Comerţul electronic B2B din România va continua să crească în 2016, când va ajunge la 12 miliarde de euro, în creștere cu 20% față de anul trecut, arată datele Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate de pe piața locală.
În prezent, IT&C-ul, atât pe partea de hardware, cât și software, electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, fashion-ul și produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere în e-commerce-ul B2B (business to business) din România, conform datelor Teamshare.
„E-commerce-ul B2B din România va continua să crească și în 2016, pe fondul apariției unor noi producători sau importatori care vor implementa soluții B2B, cât și datorită majorării volumelor tranzacționate de jucătorii deja prezenți în piață. Astfel, estimăm că în acest an comerțul electronic B2B va ajunge la 12 miliarde de euro”, declară Marius Panait, managing partner la Entelion Software, compania care dezvoltă platforma Teamshare.
Anul trecut 10% din totalul jucătorilor din e-commerce-ul B2B foloseau platforme integrate, numărul lor ar urma să crească până la 20% în 2016.
„Teoretic, e greu să ne imaginăm platforme B2B neintegrate. Practic, ele există, dar fără automatizări ale proceselor interne. În lipsa acestora nu reuşesc să ofere şi reduceri de costuri”, precizează Panait.
O platformă integrată de e-commerce se adresează în principal companiilor B2B din zona de producție și distribuție, cu mulți parteneri, un volum ridicat de comenzi și operațiuni multiple, care au nevoie de optimizarea și sincronizarea tuturor acestor procese. O companie de profil, care apelează la o asemenea soluție, își poate spori vânzările cu 15%-25% în câteva luni, în timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%, potrivit Teamshare.
Anul trecut, cea mai mare sumă tranzacționată pentru o companie B2B, prin intermediul platformei integrate Teamshare, s-a ridicat la 670.000 de lei. Comanda a fost realizată în octombrie 2015 și a fost plasată pentru un retailer IT&C.