• 2 Feb. 2020
  • 3 min

10 recomandări pentru a fi creativ la locul de muncă

10 recomandări pentru a fi creativ la locul de muncă
Autor
Steluţa Năstase
Steluţa Năstase Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru c... Arată mai mult

Unul dintre testele de la interviul pentru un loc de muncă în marketing, comunicare sau social media sună astfel: Propune o strategie gândită cât mai creativ pentru a crește numărul de abonați la newsletter, numărul de fani pe Facebook sau numarul de participanți la un webinar.

Secretul reușitei constă în gândirea pozitivă. Creativitatea este și pentru tine, chiar dacă nu te consideri creativ. Ea poate fi dobândită printr-un plan de acțiune bine pus la punct care include și participarea periodică la conferințe cu speakeri din întreaga lume. O astfel de strategie te va dezvolta, iar ulterior te va evidenția și-ți va oferi un atu în fața altor candidați.

 

Cum să fii creativ la job în doar 10 pași:

1. Cere date pentru a veni cu idei. Când ai de rezolvat un test precum cel de sus, încearcă să afli mai multe date despre publicul-țintă al business-ului, ce interese au, ce medii online accesează, care este comportamentul lor. Datele generează idei adaptate pentru publicul-țintă. Astfel campania ta va avea și rezultatele dorite, nu va fi doar creativă.

2. Ține cont de sezonalitate. Poți gândi campanii creative prin crearea unei legături cu momentele din an, cum ar fi: 1 Iunie, diverse zile onomastice, anotimpuri, vacanță, etc.

3. Fii pozitiv. Nu te bloca în momentul în care primești o sarcină în care trebuie să fii creativ. Cercetările în domeniul psihologiei arată că o stare pozitivă îi permite creierului să fie mai creativ. Oamenii care se uita la clipuri amuzante pe Youtube nu pierd timpul, ei se relaxează și pot fi mai creativi.

4. Adoptă de la primele ore un ritual care să te inspire. Ideile bune vin uneori doar din observarea mediului înconjurător și din observarea oamenilor. Candidații care vin la interviu și dau dovadă de creativitate în rezolvarea unor teste își găsesc inspirația astfel: citesc dimineața în drum spre birou, ascultă un audiobook sau muzică, analizează oamenii și obiceiurile lor de consum, ba chiar citesc reclamele de la metrou sau din autobuze. Toate acestea reprezintă un start bun pentru o zi creativă.

5. Culorile care te îmbie la visare. Involuntar creierul reacționează și la stimulii pe care îi trimite simțul vizual. Un studiu realizat de University of British Columbia arată că albastrul-marin oferă senzația de calm și te face mai creativ.

6. Stabilește corelații cu alte planuri creative. Gândește-te cum ai făcut o altă campanie creativă și preia câteva idei pe care să le adaptezi noii sarcini. Crearea analogiilor îți permite să rupi barierele între lumi care la prima vedere par a nu avea nicio legătură. Prin conexiuni poți să obții idei inedite și apoi să construiești pe ele un alt proiect.

7. Menține-ți mintea antrenată prin realizarea a ceva nou în fiecare zi. Scrie un articol pe blog, învață Photoshop și foloseste instrumentele sale pentru a crea o imagine sau un logo creativ. Te poți rezuma și doar la conturarea unui outfit pentru birou care ține cont de trendurile sezonului. O astfel de activitate te va ajuta să privești totul cu alți ochi!

8. Folosește timpul în favoarea ta! Creativitatea nu poate fi planuită pentru orele de la birou. Poți fi mai creativ noaptea sau la primele ore ale dimineții. Tot ceea ce contează este să-ți notezi ideile imediat ce apar. Anumite spații din cameră sau muzica ambientală pot fi aliații tăi atunci când ești în căutarea inspirației. De asemenea, momentele de pauză sau de odihnă pot aduce ore bune de creativitate.

9. Asumă-ți riscuri. Nu te feri să-ți exprimi ideile și caută, periodic, să ieși din zona de confort. Riscurile îți permit să gândești creativ.

10. Networking-ul îți dă idei. Nu refuza conferințele sau întâlnirile săptămânale care au loc în București pentru exersarea unei limbi străine, pentru a găsi soluții creative la problemele cu care te confrunți. Iar dacă te preocupă zona de creativitate, atunci nu ar trebui să ratezi discursul susținut de Fredrik Härén în cadrul evenimentului LEAP. Fredrik are peste 20 de ani de experiență ca speaker global cu focus pe creativitate, a susținut peste 2.000 de prezentări în peste 60 de țări de pe 6 continente. Cartea sa, The Idea Book este în topul „Cele mai bune 100 de cărți de afaceri din toate timpurile”.

A fost util articolul? 9
creativcreativitateLEAP

Leave a Reply