• 28 Sep. 2009
  • 1 min

10 sfaturi pentru planificarea si desfasurarea sedintelor.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

1. Planifica fiecare sedinta cu grija. – Informeaza-i pe membrii cu privire la scopuri/ obiective. Asigura-te ca obiectivele sedintei sunt specificate cu claritate. Daca nu ai […]

1. Planifica fiecare sedinta cu grija.

– Informeaza-i pe membrii cu privire la scopuri/ obiective. Asigura-te ca obiectivele sedintei sunt specificate cu claritate. Daca nu ai un scop precis nu convoca sedinta.

– Pregateste si distribuie agenda de lucru tuturor membrilor (cu minim doua zile in avans).

– Ofera informatii adecvate.

– Ia in considerare resursele disponibile si limitele existente in privinta anumitor proiecte discutate.

– Materialele vizuale sunt eficiente. Incearca sa folosesti un retroproiector, flip chart-uri/ sau slide-uri. Cercetarile arata ca materialele vizuale utilizate ca si complemente pot reduce durata sedintelor. Pot facilita fixarea si intelegerea ideilor.

– Desemneaza o persoana/ secretara care sa inregistreze sedinta, daca nu ai o astfel de persoana inca.

2.Rezerva sala din timp si specifica cum doresti sa fie aranjata.

– Incearca sa ajungi mai devreme pentru a aranja sala complet.

3. Incepe la timp.

4. Prezinta membrii, in special nou venitii.

5. Clarifica rolurile si responsabilitatile.

6. Stabileste reguli sau proceduri operationale cum ar fi limitele discutiilor.

– Invata regulile si procedurile de tip parlamentar.

7. Concentreaza-te asupra problemelor din agenda de lucru.

– Accepta diferentele de opinie, dar mentine-le sub control.

– Promoveaza invatarea din conflicte.

– Nu lasa discutia sa se impotmoleasca.

– Incheie fiecare subiect inainte de a trece la urmatorul.

8. Prezinta un rezumat al problemelor discutate inainte de incheierea sedintei.

– Recapituleaza deciziile luate, sarcinile hotarate si termenele limita stabilite.

– Stabileste ora, data si locul unde va avea loc urmatoarea sedinta.

9. Incheie la timp.

10. Noteaza ordinea desfasurarii sedintei sau rezumatul celor discutate.

– Trimite-le tuturor membrilor notitele respective.

A fost util articolul? 3

Leave a Reply