1. Planifica fiecare sedinta cu grija. – Informeaza-i pe membrii cu privire la scopuri/ obiective. Asigura-te ca obiectivele sedintei sunt specificate cu claritate. Daca nu ai […]
1. Planifica fiecare sedinta cu grija.
– Informeaza-i pe membrii cu privire la scopuri/ obiective. Asigura-te ca obiectivele sedintei sunt specificate cu claritate. Daca nu ai un scop precis nu convoca sedinta.
– Pregateste si distribuie agenda de lucru tuturor membrilor (cu minim doua zile in avans).
– Ofera informatii adecvate.
– Ia in considerare resursele disponibile si limitele existente in privinta anumitor proiecte discutate.
– Materialele vizuale sunt eficiente. Incearca sa folosesti un retroproiector, flip chart-uri/ sau slide-uri. Cercetarile arata ca materialele vizuale utilizate ca si complemente pot reduce durata sedintelor. Pot facilita fixarea si intelegerea ideilor.
– Desemneaza o persoana/ secretara care sa inregistreze sedinta, daca nu ai o astfel de persoana inca.
2.Rezerva sala din timp si specifica cum doresti sa fie aranjata.
– Incearca sa ajungi mai devreme pentru a aranja sala complet.
3. Incepe la timp.
4. Prezinta membrii, in special nou venitii.
5. Clarifica rolurile si responsabilitatile.
6. Stabileste reguli sau proceduri operationale cum ar fi limitele discutiilor.
– Invata regulile si procedurile de tip parlamentar.
7. Concentreaza-te asupra problemelor din agenda de lucru.
– Accepta diferentele de opinie, dar mentine-le sub control.
– Promoveaza invatarea din conflicte.
– Nu lasa discutia sa se impotmoleasca.
– Incheie fiecare subiect inainte de a trece la urmatorul.
8. Prezinta un rezumat al problemelor discutate inainte de incheierea sedintei.
– Recapituleaza deciziile luate, sarcinile hotarate si termenele limita stabilite.
– Stabileste ora, data si locul unde va avea loc urmatoarea sedinta.
9. Incheie la timp.
10. Noteaza ordinea desfasurarii sedintei sau rezumatul celor discutate.
– Trimite-le tuturor membrilor notitele respective.