Candidații cu un CV foarte bun s-ar putea să nu se dovedească potriviți pentru compania în care lucrezi.
Orice profesionist în resurse umane ar trebui să știe că un candidat atractiv „pe hârtie”, adică în CV, s-ar putea să nu corespundă cu planurile pe termen lung ale unei anumite companii. Prin urmare, dacă lucrezi în HR și recrutezi oameni pentru organizația din care faci parte, ar fi bine să ții cont de anumite „semnale de alarmă” transmite de către candidații aflați în etapa de selecție, scrie revista americană Forbes.
Niciun antreprenor sau un proprietar de afacere nu vrea să investească foarte mult timp și bani în recrutarea de noi angajați. Așadar, dacă un candidat chemat la un interviu de angajare nu este interesat de planurile pe termen lung ale companiei pe care o reprezinți, ai putea să tragi concluzia că nu dorește să rămână mulți ani în organizație. Diverse studii interne și internaționale arată că membrii generației Y (cei care au între 25 și 35 ani) sunt mai predispuși să-și schimbe joburile mai des comparativ cu cei din alte generații. Mulți dintre membrii generației Y aleg să facă mai multe schimbări în carieră pentru că vor să găsească o companie sau un domeniu în care să se simtă cu adevărat valorizați.
În condițiile în care nu-ți este clar ce planuri și ce așteptări au candidații intervievați de tine de la poziția sau pozițiile scoase la concurs, ar fi bine să îi întrebi cum se văd traseul lor în companie pe termen mediu și lung. Astfel, vei putea să-i elimini mai ușor din procesele de recrutare pe candidații care nu sunt interesați de planurile de creștere ale organizației.
Dacă un candidat îți arată la interviul de angajare că nu a petrecut suficient de mult timp ca să se pregătească pentru discuția cu tine și să afle mai multe informații despre companie, înseamnă că nu este interesat, cu adevărat, de oportunitatea oferită. De asemenea, o lipsă de implicare în pregătirea unui interviu poate semnala și că respectivul candidat ar putea să nu fie dedicat activităților pe care le-ar avea de îndeplinit ca viitor angajat.
Unul dintre lucrurile cele mai bune pe care ai putea să le faci înainte să chemi la interviu un candidat este să-i „verifici” acvititatea de pe rețelele sociale. Nu ai vrea să angajezi pe cineva care are o atitudine neprofesionistă pe rețelele sociale, deorece s-ar putea ca reputația companiei tale să aibă de suferit. Angajații sunt unii dintre cei mai importanți ambasadori ai unei companii, așa că multe organizații își doresc salariați care să le respecte valorile, inclusiv pe rețelele de socializare.