CV-ul ideal ar trebui, în viziunea lui Iulian Stanciu, șeful eMag, să spună o poveste structurată.
Iulian Stanciu, CEO și acționar al retailerului online eMag, recunoaște importanța CV-ului în parcursul profesional al unui om, dar spune că nu a avut niciodată unul, chiar dacă au fost momente în cariera lui când a trecut și prin postura de simplu angajat. În studenție, înainte de a pune bazele companiei Asesoft Distribution, devenită, între timp, Network One Distribution (NOD), a lucrat, printre altele, ca agent de vânzări la centrul compercial IDM, din București, apoi la o firmă care vindea alarme.
„Nu am avut (până în prezent – n.red.) un CV clasic. […] A trebuit să mai trimit pentru diverse conferințe la care am participat câte o prezentare (despre mine – n.red.), însă am construit una de fiecare dată, în funcție de specificul evenimentului. Asffel că nu am un CV acum, dar am, în schimb, o poveste”, declară Iulian Stanciu, CEO și actionar eMag.
Iulian Stanciu este, la 40 de ani, unul dintre cei mai de succes antreprenori, investitori și manageri din România. El este implicat în mai multe afaceri cu biouri în țară și în străinătate și conduce, direct sau indirect, peste 3.000 de angajați pe piața locală. Cei mai mulți dintre salariații de care este responsabil la nivel național lucrează pentru eMag și pentru retailerul electro-IT Flanco.
Antreprenorul preciza, într-un interviu pe care l-a acordat anul trecut pentru Career Center, că este fascinat de cultura de business din Statele Unite ale Americii (SUA) datorită felului de a fi al oamenilor de afaceri americani, care sunt capabili să ofere un feed-back structurat și, concomitent, să spună și o poveste. Povestea și informațiile structurate, apreciază Stanciu, ar trebui să se regăsească și în componența oricărui CV. „Cred că povestea (dintr-un CV – n.red.) ar trebui să urmeze o structură logică, să plece de la viziune, obiectiv, plan și să continue apoi cu o descriere a <<ingredientelor >> care susțin această poveste. […] Angajatul are timp să se informeze despre angajator – întreabă prietenii, se documentează pe Internet, testează produsele sau serviciile – și își face o impresie înainte de a aplica. Așa și angajatorul are nevoie de elemente cât mai clare pentru a-și construi o imagine cât mai bună. În sensul ăsta există CV-ul, primul interviu, apoi diverse teste și, eventual, interviul cu alți oameni din organizație”, arată șeful eMag.
Pe biroul lui Stanciu de la eMag ajung puține CV-uri, „majoritatea întâmplător”, pe care le transmite mai departe colegilor săi. „Având în vedere că încerc să petrec timpul cât mai eficient posibil, nu citesc tot, în detaliu. Însă când văd povești făcute altfel mă uit mai atent. Mai ajung la mine rezultatele testelor de personalitate și rezultatele altor teste pe care le dăm candidaților pentru poziții de management, pe care le analizez pentru a seta corect așteptările și obiectivele pentru fiecare persoană”, menționează Iulian Stanciu. El adaugă că, deși își aruncă privirile doar pe câteva CV-uri, discută des cu colegii săi despre profilul viitorilor angajați ai retailerului online. „Îmi petrec o mare parte din timp căutând talente și discutând despre oameni care ar putea aduce valoare pentru eMag. Îmi face plăcere acest lucru”, adaugă Iulian Stanciu.
Antreprenorul nu crede în reguli și în șabloane când vine vorba de imaginea angajatului ideal pentru eMag, dar subliniază că preferă oamenii energici, dornici să facă lucruri noi. „Mie îmi plac oamenii determinați, care vor să construiască și care au energie. Îmi plac, de asemenea, dorința de a învăța și deschiderea către lucruri noi și schimbare. Pentru ceea ce facem noi, abilitățile analitice sunt importante, așa că este nevoie ca oamenii să lucreze cu date și să comunice folosind date. Modestia este și ea importantă. De fapt, cred că este unul dintre lucrurile care ajută la evoluție. Nu cred în reguli, șabloane, iar vârsta nu este așa importantă. Asta este valabil pentru toți angajații, indiferent de senioritate. Pentru cei din management, experiența este un plus, însă, de-alungul timpului am făcut tot felul de pariuri riscante care au reușit, cu oameni fără experiență în poziții de management”, mai spune șeful eMag.
eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, a lansat campania „CV & Câştigi”. Campania vine în ajutorul candidaţilor cu cele mai bune 7 reguli pentru intocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea şi pregătirea lor, cât si pentru aşteptările angajatorilor. Experienţa de peste 16 ani acumulată de eJobs în domeniul recrutării online se regăseşte în construcţia celor 7 reguli.