Recrutarea începe cu obiective bine definite: să afli cât mai multe informaţii despre candidat şi chiar să descoperi noi strategii prin care să faci interviul mai captivant.
Să găseşti rolul potrivit pentru omul potrivit în companie este una dintre acele experienţe care îţi dau satisfacţie din postura de HR. Şi mai frumos este să identifici acele metode de screening a candidaţilor astfel încât să afli informaţii valoroase într-un timp cât mai scurt, dar să oferi şi un interviu interesant. Cele mai importante informaţii le afli prin descoperirea personalităţii candidaţilor, precum şi a soft skill-urilor (trad. abilităţilor uşoare), indicii pentru capacitatea de învăţare şi de adaptare.
Propune candidatului să vină să lucreze în echipă pentru o zi. După un interviu la telefon în care ai identificat cunoştinţele şi motivaţia candidatului pentru un anumit job, propune-i un alt fel de interviu: să vină în companie pentru o zi pentru a lucra împreună cu echipa. Ideea este chiar productivă: candidatul își formează aştepări realiste despre echipă, despre sarcini de lucru şi mediul de lucru. La rândul său, echipa îţi va oferi un feedback obiectiv despre candidatul respectiv.
Stabileşte un happy hour în grup. Invită candidaţii şi câţiva membrii ai echipei pentru o oră fericită de socializare în cadrul companiei. Cei mai sociabili şi experimentaţi candidaţi se vor remarca în timpul discuţiei şi lista scurtă va fi conturată.
Organizează un hackathon. Da, acel eveniment cunoscut în lumea IT, ca o întâlnire între programatori, graphic designeri şi project manageri pentru a lucra la anumite proiecte. Când ai mai mulţi candidaţi talentaţi şi îţi este greu să alegi unul dintre ei, un hackathon este soluţia. Deşi evenimentul se desfăşoară mai ales în domeniul IT, îl poţi adapta domeniului companiei şi poți crea o anumită problemă care poate fi rezolvată în grup. Astfel vei vedea cum rezolvă şi lucrează fiecare, dacă au spirit de fair play şi cum gestionează conflictul.
Propune jocuri de societate sau provocări analitice. Puteţi încerca un joc de strategie cum ar fi: Connect Four, în care jucătorii aleg, mai întâi, o culoare şi folosesc o tablă cu spaţii în care vor intra piesele jocului. Fiecare participant la joc va introduce, pe rând, câte o piesă proprie. Primul care conectează 4 sau mai multe piese proprii câştigă. Piesele pot fi conectate fie orizontal, fie vertical, fie în diagonală. În tot acest timp, poți iniția o conversaţie relaxată care îţi va permite să cunoşti personalitatea candidatului, dincolo de emoţiile interviului sau de formalităţi. Pe de altă parte, poţi adapta jocul la profilul companiei pentru a testa anumite abilităţi. Oamenii iubesc jocurile şi interviul va fi chiar simpatic astfel gândit.
Interviurile video îţi permit să cunoşti candidatul într-un cadru relaxat. Îi oferi ocazia de vorbi dintr-un spaţiu familiar lui şi va avea mai multă energie decât atunci este nevoit să vină la birou. Astfel, vei eficientiza procesul de recrutare şi vei avea un răspuns mai rapid pentru candidaţi. Ai de câştigat la nivel de employer branding (trad. imagine de angajator), iar candidaţii vor fi mulţumiţi de experienţa oferită, scrie site-ul de recrutare Wepow.com.
Întrebarea te ajută să afli ce îi place angajatului să facă şi ce îl inspiră. Dacă scenariul cele mai bune zile nu se potriveşte cu cel al companiei angajatoare, atunci ai un indiciu important pentru a trece la următorul candidat.
Dacă recrutezi manageri şi team lideri, vrei să afli cum deleagă sarcinile. Poţi descoperi că unii candidaţi nu au încredere în angajaţi şi vor să controleze totul, aspect ce îi poate descalifica pentru următoarea etapă a interviului.
Întrebarea te ajută să afli dacă un candidat are abilităţi de a rezolva singur problemele, dacă are idei şi se poate descurca singur în situaţii-cheie.
Este o întrebare în stilul interviurilor de la Google. Te va ajuta să descoperi raţionamentul candidatului într-o situaţie-cheie şi să vezi dacă are abilități de manager. Pune prea multe întrebări sau este uşor indiferent? Soluţia propusă este în concordanţă cu valorile companiei? Întrebările neobişnuite şi răspunsurile primite arată dacă ai în faţă un candidat potrivit pentru companie.
Dacă faci angajări pentru un domeniu creativ, ai nevoie de informaţii suplimentare despre oameni şi despre pasiunile lor neobişnuite. Cei cu pasiuni mai puțin întâlnite au, de obicei, și viziune în brainstorminguri.
Răspunsul la această întrebare îţi poate arăta dacă o persoană este orientată strict spre partea financiară sau pune accent pe oportunităţile de învăţare care îi pot aduce şi satisfacţii financiare.
Vei afla cum gestionează candidatul respectiv situaţia. Răspunsul spune multe lucruri despre caracterul său şi despre planurile în carieră.
Răspunsul îţi permite să afli detalii despre spiritul antreprenorial al candidatului, despre idei și pasiune care se pot contura frumos în orice business, fie că îi aparține sau nu, scrie site-ul Inc.com.