Telekom România, grupul format din fostele companii Romtelecom și Cosmote, a înregistrat, anul trecut, venituri similare celor obținute în 2014.
Veniturile grupului de firme Telekom România, format din fostele companii Romtelecom și Cosmote, s-au ridicat la 1,04 miliarde de euro în 2015, în scădere cu circa 1,2% față de 2014. Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) pentru 2015 arată că performanța companiei a fost menținută la un nivel comparabil cu cel din 2014, cu venituri în scădere ușoară, cu 1,2%, la 601,7 milioane de euro.
„Nivelul veniturilor reflectă în principal scăderea continuă a segmentului de voce fixă generată de tendința de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similară din 2014. ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând cheltuielile de restructurare) pentru anul 2015 a fost de 118,4 milioane euro, în scădere cu 26% faţă de aceeași perioadă a anului precedent. Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente conținutului TV și ale celor cu echipamentele mobile și TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experiență superioară clienților de pe segmentele fix și mobil. La rezultatele înregistrate a contribuit și o scădere a veniturilor din activități colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru și a portofoliului imobiliar”, se arată într-un comunicat al grupului.
Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scăzut ușor, cu 3%, comparativ cu 2014.
De asemenea, veniturile din wholesale ale Telekom Romania Communications au crescut în ultimul trimestru (T4) din 2015 cu 8,4%, comparativ cu T4 2014, datorită unui trafic internaţional crescut, a liniilor închiriate și a datelor wholesale și Internet. Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,6 de milioane pentru T4 2015, iar pentru cel de servicii mobile a crescut cu 153% la finalul lui 2015, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Veniturile Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote) au crescut cu 7,5% în T4 2015, faţă de T4 2014, până la 121,1 milioane de euro, în timp ce veniturile totale din 2015 au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% față de anul precedent.
Veniturile din servicii broadband au continuat evoluția pozitivă, cu o creștere de 17,7% în T4 2015, față de trimestrul similar din 2014, și de 14% anual. Numărul total de clienți 4G, precum și traficul de date 4G, au crescut cu 80% în T4 2015 față de T3 2015. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat un avans de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 față de 2014.
La sfârșitul anului 2015, numărul total de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,754 milioane, în creștere cu 0,7% față de T3 2015. Numărul total al clienților pe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 față de 2014, echivalentul a 29% din baza totală de clienți.
ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2015 a fost de 4,5 euro.
„Marja ProForma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) a ajuns la 20% în 2015, înregistrând o scădere de 4 puncte procentuale comparativ cu 2014. ProForma EBITDA a atins valoarea de 87,1 milioane euro în 2015”, se mai arată în comunicatul Telekom România.