• 2 Dec. 2016
  • 4 min

Obiectivele de Anul Nou pentru companii

Anul Nou reprezintă o ocazie pentru schimbări și creșteri nu doar la nivel personal, ci și în business. Iată ce obiective să îți setezi pentru compania ta, în 2017.

Ultima lună din an poate fi ocazia perfectă de a privi înapoi și a aprecia cum a evoluat compania. Este un moment în care, în majoritatea cazurilor, activitatea se mai liniștește puțin, proiectele ajung la final și toată lumea se pregătește de vacanță. În alte cuvinte, luna decembrie, de multe ori, este calmul dintre două furtuni – cea care a început și cea care stă să vină. Ca urmare, în această perioadă, îți recomandăm să te gândești la progresul pe care l-ai făcut în business, în anul curent, și la ce îți dorești pentru noul an.

Totodată, este important să îți începi și lista cu obiective pentru un nou început. Poate vrei să relaționezi mai mult cu clienții, poate vrei să îți ajuți angajații să găsească un echilibru mai bun între job și viață personală, poate îți dorești să recrutezi oameni performanți. Oricare ar fi dorințele tale, iată câteva idei pe care noi credem că ai vrea să le treci pe listă. Bineînțeles, schimbările nu vor avea loc peste noapte, dar este important să ai un punct de pornire și un ideal către care să aspiri.

Învață să delegi

 

Fie că ești manager, angajat sau antreprenor, este la fel de important să știi să delegi. În momentul în care te trezești cu o mulțime de sarcini în brațe, nu încerca să le faci tu pe toate, ci găsește omul potrivit la locul potrivit. S-ar putea nici să nu te pricepi la anumite activități, dar să insiști să le faci pentru că nu crezi că alții le pot face. Dar delegarea este un exercițiu de încredere, care, per total, va crea un flux al muncii mai eficient.

Setează-ți obiective fezabile

 

Este un sfat util mai ales în vânzări. Până la urmă, orice companie are ca scop final creșterea cifrei de afaceri și, implicit, a vânzărilor. Dar nu este suficient să îți propui să pui mai mult accent pe departamentul de vânzări. Contează și cu cât vrei să crești, iar aici este bine să îți impui o țintă fezabilă. Analizează performanțele din ultimii ani și aspiră către o creștere puțin mai mare.

Nu te mulțumi cu „merge și așa”

 

Dacă sunt procese, echipamente sau metode de lucru care nu funcționează în business-ul tău, propune-ți să le schimbi. Scapă de produsele care nu se vând, găsește o altă strategie de vânzări sau de marketing, angajează un om în plus acolo unde este nevoie, schimbă furnizorii. Indiferent de problemă, este necesar să o confrunți. Dacă lași lucrurile așa cum sunt, dar simți că ceva nu merge, îți consumi energia și resursele degeaba, în loc să te concentrezi pe inovație și viitor. Poate că va fi costisitor să faci schimbarea pe care ți-o propui, dar vei observa că acele cheltuieli suplimentare se vor amortiza în timp. De exemplu, dacă angajezi încă un om în departamentul de vânzări sau iei echipamente mai performante în departamentul de IT, vei observa că, în scurt timp, sarcinile vor fi îndeplinite mai rapid și business-ul va avea loc de mai multe proiecte.

Construiește o nouă strategie de recrutare și management al talentelor

 

Dacă tot vorbeam de angajarea de oameni noi, este cazul să discutăm și despre cum atragi și păstrezi noi talente în companie. În principal, este nevoie să înveți cum să te adresezi noii generații de candidați – millennials. Membrii generației millennials au nevoie să fie constant stimulați la locul de muncă, să simtă că rezultatele lor sunt apreciate și să învețe mereu noi abilități. Ei pun mare preț pe o cultură organizațională în care toată lumea are o voce și își doresc un profesor/ antrenor, mai degrabă decât un șef.

Pune mai mult accent pe social media marketing

 

Dacă nu te-ai ocupat suficient de mult de acest aspect, noul an este momentul perfect pentru un nou început. În prezent, este mai ușor ca niciodată să îți faci business-ul cunoscut de cât mai mulți potențiali clienți. De exemplu, Facebook a introdus platforma Business Manager, care facilitează promovarea brandului, creșterea vânzărilor și interacțiunea cu cei interesați de domeniul de activitate a business-ului tău. Propune-ți ca, în noul an, să fii mai prezent în social media și setează-ți obiective realiste: să public mai multe articole pe blog, să cresc numărul de fani cu 10.000, să îmi fac mesajul să ajungă la mai mulți oameni.

Lucrează la identitatea de brand

 

Este extrem de important ca business-ul tău să fie asociat de clienți cu ceea ce îți dorești tu, nu cu un mesaj distorsionat. De aceea, asigură-te că brandul companiei este recunoscut pentru valorile promovate. De asemenea, poziționează-ți business-ul ca fiind un expert în domeniu. Fii prezent la conferințe, scrie articole relevante pentru mediul în care activezi și fii mereu la curent cu noutățile și schimbările din sectorul tău.

Propune-ți să faci mai mult networking

 

Fie că faci parte din departamentul de HR, din cel de Marketing/ PR sau ești chiar CEO-ul propriei companii, ideea este să îți faci business-ul văzut și observat. Și cum pe social media poți ajunge doar până într-un anumit punct și până la un anumit tip de oameni, ideal ar fi să te duci la cât mai multe evenimente de interes pentru domeniul tău de activitate și pentru compania ta. Dacă ești o persoană mai introvertită, ieși din zona ta de confort și socializează, pentru dezvoltarea business-ului. Iată unde poți face un prim pas.

How to Plan 2017 – Workshop & Networking

 

Business Women Forum Romania (BWFR) te invită la workshop-ul How to Plan 2017, în care să descoperi cum să concepi o strategie mai bună pentru compania ta, în anul ce urmează. Evenimentul are loc pe 7 decembrie, între orele 18:00 – 21:00, la Sheraton Hotel (Calea Dorobanți 5-7, București). Atelierul va acoperi cele mai importante aspecte în planificarea pentru anul următor, pentru a te ajuta să ai rezultate mai bune în business. Iată principalele teme ale întâlnirii și speakerii lor:

  • Why Planning? How planning? – Osnat Peled, BWFR Founder;
  • HR planning – Laura Chiculiță, CMO, eJobs România;
  • Legal Guideline for 2017 – Anca Rusu, Legal partner, MCBA;
  • Marketing & PR planning – Alexandra Nemțoiu, PR & Marketing specialist, ELLEvents Consulting;
  • Tax Planning – Oana Grigore, Senior Tax Consultant, Darian DRS Tax.

Rezervă-ți bilet la eveniment aici.

Mult succes în planificarea pentru 2017!

A fost util articolul? 0

Leave a Reply