Cu siguranță ai auzit de termeni precum „atenția concentrată” și „atenția distributivă”, dar te-ai gândit ce rol joacă aceștia când vine vorba de alegerea unui loc de muncă potrivit pentru tine? Descoperă tipul de atentie pe care îl ai și joburile în care ai nevoie de atenție sporită și distributivă pentru a avea rezultate. Vestea bună este că aceasta poate fi exersată.
În jobul tău ai experiemntat probabil ma multe tipuri de atentie. Cum le distingi, ce plusuri și ce minusuri îți aduc, afli în continuare!
Când vine vorba de „atenția concentrată” ne referim la capacitatea unei persoane de a răspunde la anumiți stimuli, considerați a fi relevanți activității desfășurate, și de a-i ignora pe cei irelevanți. Spus sub o altă formă, reprezintă și capacitatea de a-ți menține concentrarea în ciuda factorilor perturbatori.
Când ne referim la „atenția distributivă” vorbim despre o cu totul altă latură a termenului de „atenție”. Atenția distributivă ar putea fi definită ca fiind capacitatea creierului de a se ocupa de doi stimuli diferiți în același timp și de a răspunde la cerințele multiple ale mediului înconjurător. Este un tip de atenție simultană care ne permite să procesăm diferite surse de informații și să îndeplinim cu succes mai multe sarcini în același timp. Aceste abilități cognitive sunt foarte importante, deoarece ne permit să fim mai eficienți în viața de zi cu zi.
O persoană cu atenție distributivă reușește să ducă la bun sfârșit două sau mai multe sarcini realizate simultan. Sigur și ție ți s-a întâmplat să fii pusă în situația în care ți-ai fi dorit să ai o atenție distributivă mai bună.
Aproape orice domeniu necesită ca la un moment dat să dai dovadă de atenție distributivă. Vestea bună este că aceasta poate fi exersată, iar în timp chiar și o persoană care are dificultăți în a răspunde mai multor stimuli simultan va putea să facă față cu brio unei astfel de provocări.
Există o gamă largă de profesii care necesită atentia distributivaa angajaților, iar cele mai multe dintre aceste profesii fac parte din domenii de activitate complet diferite. De exemplu, un profesor va avea nevoie de mult mai multă atentie distributivă față de un editor dintr-o tipografie. Pe când profesorul trebuie să fie atent la ceea ce predă, dar și la elevii din clasă, editorul trebuie să-și concentreze toată atenția asupra textului pe care-l parcurge și să ignore ceilalți stimuli externi.
Bucătării, avocații, jurnaliștii, asistenții medicali, experții criminaliști, șoferii și piloții și agenții de securitate trebuie să dovedească faptul că posedă o oarecare atentie distributivă pentru a face față cu brio provocărilor zilnice.
Domenii creative: profesii precum marketingul, designul și meșteșugurile artistice sunt opțiuni excelente pentru oamenii care au atentie distributivă.
Profesii medicale: carierele în medicină pot fi potrivite celor care au atentie distributivă. Rezolvarea corectă și rapidă a problemelor pacienților, împreună cu capacitatea de a face recomandări, sunt necesare în medicină, în special în diagnosticare.
Știință și inginerie: locurile de muncă din aceste domenii pot fi potrivite pentru cei care au o atentie distributivă. Un interes puternic pentru diverse subiecte este o cerință și un atu de neprețuit.
Medii de lucru în continuă schimbare: Carierele în medii dinamice, în schimbare rapidă sunt ideale pentru cei cu atentie distributivă. Aceasta ar putea include profesii precum vânzările sau chiar anumite domenii tehnice.
Oamenii tind să exceleze în ocupațiile lor atunci când au o pasiune reală pentru munca lor. Indiferent ce tip de personalitate ai, probabil că îți vei iubi profesia dacă aceasta încurajează aptitudinile pe care le ai. Cu toții tânjim după poziții care ne provoacă și ne dezvoltă abilitățile, iar cei cu atentie distributivă fac parte din această categorie cu siguranță.
În mod cert, fiecare profesie în parte va necesita un grad mai ridicat sau mai scăzut de atentie distributivă. Indiferent de domeniul în care activezi, trebuie ca în timp să-ți cultivi această calitate pentru a te putea descurca în orice situație. Astăzi auzim tot mai des termenul de „reconversie profesională”. În situația în care vei fi nevoit să faci o schimbare în plan profesional de activitate, e indicat să treci în CV faptul că ești o persoană care dă dovadă de atentie distributivă. O astfel de calitate va fi întotdeauna apreciată.
Antrenamentul cognitiv poate ajuta la îmbunătățirea atentiei distributive și, în consecință, a capacității de a face mai mult de o activitate la un moment dat.
Dacă ești o persoană organizată, atunci îți va fi foarte ușor să-ți cultivi și atenția distributivă. Poți începe prin a face o listă cu sarcinile zilnice de la locul de muncă, iar mai apoi să încerci să le grupezi pentru a da un randament cât mai bun. Începe prin a face două sau trei sarcini simultan. Ia-ți timpul necesar și exersează până ce atenția ta distributivă va crește. În timp vei învăța să prioritizezi mult mai bine sarcinile, să reduci factorii care te distrag, să ai un randament mult mai bun și să-ți folosești timpul mult mai eficient. Orice început poate să pară intimidant, însă un set de reguli și o conduită bine pusă la punct te va ajuta să ieși oricând din impas.
Cum investești în rebranding personal atunci când ești în fața schimbării
Very good