• 25 Oct. 2016
  • 4 min

De ce să-ți treci Chief Happiness Officer pe cartea de vizită

Chief Happiness Officer - Cristina Savuica

Te-ai întrebat vreodată ce face un Chief Happiness Officer? Cristina Săvuică, șefa companiei de recrutare Lugera & Makler România, a ales să se prezinte astfel.

Cristinei Săvuică îi plac recrutarea, oamenii, bancurile, farsele și petrecerile. Ea conduce Lugera & Makler România, al doilea cel mai mare jucător de pe piața locală de recrutare și leasing de personal, cu afaceri anuale de aproape 50 de milioane de euro. Din 2013, pe cartea sa de vizită, care are forma unui pașaport, scrie Chief Happiness Officer. Cartea de vizită tip pașaport a apărut acum trei ani, în urma unui process de rebranding prin care a trecut Lugera & Makler România între 2012 și 2013. Rebrandingul companiei de recrutare și leasing de personal a mai generat un logo nou (un leu cu o gerbera fucsia în coamă), un blazon (un scut, leul cu gerbera fucsia, două săbii şi şase steaguri) și un brand comunicat ca „Lugera, the People Republic”. Cristina Săvuică explică, pentru eJobs România, site-ul numărul unu pe piața autohtonă de recrutare online, ce presupune rolul de Chief Happiness Officer și de ce a luat decizia să se intituleze astfel.

eJobs: Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, fericirea?

 

Cristina Săvuică: Fericirea înseamnă să faci, în primul rand, ce îți place, să nu simți în nicio zi că astăzi nu ai chef. Înseamnă să fii împăcat că ai lasat în urmă lucruri frumoase, oameni care să își amintească cu drag de tine și că prin tot ce ai făcut ai reușit să aduci la suprafață un tu mai bun.

 

eJobs: Ce v-a determinat ca, în 2013, să vă „atribuiți” funcția de Chief Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: Cred că am fost dintotdeauna Chief Happiness Officer (Director General de Fericire), chiar dacă nu purtam titulatura aceasta.  Nu putea fi altfel într-o companie precum Lugera, a cărei cultură este, în primul rând, despre clienți fericiți, candidati fericiți şi colegi fericiți. Dacă adăugăm și faptul că avem o adevărată tradiție a farselor și a petrecerilor, dar și cele mai zâmbitoare echipe, rețeta este completă. Rebrandingul a fost însă pretextul perfect pentru a ne declara independența fată de conformism, cărări bătătorite și pentru a ne spune pe nume.

Chief Happiness Officer - Cristina Savuica

Cristina Săvuică, Chief Happiness Officer Lugera & Makler România, împreună cu Momo, căţeluşa ei.

 

eJobs: De ce Chief Happiness Officer și nu doar Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: Pornind de la Chief Executive Officer (Director General Executiv), Chief Financial Officer (Director Financiar) sau Chief Operating Officer (Director Operaţional) am ajuns la Chief Happiness Officer.

eJobs: Cum arată „fișa postului” de Chief Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: Fiecare dintre colegii mei este un happiness officer în relația cu colegii și clienții săi. Rolul meu merge puțin mai departe, în sensul că eu trebuie să le asigur cadrul potrivit și să le pun la îndemână instrumentele care să îi ajute să fie extraordinari.

eJobs: Cum arată o zi din viața de muncă a unui Chief Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: O zi normală de lucru începe dimineața devreme alături de copilotul meu, Momo, Chow-Chow-ul care mă însoțește la birou în fiecare zi. Apoi am întâlniri cu clienții sau colegii mei, discuții pe proiecte, prânzul în cafeneaua Lugera și, după-amiază, urmează o nouă serie de întâlniri, prezentări sau discuții pe proiectele pe care le avem în derulare ori pe modificările legislative.

eJobs: Care au fost cele mai neașteptate reacții pe care le-ați avut din partea partenerilor de business când le-ați înmânat cartea de vizită pe care scrie Chief Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: Am avut foarte multe reacții pozitive, de tipul „Wow, ce job title frumos!” și „Care sunt atributiile unui astfel de rol?” sau „Nu am mai văzut niciodată un astfel de job title, cum de v-a venit ideea?”. Cartea noastră de vizită stârnește, de fiecare dată, zâmbete și este, cel mai des, punctul de la care încep discuțiile. Nu ți se întâmplă în fiecare zi să primești un pașaport pe care posesorul să îl semneze chiar în fața ta.

eJobs: Dacă superiorul dumneavoastră ar avea funcția de Chief Happiness Officer, cum ați dori să fie și ce sfaturi i-ați da din perspectiva felului în care ar fi bine să se poarte cu angajații?

 

Cristina Săvuică: Jobul acesta se construiește cu multă pasiune pentru oameni. Daca iubești sincer oamenii, atunci toate celelalte vin în completare: dorința de a ajuta, disponibilitatea pentru implicare, să fii prezent indiferent de moment sau distanță și energia molipsitoare care îi face pe toți să se implice cu entuziasm.

eJobs: Există și alți oameni în Lugera care dețin titulaturi „speciale”?

 

Cristina Săvuică: Avem un „Recruitment Wizard” (Magician în Recrutare), un „President of the Federal Bureau of Innovations, Smiles, Total Action & All Is Possible” (Presedintele Biroului Federal de Inovație, Zâmbete, Acțiune Totală și Totul este Posibil), un „High Councilor with the Supreme Court of Real Estate, Slovak Cuisine & Legal Stuff” (Consilier în cadrul Curții Supreme de Real-Estate, Bucătărie Slovacă și Chestii Legislative), un „High Councilor with the Supreme Court of Juicy HR State-of-the-Art Know-how” (Consilier Superios în cadrul Curții Supreme a HR-ului ca Artă), un „State Governor & Councilor with the Supreme Court of Higher Intelligence, Analyses & Smart Action” (Guvernator de Stat şi Consilier în cadrul Curţii Supreme de Inteligenţă Superioară, Analiză şi Acţiune Deșteaptă), un „Councilor with the CIA of Awesome Talent Base Applications & Ridiculously Smart HR Solutions” (Consilier în cadrul Agenţiei Centrale de Informaţii al unor Aplicaţii Minunate Bazate pe Talent şi Soluţii de HR Ridicol de Incredibil de Inteligente), dar și un „Councilor with the Supreme Courts of Legal Injustice, Red Wine Tasting, Love & Devotion” (Consilier în cadrul Curţilor Supreme de Injustiţie, Degustări de Vinuri, Dragoste şi Devotament).

eJobs: De ce nu avem mai mulți oameni cu titulatura de tip Chief Happiness Officer în România?

 

Cristina Săvuică: Cred că avem mai mulți Chief Happiness Officeri în România, doar că nu au acest job title. Am întâlnit oameni extraordinari, care știu să își motiveze echipa, să livreze super servicii și să zâmbească chiar și în momentele foarte dificile. Eu am avut șansa să pot arăta lucrul acesta și prin denumirea jobului.

eJobs: Când veți înceta să vă recomandați drept Chief Happiness Officer?

 

Cristina Săvuică: Când voi ieși la pensie, îmi voi face o carte de vizită cu Șef al Pensionarilor Fericiți.

eJobs România te invită să testezi cât de fericit eşti la job. Intră pe ejobs.ro/happy/ şi încearcă testul #HappyLaJob, o componentă a campaniei „#HappyLaJob: un demers pentru fericire-n Univers”. Parte dintr-o inițiativă strategică pentru creșterea nivelului de fericire vis-a-vis de viața profesională din România, eJobs ridică o întrebare în jurul căreia gravitează multe decizii, atitudini și acțiuni din viața de zi cu zi și din carieră. eJobs are convingerea că, dacă ne punem întrebarea „Sunt fericit?” și dacă răspundem cu onestitate, putem să găsim soluții și să facem schimbări în bine, care ne vor ajuta atât la serviciu, cât și acasă.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply