• 13 Oct. 2015
  • 4 min

10 factori de luat in considerare cand alegi un job.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

O scurta privire pe sursele tale online de informare pentru cariera si vei descoperi ca exista companii care recruteaza intens pentru aceeasi pozitie si uneori nu […]

O scurta privire pe sursele tale online de informare pentru cariera si vei descoperi ca exista companii care recruteaza intens pentru aceeasi pozitie si uneori nu mentioneaza oportunitatile de dezvoltare profesionala si beneficiile de a lucra pentru compania respectiva. Nu ne-am propus sa analizam ofertele companiilor, ci sa te ajutam sa alegi job-uri care sa corespunda asteptarilor tale profesionale si financiare.

Iata cateva indicii care te pot ajuta sa descoperi un job transparent cu oportunitati de avansare in cariera si posibilitati de networking profesional.

 

Un studiu recent desfasurat de agentia de recrutare si executive search ABC Human Capital pentru domeniul IT arata ca majoritatea candidatilor se simt atrasi de oferta salariala buna, locatia (aproape de casa), programul flexibil (cu posibilitate de lucru de acasa), echipa si mediul de lucru. Chiar daca multi dintre ei sunt candidati pasivi au in vedere 2-3 companii carora le urmaresc activitatea in online, dar sunt foarte atenti si la zvonuri si recomandarile prietenilor atunci cand isi aleg job-ul. Rare sunt cazurile in care isi aleg o companie despre care nu stiu nimic.

 

Din raspunsurile la chestionarul realizat, se contureaza repere serioase pe care merita sa le iei in considerare pentru alegerea job-ului. Iata si alte aspecte pe care merita sa le iei in considerare:
 

1. Fii atat de bun, incat sa fii selectat!

Ne plac candidatii care sunt atat de talentati incat ceea ce i-ar atrage la un job se transforma rapid intr-un pachet de beneficii oferit lor de catre companii.

Cal Newport, autorul cartii So Good They Can’t Ignore You afirma ca nu intotdeauna pasiunea este totul. Sa-ti urmezi orbeste pasiunea inseamna sa iei decizii in baza acesteia. De cele mai multe ori, pasiunile din adolescenta pe care incerci sa le materializezi nu sunt si cele mai bune alegeri atunci cand ai nevoie si de o situatie materiala buna. De aceea, este bine nu sa urmezi pasiunea, ci sa faci totul cu pasiune.

A doua strategie este sa dezvolti in timp o pasiune prin dobandirea unor skill-uri rare si apreciate de angajatori. Odata identificate aceste skill-uri, lucreaza sa le imbunatesti continuu si sa iesi din zona de confort, iar satisfactiile financiare din partea companiilor si ofertele de job-uri vin sa confirme valoarea skill-urilor tale.

 

2. Ia in considerare domeniile si skill-urile unde excelezi, precum si pasiunile tale. Nu alege un job numai pentru ca este bine platit sau pentru ca ai lucrat ani mult intr-un domeniu. Atat timp cat poti sa arati ca ai un hobby care poate deveni job, nu ezita sa arati talentul si mai ales capacitatea de a invata singur.
 

3. Alege companii si agentii pentru care ai vrea sa lucrezi si urmareste-le activitatea in online, participa la discutii cu insight-uri valoroase.
 

4. Inscrie-te in grupuri de job-uri unde poti afla despre noi oportunitati in cariera, dar si notificari din partea membrilor despre companii, despre seriozitate, transparenta, mediul de lucru. Anunturile prea dese din partea aceleiasi companii pentru acelasi job, precum si greselile si neconcordantele in definirea job-ului si a cerintelor sunt taxate imediat.
 

5. Liderii. Defineste un model de mentor pentru tine si incearca sa-l descoperi la interviurile la care mergi. Chimia insemana si o buna colaborare profesionala.
 

6. Mediul de lucru. Ti-ar placea sa lucrezi intr-o corporatie cu reguli stricte si vestimentatie office sau te simti mai confortabil sa-ti petreci pauzele de lucru in brainstorming-uri pe terasa alaturi de colegii cu pasiuni neobisnuite?

Sfaturi din partea HR-ului
Daca privim alegerea unui job din perspectiva unui HR care isi doreste sa gaseasca oameni calificati si stabili, precum si companii care sustin dezvoltarea angajatilor, vom adauga urmatoarele aspecte demne de luat in considerare:

 

  1. Job description. Urmareste modul in care este prezentat job-ul, exprimarea, abordarea, precum si deschiderea companiei spre dezvoltarea profesionala a viitorului angajat. De regula, trebuie sa existe un echilibru intre cerinte si beneficii, precum si detalii despre companie, despre echipa, proiecte, atmosfera de lucru.
     
  2. Valoarea adusa de job. Adesea candidatii se intreaba ce job sa aleaga intre doua oferte. Intotdeauna ii sfatuim sa aleaga job-ul care le ofera libertate de actiune si ocazia de a se afirma, chiar daca business-ul este la inceput. In orice situatie, este foarte important sa-ti definesti unde te vezi in 5-10 ani. Daca iti doresti o cariera in antreprenoriat, iti recomandam pentru inceput si companiile mari unde inveti sa lucrezi alaturi de profesionisti. 
     
  3. Stabilitatea. Vrei sa ai un loc de munca stabil si in acelasi timp ti-ar placea sa stii cat timp au in companii actualii angajati, dar si cat au stat fostii angajati. O cautare dupa numele companiei, iti va dezvalui si profilele profesionale ale fostilor si actualilor angajati.
     
  4. Cultura organizationala – Adesea acest termen suna abstract, insa cumuleaza o multime de aspecte care tin de viata de zi cu zi la birou. Pentru a afla mai multe detalii despre cultura organizationala, cerceteaza profilul companiei, dar si al angajatilor de pe retelele de socializare. Vei afla detalii despre activitatile pe care le organizeaza in timpul liber, despre team building-uri, happy days si Happy Fridays sau din contra vei descoperi o cultura rigida, axata pe rezultate si nu pe oameni.
    In momentul in care esti pe punctul de a semna o oferta, cere sa vezi compania, colegii si biroul tau. Te regasesti in acel mediu, este vesel, colegii sunt zambitori sau din contra par foarte stresati si impovarati? Sunt aspecte de luat in calcul in decizia finala.

    De la esec la alegerea job-ului potrivit
    Steve Jobs
    a abandonat studiile la liceu, a fost demis dintr-o functie de tech guy si nu a avut succes in afaceri. La 30 de ani a fost concediat din compania pe care o fondase si asta l-a ambitionat. Si-a dorit sa demonstreze ca poate sa o ia de la capat, a revenit la Apple si a lansat iPod, iPhone si iPad. Bill Gates nu parea sa aiba profilul potrivit pentru success dupa ce si-a abandonat studiile de la Harvard si a initiat o afacere falimentara numita „Traf-O-Data”. A renuntat la studiile la Harvard si a angajat patru programatori, pe care i-a rugat sa nu se formalizeze si sa se simta la firma ca acasa, dress code-ul fiind papuci si pijama. A stiut ca job-ul potrivit inseamana sa combine pasiunea pentru domeniul IT cu dorinta de a lucra intr-o mare familie. 

Citeste si alte articole despre cum sa-ti gasesti job-ul potrivit aici

Iti recomandam: http://www.recrutaresiselectie.ro/este-jobul-potrivit-pentru-mine/

De Steluța Năstase-Lupu, online marketing specialist ABC Human Capital
 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply