Ne-am pus multe planuri pe hold în această perioadă însă aniversarea persoanelor dragi nu se poate afla în această categorie.
În doar câteva zile de la instaurarea stării de urgențe, Oana Pascu, antreprenoarea din spatele site-ului de recompense experiențiale, complice.ro, a venit cu o soluție la care putem apela în astfel de momente: cadouri online. Povestea complice.ro, cel de-al patrulea episod al seriei #MergemMaiDeparte, este mai jos:
Complice.ro este un magazin online specializat în cadouri și recompense experiențiale. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business – oferind astfel un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate – cât și către zona de dezvoltare personală, relaxare și adrenalină pentru cei care își doresc să depășească sfera cadourilor-obiect.
În cei peste 3 ani de când activează pe piața cadourilor experiențiale, Complice.ro a livrat mai mult de 1.000 de experiențe inedite, dintr-un portofoliu care include peste 150 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 100 de parteneri din București, dar și din restul țarii sau chiar de peste hotare. Oana Pascu, fondatoarea acestui proiect, a acceptat să ne răspundă la câteva curiozități legate de schimbările pe care le-a făcut în acest moment asupra business-ului său.
Oana Pascu: Am avut un început de an foarte bun, care nu prevestea nicio surpriză, nu una negativă oricum. Însă odată cu primele recomandări de distanțare socială am intrat și noi în stare de alertă, pentru că businessul Complice.ro este construit împreună cu peste 100 de parteneri, mulți dintre ei în prima linie afectată de pandemie. Iar acest lucru ne-a făcut să accelerăm o linie de business care nu era în vârful listei noastre cu priorități, de cadouri online. Noul context ne-a făcut să regândim totul și, din fericire, am reușit să ne adaptăm rapid.
Oana Pascu: Suntem o echipă de 5 persoane, iar schimbările ne-au luat pe toți prin surprindere. Suntem o echipă mică, dar pentru mine a fost o prioritate ca fiecare să simtă și să înțeleagă că traversăm un moment fără precedent la care noi ne vom adapta. Am înțeles că trebuie să găsim soluții atât pentru clienți, cât și pentru a asigura continuitatea business-ului. Aceste zile reprezintă o provocare continuă, dar nu ne oprim, nu cedăm, nu disperăm. Astfel de abordări nu fac parte din ADN-ul Complice.ro.
Tool-urile tradiționale prin care corporațiile asigurau well-being-ul angajaților sau construiau coeziunea echipelor sunt practic anulate în noua realitate socio-economică.
Oana Pascu: Viteza de reacție. Lumea în care exista business-ul în urmă cu câteva săptămâni este aproape complet diferită de contextul în care funcționăm acum. A trebuit să ținem pasul cu această situație imprevizibilă și să găsim soluții rapid nu numai noi, ci împreună cu partenerii noștri, pentru a trece în online. Și chiar dacă la o primă vedere ai spune că nu sunt prea multe daruri experiențiale offline ce se pot adapta în cadouri online, am descoperit împreună că nu este așa. Avem deja un portofoliu de cadouri online ce cuprind: experiențe de relaxare, dezvoltare personală, beauty & stil personal, parenting etc. Practic, poți alege un atelier privat de live cooking, escape games, o întâlnire inspirațională cu Andrei Roșu, totul în propria casă, online.
Oana Pascu: Foarte bine ca prim feedback. Clienții noștri – mai ales cei din zona B2B – au apreciat viteza noastră de reacție la fel de mult ca noua direcție de experiențe dezvoltate. Tool-urile tradiționale prin care corporațiile asigurau well-being-ul angajaților sau construiau coeziunea echipelor sunt practic anulate în noua realitate socio-economică. De asemenea, având în vedere perioada deja extinsă de work from home și perspectiva de prelungire a acestei situații, angajatorii sunt foarte preocupați de starea generală de bine a echipelor. Angajații sunt puși în situația de a lucra remote – nu o zi pe săptămână, nu opțional – într-un mediu care nu este mereu facil: acasă, unde nu au aceleași condiții de lucru, unde trebuie să îndeplinească simultan rolul de angajat perfomant și de părinte dedicat. Toate aceste schimbări reprezintă o sursă de stres pentru angajat și angajator deopotrivă, iar aceștia din urmă caută deja soluții pentru a diminua pe cât posibil inconvenientele stării actuale.
Pe partea de B2C am primit un feedback care ne face să simțim că suntem pe direcția potrivită: clienții noștri apreciază oferirea de cadouri – experiență drept un semn de normalitate. Mai ales că zilele de naștere, aniversările rămân o constantă în viața fiecăruia, indiferent de imprevizibilitatea contextului social în care ne aflăm azi și nu ne dorim să le lăsăm să treacă neobservate.
Oana Pascu: La o intensitate maximă. Ca antreprenor aflat totuși la început, într-un domeniu destul de puțin dezvoltat în România, nu este ușor să te adaptezi la schimbări bruște și total neașteptate. A trebuit să regândesc planul de business și să-l readaptez noilor realități socio-economice în câteva zile, ținând cont de posibilitățile sau limitările partenerilor și de dorințele și nevoile clienților.
În plus, sunt antreprenor și părinte. Am ținut cont de recomandările de distanțare socială încă de la început, iar acest lucru a venit cu provocările aferente. Să lansezi o nouă linie de business, cu toate schimbările tehnice, administrative și nu numai care vin la pachet, nu este chiar ușor când trebuie să sincronizezi acest lucru cu nevoile unui copil de 3 ani. Dar consider că orice provocare este o oportunitate de a gândi out of the box, de a fi creativ, de a găsi soluții.
Oana Pascu: Vom extinde pachetele de cadouri online, cu siguranță. Iar acestea vor rămâne disponibile și după această perioadă de distanțare socială, mai ales că vin și în întâmpinarea celor care au rude, prieteni aflați în orașe sau țări diferite, iar experiențele online pot fi accesate de oriunde, atât timp cât există o conexiune la internet.
Oana Pascu: Criza aceasta ne-a surprins în plin proces de dezvoltare și extindere. Dacă ar fi să iau în considerare doar aceste săptămâni, probabil că nu aș fi asumat niște cheltuieli pentru luna martie, astfel încât să intru în această perioadă cu un nivel mai redus de costuri. Și, cu siguranță, aș fi mutat dezvoltarea pachetelor cu cadouri online mult mai sus pe lista priorităților, astfel încât acest moment să ne găsească cu ele deja lansate.
Ți-a plăcut acest articol? Citește și:
Paine artizanala și o brutărie care se reinventeaza #MergemMaiDeparte
Clasele de fitness se mută de la studio acasă #MergemMaiDeparte