Articol scris de Oana Ibanescu, Junior Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro Acest articol este o scurta incursiune in lumea motivarii non financiare! Cititi cu atentie acest articol, […]
Articol scris de Oana Ibanescu,
Junior Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro
Acest articol este o scurta incursiune in lumea motivarii non financiare! Cititi cu atentie acest articol, cu singuranta unele dintre sfaturi ti se vor potrivi:
1) Primesti ceea ce recompensezi;
Asigura-te ca ai definit clar ceea ce vrei sa obtii, apoi foloseste recompense si recunoasterea pentru a te indrepta catre acele obiective! Stabilirea unor metode de a-ti recompense echipa si de a-i recunoaste meritele te ajuta sa obtii acele rezultate pe care le doresti, acele rezultate care duc la atingerea unui target. Un program de recompense si recunoastere este mijlocul cel mai simplu, dar in acelasi timp si cel mai eficient, de a atinge respectivul target.
2) Oameni diferiti, motivatii diferite;
Factorii motivatori variaza de la un individ la altul. Pentru a iti atinge obiectivele intreaba-ti angajatii ce isi doresc! Nu e de ajuns sa faci un program de recompensa si recunoastere si sa-l impui angajatilor, respectivul program trebuie sa se muleze pe dorintele si pe nevoile lor. Astfel, inainte de a alcatui o vitrina de premii, de exemplu, trebuie sa afli ceea ce isi doresc angajatii, doar ei sunt cei care vor munci pentru respectivele recompense, pentru respectivele premii. Asadar, premiile puse la bataie trebuie sa fie exact ceea ce isi doresc angajatii. Daca in schimb angajatii s-ar simti mai recompensati primind o zi libera pentru un rezultat foarte bun pe care l-au avut, exact acest lucru trebuie sa ii dam, adica, exact ceea ce l-ar putea motiva.
4) Fiecare dintre noi isi doreste sa fie recompensat;
Angajatii competenti, angajatii mai tacuti, chiar si managerii vor sa stie ca ceea ce fac ei este important si ajuta la atingerea obiectivelor echipei si ale companiei. Nu este de ajuns sa recompensam doar angajatii, ci si managerii, pentru ca…de obicei, managerii recompenseaza si recunosc meritele angajatilor sai, dar pe ei…cine-I recompenseaza??? Asadar, trebuiesc avute in vedere toate persoanele care lucreaza in respectiva companie, de la femeia de serviciu, la presedintele companiei, pentru ca, fara ei, piesa de puzzle ar fi incompleta. Personal, consider ca femeia de serviciu si un om de vanzari sunt la fel de importanti pentru o companie si voi demonstra cum: e adevarat ca cel ce adduce banii companiei este omul de vanzari, dar fara un birou curat, fara plante udate la timp, in fine, fara conditiile de igiena omul de vanzari nu si-ar putea face treaba. Ba mai mult, daca un client intra in sediul companiei, trebuie sa vada o cladire curate, impecabila, altfel, nu isi poate face o parere buna despre respectiva companie. Asadar, fiecare persoana care lucreaza intr-o companie este importanta si trebuie avuta in vedere atunci cand facem un program de recompensa si recunoastere.
5) Comportamentele sunt controlate de consecintele lor;
Urmarile/rezultatele pozitive vor conduce foarte repede la comportamentul dorit al angajatilor si, prin urmare, si la performanta. Recompensa a functionat intotdeauna mult mai eficient decat pedeapsa (de exemplu, taierea din salariu, amenintari, etc.) Atunci cand un angajat se bucura ca munca lui a fost apreciata, laudata si recompensata, va dori ca acest lucru sa se repete. In consecinta, va lucra mai efficient, lucru care va conduce la performanta.
6) Managementul este ceea ce faci cu angajatii, nu ceva ce le faci angajatilor;
Spune-le angajatilor ceea ce vrei sa faci si de ce! Implicandu-i si pe ei, vei castiga mai usor sprijinul si dedicarea lor. Nu alcatui un program de recompense pe care sa il impui angajatilor! Implica-i si pe ei in alcatuirea lui, intrebandu-I ce si-ar dori sa contina respectivul program. Implicandu-I vor avea un sentiment de importanta, lucru care ii va atrage de partea ta si a programului pe care doresti sa il implementezi. Angajatii trebuie sa inteleaga din atitudinea ta ca programul de recompense este ceva ce faci pentru ei, nu ceva ce le impui.
7) Bunul simt nu e intotdeauna o practica comuna.
Nu ceea ce crezi sau zici tu e important, ci ceea ce faci. Recunoaste-le oamenilor rezultatele zilnice! Daca iti doresti de la angajatii tai un anumit comportament, trebuie sa ai si tu comportamentul respectiv, sa sustii prin comportamentul tau strategia ta de motivare a angajatilor. Fii exemplul de urmat pentru angajatii tai (vorba americanilor “leading by example”) sau cum spunea Gandhi: “Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume!” si in angajatii tai!
Aplica-le cu incredere si vei avea un plus de performanta!
Te invitam la trainingurile organizate pentru tine de Extreme Training! Pentru a-ti crea o imagine in ansamblu sau in detaliu asupra a ceea ce-ti oferim, acceseaza site-ul: http://www.traininguri.ro . In finalul acestui an acceseaza trainingul care ti se potriveste: Instrumente performate in HR – Motivare non financiara (11 – 12 Decembrie), Comunicarea in Afaceri si nu numai… (7,8,9 Decembrie), Curs Manipulare (24- 25 Noiembrie)! Detalii complete si inscrieri online http://www.traininguri.ro
Beneficiul forte al produsului Extreme Training consta in constientizarea vectorilor inconstienti si constienti care opereaza in realitatea cotidiana. Acest lucru poate fi realizat prin intelegerea mecanismelor ce intervin in contactele umane de orice tip. Ajungem astfel la o constructie din care vom vedea cum aparentele NU te mai inseala, daca stii sa privesti si sa intelegi lucrurile mai bine. Trebuie insa sa fii pregatit pentru un asemenea pas!
Articol scris de Oana Ibanescu,
Junior Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro