keyboard_arrow_down
Producătorul de software Arnia Software, care deține publicația de umor TimesNewRoman.ro, a decis să mizeze pe un mediu de lucru relaxat și pe angajați cu experiență.

„Flexibilitate” și „senioritate” sunt două cuvinte care caracterizează foarte bine mediul de lucru din cadrul producătorului de software Arnia Software.

eJobs a vizitat sediul Arnia Software, companie care pe 10 mai va sărbători zece ani de activitate pe piața locală, din clădirea de birouri Europe House, aflat în zona Piața Victoriei, din București. Acolo lucrează 120 din cei aproximativ 130 de angajați ai producătorului de software, iar restul se află în Brașov, într-un birou care a fost inaugurat anul trecut.

Circa 80% dintre cei 120 de angajați ai Arnia Software din București sunt programatori. „80% dintre toţi programatorii care lucrează în Arnia sunt seniori. Senioritatea, din punctul nostru de vedere, este dată de gradul de independenţă pe care îl are un angajat în lucrul pe un anumit proiect”, afirmă Silvia Mihalea, HR Consultant la Arnia Software.

Vlad Trăistaru este, la 30 de ani, unul dintre angajații seniori ai producătorului de software. Pe anumite proiecte deține funcția de team lead, iar pe altele este project manager. „Aș spune că sunt tech lead. Adică sunt un om bun pe tehnic și conduc diverse proiecte”, spune tânărul. Numărul de oameni pe care îi coordonează variază destul de mult, în funcție de specificul fiecărul proiect. „Am avut între unul și șase oameni în subordine. Ca manager, încerc să fiu cât mai apropiat de oameni. Mie mi-ar fi plăcut să fiu profesor și mă comport mai degrabă ca un mentor. Încerc să le dau ocazia oamenilor să învețe cât mai mult, fără să se grăbească însă, pentru că fiecare pas pe care îl fac este important pentru dezvoltarea lor profesională”, menționează Trăistaru.

Vlad Trăistaru_angajat Arnia Vlad Trăistaru lucrează de peste cinci ani în Arnia Software.

 

El s-a adaptat foarte bine atmosferei relaxate și flexibilității care definesc mediul de lucru în Arnia Software. Tânărul începe ziua de muncă tipică pe la 9:30 dimineața, cu „o cafea și un pahar de apă”, pe care le completează cu „un pic de net” și cu câteva jocuri de tenis de masă. „După aceea începe efectiv munca. În fiecare zi particip la o ședință scurtă, alături de colegii mei. De asemenea, îmi citesc e-mailurile, ca să văd urgențele de rezolvat și discut cu persoanele cu care lucrez, pe problemele care pot apărea. Pe lângă toate acestea, am o listă cu taskuri (sarcini de serviciu – n.red.) de care trebuie să mă ocup zilnic”, precizează Trăistaru.

Îi place jobul său pentru că nu are timp să se plictisească. „Am făcut tot timpul chestii noi. Mai mult, lumea de aici mi-a dat încredere să fac lucrurile în felul în care le vreau eu. În plus, am învățat să lucrez cu foarte multe tehnologii. Cred că numai în ultimul an și jumătate am învățat lucruri pe care nu mă așteptam să le fac vreodată”, afirmă Vlad Trăistaru.

Asemenea lui Vlad Trăistaru, Gabriela Răducan, 28 de ani, developer web în la Arnia Software, apreciază preocuparea producătorului de software pentru dezvoltarea angajaților. „Dacă m-ar întreba cineva de ce s-ar angaja la Arnia Software, i-aș spune că avem developeri foarte buni, de la care ai ce învăța. În cei peste doi ani de când lucrez aici, eu m-am dezvoltat foarte mult, din punct de vedere profesional”, precizează Gabriela Răducan.

Arnia_angajat Fiecare zi la birou aduce lucruri noi pentru Gabriela Răducan.

 

Angajații companiei pot fie să lucreze de acasă, fie să-și ajusteze programul de lucru în funcție de nevoile lor. De asemenea, comunicarea între manageri și subalterni se întâmplă foarte rapid, deoarece „nu e nevoie de multe aprobări”.

Echilibru pentru atragerea candidaților cu experiență

 

Competiția de pe piața muncii pentru candidații din IT&C a determinat producătorul de software să caute combinația ideală prin care să atragă în organizație oamenii potriviți.

„Când vine vorba de atragerea candidaţilor cu experienţă, încercăm să echilibrăm lucrurile, atât din punct de vedere al mediului de lucru, cât şi al salariului. În momentul în care găsim un candidat bun, ştim ce trebuie să-i oferim pentru a-l atrage în companie”, precizează Silvia Mihalea.

În afara mediului de lucru, proiectele interesante și nivelul de senioritate al personalului reprezintă două dintre cele mai puternice argumente pe care le utilizează compania în procesul de recrutare. Totodată, o altă pârghie de convingere a IT-iștilor seniori de care se folosește producătorul de software în procesul de recrutare este „recunoașterea profesională”. Mai exact, programatorii seniori care vor să devină manageri, au posibilitatea de a promova pe o poziție executivă.

Arnia_angajati Angajații Arnia Software, în timpul unei pauze de ping-pong.

 

Recomandările angajaților constituie unul dintre cele mai valoroase instrumente de recrutare pe care le folosește Arnia Software. Fiecare salariat al companiei care face o recomandare primește un bonus financiar în cazul în care candidatul indicat devine angajat.

Pe lângă recomandări, compania apelează și la metodele clasice de recrutare, precum publicarea de anunțuri pe eJobs sau Facebook, ori căutarea directă pe rețeaua de socializare profesională LinkedIn.

O altă sursă prin care Arnia Software încearcă să-și acopere nevoia de personal este un program de internship, pe care îl organizează în fiecare an, pe timpul verii. „În medie, chemăm 8-10 interni pe an, pe diverse tehnologii. Dacă le place la noi şi dacă vedem, pe perioada internshipului, că se integrează, putem să le găsim oportunităţi în cadrul companiei. Pentru programele de internship ne interesează orice tânăr student sau proaspăt absolvent de facultate. În ceea ce-i priveşte pe studenţi, nu contează anul de studiu în care se află. Contează să aibă disponibilitate şi interes. De asemenea, ne dorim tineri cu un potenţial şi o inteligenţă strălucite”, explică Silvia Mihalea.

Arnia_angajati Colaborarea dă cele mai bune rezultate.

 

Compania și-a propus să ajungă la 200 de angajați în 2016. Până la finalul anului, în biroul din București vor lucra circa 170 de oameni, iar în cel din Brașov 30.

Academia de training

 

Compania acoperă nevoile de dezvoltare profesională și personală ale angajaților prin intermediul Arnia Academy, denumirea generică pentru toate acțiunile de training și mentorat pe care le desfășoară. În afara programelor de formare interne derulate de producătorul de software, compania acoperă costurile cu participarea angajaților la diverse conferințe naționale sau internaționale, precum și contravaloarea anumitor certificări tehnice.

De asemenea, sub umbrela Arnia Academy, compania facilitează niște „acțiuni de transfer de knowledge” între angajați. Mai exact, creează cadrul pentru ca angajații să modereze anumite ateliere ale căror teme prezintă interes pentru mai mulți oameni din interiorul producătorului de software. Tot prin intermediul Arnia Academy, angajații au acces la cărțile oferite de Bookster, o bilbliotecă pentru corporatiști înființată în 2013 de antreprenorii români Bogdan Georgescu și Alexandra Stroe.

Trainingurile la care au acces angajații Arnia Software reprezintă un element important din pachetul de beneficii și compensații primit de salariații companiei. Bonusurile de performanță, anuale și în funcție de proiect, tichetele de masă și asigurarea medicală privată se numără printre celelalte beneficii pe care le primesc angajații producătorului de software

Media de vârstă din companie este de circa 30 de ani și aproximativ 85% dintre salariați sunt bărbați.

Producătorul de software a înregistrat o cifră de afaceri de cinci milioane de euro anul trecut. În afara publicației TimesNewRoman.ro, cu sediul tot în Europe House, Arnia Software susține financiar și alte proiecte, precum Experior.ro (o platformă online de matematică), BursadeFericire.ro (o platformă de fundraising pentru proiecte de sănătate) și asociația Dăruiește Viață (organizație neguvernamentală care luptă pentru creșterea șanselor la viață ale bolnavilor de cancer din România).

spune-ti parerea