Poate ca este timpul pentru spoturi TV cu raspuns direct, dar sunt acestea potrivite pentru tine? Chiar inainte ca “Buzunarul Pescarului” lui Ron Popeil si Thighmaster-ul […]
Poate ca este timpul pentru spoturi TV cu raspuns direct, dar sunt acestea potrivite pentru tine?
Chiar inainte ca “Buzunarul Pescarului” lui Ron Popeil si Thighmaster-ul sa capteze imaginatia (si buzunarele) telespectatorilor americani si sa castige mici averi, televiziunea era liderul publicitatii cu raspuns direct. De fapt, mai mult de jumatate din toti consumatorii spun ca cel mai probabil este ca ei sa obtina informatii despre anumite produse sau marci pe care le-ar face placere sa le cumpere din reclamele TV, conform Biroului de Publicitate pentru Televiziune (TVB).
Daca te gandesti sa iti promovezi produsul pe posturile TV, poate ca acum este momentul cel mai potrivit. ”Datorita mediului economic, mai multe canale sufera o restrangere a facilitatilor de productie, si ar putea dori sa incheie contracte mai putin avantajoase cu noile companii doritoare de publicitate”, spune Gary Belis de la TVB.
Ideea este sustinuta si de Diane Downey, vicepresedinte de vanzari al WUSA, un afiliat al Gannettowned CBS in Wasshington DC, care afirma ca postul ei ar merge pana la a ajuta la conceperea scenariilor si demararea productiei pentru sporturi pe care clientii in mod obisnuit nu si le permit.
Cand observatorii din economie afirma ca productia medie a unui spot de teleshopping de 60 de secunde este de 30000 $, aceasta medie include spoturile cu un buget foarte ridicat pentru reclamele nationale. Antreprenorii pot crea spoturi cu un sfert din aceasta suma. De exemplu, South Florida Productions Inc., din partea de nord a orasului Miami, Florida a creat de curand un spot de 60 de secunde pentru o intreprindere locala, cu numai 8000 de dolari, un buget asemanator cu cel al unei reclame pentru televiziunea prin cablu.
Formula Castigatoare.
Teleshoppingul functioneaza eficient pentru inventatori si pentru alti intreprinzatori care nu pot obtine spatiu pe rafturi in magazine, sau ale caror produse necunoscute ar zace timp indelungat pe rafturi. Dar teleshoppingul nu este pentru oricine. Inainte de a te aventura, asigura-te ca poti raspunde cu da la toate aceste intrebari vitale despre produs:
1. Pot fi demonstrate beneficiile sale? “Fara o demonstratie, nu poti utiliza spotul TV eficient pentru a determina o cumparare”, spune Joseph Gray, un veteran al teleshopping-ului si presedinte–director general al Murietta, in cadrul RevShare Corp. din California. Gandeste-te la tipurile de produse prezentate in spoturi de teleshopping: uscatoare de par, ansambluri unice de obiecte pentru pictura adresate copiilor, sau “finisaje revolutionare” ale unor masini. Se preteaza la demonstratii vizuale.
2. Este placut de masa consumatorilor? “Cand iti selectezi piata tinta, ar trebui sa existe o probabilitate mare ca majoritatea acestor oameni sa iti foloseasca produsul”, explica Downey. Fie ca iti cumperi timp de emisie pe cablu sau pe posturi individuale, poti economisi bani daca difuzezi spotul in diferite momente ale zilei, si nu numai in orele cu audienta mare.
3. Este nou sau inovator? Ar fi bine ca produsul sa fie suficient de inovator incat sa existe o concurenta redusa pentru acesta printre detailisti. De fapt, daca un produs este disponibil in cantitati mari in magazine, spoturile de teleshopping nu ar mai avea efect. Multi intreprinzatori promoveaza un produs pentru a-si croi drumul pentru vanzarile viitoare in magazin.
Pentru spoturi teleshopping de succes, urmeaza aceste importante indrumari:
– Creeaza spoturi de 60 de secunde. In timp ce durata spoturilor TV obisnuite este de aproximativ 30 de secunde, functia lor fiind de a crea cererea, lungimea preferata a spoturilor ce ofera produse pentru vanzare este de 60 de secunde.
– Cheama vizibil spre actiune.
Este recomandabil sa mentii numarul de telefon si posibil adresa paginii tale web pe ecran pe o durata de minim 40 de secunde. Unii afiseaza aceste informatii pe intreaga durata a spoturilor.
Foloseste numarul magic 19,95$. Acesta este cel mai de succes pret al teleshoppingului. “Sansa de a realiza o vanzare peste ceea ce se cheama impuls – de la 19.95$ la 29.95$ – este extraordinar de dificil, pentru ca esti limitat in ceea ce faci pentru a crea valoare in mintea consumatorului la 60 de secunde”, spune Gray. Pentru produse cu un pret mai mare, 30 de minute de reclama informativa si plasarea acestora pe canalele TV specializate in teleshopping este recomandabila.