrutează Ubisoft în perioada iunie – decembrie 2015 vor ocupa diverse funcţii în cele trei departamente ale companiei – producţie, IT şi quality control.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply