Specialiştii în recrutare consideră activitatea candidaţilor pe LinkedIn, Facebook sau Twitter la fel de importantă ca informaţiile din CV-uri.
Un CV profesionist întocmit, care conţine toate lucrurile dorite de compania angajatoare, nu mai asigură, neapărat, prezenţa candidatului la interviu. Social media a schimbat modul de lucru al departamentelor de resurse umane. Specialiştii în recrutare preferă, tot mai des, să aleagă candidaţii pe care să îi cheme la interviu, în funcţie de prezenţa lor în mediul online, pe platforme precum Facebook, LinkedIn sau Twitter, informează The Guardian.
Dacă eşti un candidat şi vrei să faci o impresie bună oamenilor de resurse umane, creează-ţi un profil pe reţeaua de socializare profesională LinkedIn. Acolo poţi intra în legătură cu oameni care pot fi decisivi într-un proces de recrutare sau care te pot recomanda pentru anumite poziţii. De asemenea, Facebook şi Twitter îşi pot fi de folos, atâta vreme cât le foloseşti într-un mod corect. Nu îţi fie teamă să-ţi arăţi personalitatea, să comentezi trenduri din anumite industrii sau să „urmăreşti” diverşi oameni cu care să încerci, la un moment dat, să interacţionezi.
De asemenea, fotografiile cu care te prezinţi pe reţele de socializare ar trebui să fie unele profesionist realizate.
Totodată, nu fi dezamăgit dacă oamenii cărora le citeşti cu interes mesajele de 140 de caractere pe Twitter, nu te „urmăresc” încă. Până la urma, interacţiunea pe reţele de socializare este inevitabilă. Trebuie doar să ai răbdare.