• 21 Feb. 2016
  • 2 min

10 sfaturi pentru un e-mail care să atragă atenţia recrutorilor

Autor
Steluţa Năstase
Steluţa Năstase Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru c... Arată mai mult

Te-ai gândit câţi oameni sunt încântaţi atunci când primesc e-mail-ul tău? Şi mai ales câţi recrutori convingi să deschidă mesajul tău şi să îl parcurgă?

Cel mai recent studiu Microsoft arată că atenția noastră asupra unui mesaj scade semnificativ. Dacă în anul 2000, ne concentram în medie 12 secunde, în 2013, atenția a scăzut la opt secunde. Impactul tehnologiei se resimte și în domeniul HR, unde timpul alocat scanării e-mail-urilor și CV-urilor scade. Iată câteva sfaturi pentru ca e-mail-ul tău să nu treacă neobservat şi abordarea ta să fie una prietenoasă față de recrutori:

1. Personalizează titlul astfel încât să te determine chiar şi pe tine să deschizi e-mail-ul. Întrebările care abordează teme de actualitate sunt de efect, iar rata de angajament faţă de mesajul tău creşte semnificativ. De efect sunt şi titlurile în care evidenţiezi specialitatea ta şi o realizare importantă sau o certificare.

2. Alege verbe la timpul prezent prin care oferi dinamism mesajului transmis şi demonstrezi încredere în sine.

3. Fii prietenul frazelor scurte și acordă importanță spațiilor, astfel încât e-mail-ul tău să fie ușor de parcurs. Este una dintre strategiile prin care laşi cititorului timp şi spaţiu să se bucure de mesajul tău.

4. Arată că te-ai documentat şi cunoşti numele recrutorului, însă nu renunţa la pronumele de politeţe! Nimic nu este mai supărător decât un e-mail care dă impresia că a fost trimis tuturor recrutorilor şi începe cu apelativul: „Stimat domn/Stimată doamnă“.

5. Un mesaj plăcut are şi un scop precis şi se diferenţiază de mesajele candidaţilor care își doresc orice job. Menţionează că vrei să afli detalii despre responsabilităţile postului sau vrei să primeşti un feedback după procesul de recrutare. Este abordarea pentru care sigur vei primi şi un răspuns din partea recrutorului.

6. Scrie ca şi cum i-ai spune o poveste unui prieten. Imaginează-ţi că persoana căreia îi scrii este în faţa ta şi ai o conversaţie într-un mod profesionist, dar prietenos. Cele mai bune poveşti au un mesaj clar, semnificativ. Ţine cont şi de profilul recrutorului căruia îi scrii. Studiază referinţele online, persoanele şi evenimentele business la care a participat şi găseşte un numitor comun astfel încât să creezi un mesaj personalizat.

7. Fii entuziasmat faţă de job-ul pentru care aplici. Oferă argumente că eşti persoana potrivită pentru job-ul ales şi nu aştepţi doar să ţi se ofere o oportunitate în carieră.

8. Scurt e cel mai plăcut. Recrutorii acordă în medie între 5 şi 30 de secunde pentru a citi un e-mail, iar cele mai lungi mesaje sunt planificate pentru a le răspunde „mai târziu“. Dacă păstrezi mesajul scurt, în maxim cinci fraze, arăţi respect pentru timpul recrutorului, iar răspunsul său este garantat.

9. Fii flexibil în stabilirea orei şi a zilei pentru interviu! Oferă alternative recrutorului şi fii unul dintre candidaţii care ştie să negocieze într-un mod plăcut.

10. Mulţumeşte şi, chiar dacă interviul nu s-a terminat cu o angajare, dar experienţa a fost una plăcută, oferă o recomandare! Vei crea premisele pentru noi întâlniri.

A fost util articolul? 2
CV

Leave a Reply