• 23 Mar. 2010
  • 2 min

TRAIN THE TRAINER FOR PROFESSIONALS

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Curs – 3 zile Audienta tinta: Traineri, manageri de resurse umane, manageri cu responsabilitati de instruire a personalului dar si cei care supervizeaza aplicarea standardelor stabilite […]

Curs – 3 zile

Audienta tinta: Traineri, manageri de resurse umane, manageri cu responsabilitati de instruire a personalului dar si cei care supervizeaza aplicarea standardelor stabilite prin training pot fi, cu totii, interesati de participarea la un astfel de curs. Se stabileste cadrul unei depline intelegeri a semnficatiei diferitelor etape ale procesului de training, resurselor necesare in procesul de instruire in diversele sale etape, gamei de metode pentru indeplinirea sarcinilor, pentru o implementare efectiva a functiei de instruire. Cursul care stimuleaza creativitatea si inovarea, fara a oferi si un joben de magician, pune un om obisnuit in postura de trainer profesionist.

Obiectivele programului

La finalul acestui curs vei fi capabil/a sa:

– identifici principalele caracteristici ale invatarii la adulti,
– distingi intre diferite metode de training,
– enumeri principalele caracteristici ale unei prezentari efective,
– pregatesti un eveniment de training,
– insirui principalele caracteristici ale unui trainer profesionist,
– demonstrezi abilitatea de a scrie documente de training,
– creezi materiale de training,
– demonstrezi abilitatile nou dobandite de prezentare,
– livrezi un program de instruire,
– demonstrezi tehnici interactive de training,
– dezvolti metode de evaluare a training-ului.

1. Cum invata adultii
Descrierea procesului de formare pentru adulti, evidentierea diferentelor intre procesele formale, informale, factori de stimulare a invatarii si modelarii comportamentelor

2. Treptele invatarii eficace
Inducerea schimbarii comportamentelor si a dezvoltarii de abilitati

3. Stilurile invatarii
Cate stiluri exista si cum adaptam programele in functie de stilurile de invatare ale partcipantilor la training

{article-3258.jpg}

4. Ciclul de training
Ciclul unui program de training
– identificarea nevoilor de instruire
– crearea programului
– implementarea (livrarea);
– evaluarea

5. Definirea obiectivelor unui program de training
Cum ajungem sa definim exact ce anume dorim sa transmitem audientei si ce rezultat dorim sa atingem prin instruire

6. Caracteristicile unui obiectiv bun
Schite, exemple, aplicatii de obiective de training
Importanta corelarii obietivului bine trasat cu continutul cursuluiAlegerea metodelor si tehnicilor de instruire
Recomandari si aplicatii pentru utilizarea potrivita a metodelor si tehnicilor de training

7. Metode de training
Definirea metodelor de training

8. Tehnici de training
Cum alegem din multitudinea de tehnici existente, cum inovam pentru a potrivi perfect, functie de audienta, modul si mesajul de transmis

9. Creativitate in training
Importanta alegerii creative a stilului si modului de livrare a programelor
Exercitii de dezvoltare a creativitatii si a inteligentei emotionale in training

10. Logistica de training
Echipamente, sali, oragnizare, deplasari, , agenda, premii, tiparituri,- modalitati de tinere sub control a organizarii perfecte a evenimentelor de training

11. Best practice in training
Ce se face si ce nu se face in procesul de formare
Recomandari pentru dezvoltarea abilitatilor de trainer profesionist

12. Dificultati in training
1. Trainerul
2. La livrare

13. Cum se construieste un program de training
Identificarea nevoilor de training
Nivel individual
Nivel de echipa
Nivel de post

14. Prezentarea de training
Etapa 1: sesiunea introductiva
Etapa 2: pozitionarea participantilor
Etapa 3: demonstratie la viteza normala
Etapa 4: demonstrati punctele principale
Etape 5: demonstrati cu explicatii
Etapa 6: puneti participantii sa va dea instructiuni
Etape 7: participantii fac sarcini sub supravegherea dumneavoastra

Regula de oferire a conexiunii inverse (feed back)
15. Evaluarea instruirii
A. Elementul ACCEPTABILITATE
B. Elementul INVATARE
C. Elementul ABILITATE
D. Elementul PERFORMANTA
E. Elementul REZULTATE

Metode de training
• Discutii
• Role play
• Simulari
• Brainstorming
• Micro-teaching
• Pregatirea unei expuneri
• Prezentare
• Q&A
• Drama training (optional +video)

A fost util articolul? 0

Leave a Reply