www.recrutam.ro Pentru a fi cunoscuti pe plan profesional, trebuie sa existati pe internet. Pentru a realiza acest lucru, retelele sociale reprezinta instrumentul ideal. Retelele sociale permit […]
Pentru a fi cunoscuti pe plan profesional, trebuie sa existati pe internet. Pentru a realiza acest lucru, retelele sociale reprezinta instrumentul ideal.
Retelele sociale permit cresterea numarului de contacte si va ajuta sa fiti vizibili pentru angajatori. Dar ce retea sa alegeti? Ce informatii trebuie sa contina profilul vostru?
Retelele de socializare sunt masuri complementare de cautare a unui loc de munca.
Crearea profilului pentru retelele sociale
Un profil pe o retea sociala nu este un CV, ci o mini-biografie. Este inutil sa detaliati toate informatiile din CV in cadrul profilului de pe retelele sociale. Trebuie sa oferiti informatii suficiente care sa-l ajute pe angajator sa evalueze profilul vostru.
Aratati interes pentru sectorul respectiv
Angajatorii nu cauta doar persoane cu experienta in domeniul in care-si desfasoara activitatea. Este foarte important sa demonstrati interesul si entuziasmul pentru a lucra si a va dezvolta in sectorul respectiv. Activitatea pe pagina de Facebook a companiei, pe contul de Twitter, aceste aspecte il pot convinge pe angajator de motivatia voastra de a face parte din compania pe care o conduce.
Alegerea cuvintelor cheie potrivite
In ceea ce priveste retelele profesionale, CV-ul ar trebui sa contina in primul rand cuvintele cheie relevante. Majoritatea angajatorilor incep selectarea CV-urilor in functie de aceasta sursa de baza. Incercati sa indicati cele mai importante responsabilitati si calitati care ar putea sa-l determine pe angajator sa-si doreasca sa va cunoasca.
Pentru a fi remarcati de catre angajatori este important sa fiti activi pe forumurile de discutii specializate pe sector de activitate, pe regiuni sau domeniu de formare. Avand in vedere faptul ca nu puteti sa fiti activi pe toate retelele sociale, incercati sa alegeti o retea generala si una axata pe un anumit domeniu sau sector de activitate.
Inainte a crea un profil pe o retea sociala incercati sa descoperiti fiecare retea si sa identificati profilul acesteia. Facebook, de exemplu, ofera informatii suficiente cu caracter personal, insa nu ofera informatii suficiente despre calitatile si experientele anterioare ale candidatilor.
Chiar daca nu toti angajatorii folosesc in prezent aceste mijloace media, acestea va permit sa evidentiati experientele voastre intr-un anumit domeniu si va ajuta sa va remarcati.