• 22 Sep. 2017
  • 2 min

5 reguli pe care trebuie să le urmezi pentru a fi remarcat de headhunteri

5 reguli pe care trebuie să le urmezi pentru a fi remarcat de headhunteri

Headhuntingul este un proces de identificare și cooptare a angajaților performanți și se diferențiază de recrutarea clasică atât prin metodologie cât și prin faptul că vizează mai ales poziții de middle sau top management.

În prezent, apelăm tot mai mult la headhunting, chiar și pentru alte niveluri ierarhice. Până la urmă, scopul este de a găsi cei mai buni angajați, iar headhuntingul a devenit o practică importantă în activitatea specialiștilor în resurse umane.

Din perspectiva candidatului, rămâne însă întrebarea: într-o piață cu milioane de candidați, cum mă pot face remarcat? Există câteva recomandări practice, oferite de către specialiștii în HR, care duc la creșterea vizibilității candidatului pe „radarul” headhunterilor, atât în mediul online, cât și în offline:

Asigură-te că ai rezultate pozitive la locul de muncă

 

Informațiile circulă rapid, fie că au tentă pozitivă sau negativă. Fii deci recunoscut pentru succesul tău. A fi recunoscut în domeniul/ compania în care activezi pentru rezultatele obținute aduce după sine construirea unei imagini în acest sens, adică structurarea unui branding personal. Headhunterii vor solicita probabil recomandări de la surse de încredere din domeniul respectiv de activitate, astfel încât construirea unei reputații credibile și solide în domeniul în care activezi devine un aspect extrem de important. Nimic nu va afecta mai mult șansele de a fi „văzut” decât a fi un angajat mediocru. Poziționarea ta depinde de realizările avute, adică de eficiența ta.

Participă la evenimente, conferințe, workshopuri

 

Una dintre cele mai eficiente metode de a fi recunoscut și identificat ca fiind un talent este aceea de a participa activ la dialogurile specifice industriei/ domeniului din care faci parte. Astfel, participarea ca speaker la conferințe specifice sau publicarea unor articole relevante îți vor crește semnificativ vizibilitatea.

Construiește-ți o rețea de cunoștințe (networking)

Un networking de calitate necesită investiție de timp și implicare și trebuie gândit pe termen lung – realizarea unui plan de networking și a unei strategii ajută la determinarea și organizarea obiectivelor și a modalităților prin care acestea pot fi atinse. Să nu uităm însă că, după stabilirea unei conexiuni importante, trebuie să avem și un follow-up care este de fapt menținerea relației.

 

Descoperă pe cariereonline.ro și celelalte reguli pentru a te face remarcat de headhunteri

A fost util articolul? 0

Leave a Reply