Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com Nu sunt sigur daca blogosfera din Romania are imaginea pe care ar trebui sa o […]
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com
Nu sunt sigur daca blogosfera din Romania are imaginea pe care ar trebui sa o aiba si daca te inspira sa-ti pornesti un blog, dar as dori ca prin acest articol sa iti ofer o perspectiva personala asupra acestui subiect.
Blogging-ul este o extensie a jurnalismului clasic si a devenit o excelenta modalitate de livrare a informatiilor, fiind foarte iubita atat de motoarele de cautare si de utilizatori. De aceea, mari corporatii ataseaza un blog clasicului de acum website sau creaza unul separat pentru un brand, eveniment sau orice altceva. Blogging-ul este un fenomen si chiar daca nu ai veleitati de scriitor, iti poti porni unul care poate fi despre tine ca om, profesionist intr-un domeniu sau despre un hobby. Indiferent de directia in care mergi ti-as recomanda sa-ti achizitionezi domeniu cu numele tau.ro sau .com, .net (pentru ultimele doua variante iti recomand www.crystalmedia.ro) si sa-ti gazduiesti un blog pe domeniul tau. Site-ul tocmai amintit iti ofera si posibilitatea de a-ti instala cu un click un blog WordPress pe domeniul tau si sa lasi la o parte orice dificultati tehnice pe care le-ai intalni.
Chiar daca nu postezi regulat, iti rezervi identitatea ta online (numele tau) si poti publica informatii despre tine, numarul de telefon si o adresa de contact. Repet asta, angajatorii si viitorii colaboratori aproape intotdeauna cauta pe Google persoanele pe care le vor intalni si un domeniu cu numele tau pe care se afla un blog functional si updatat nu poate sa fie dacat de folos.
Cat de des sa publici pe blog? Asta numai tu stii. Este indicat sa o faci cel putin saptamanal daca nu chiar zilnic, dar asta este in functie si de specificul blogului, nisa de care se ocupa si tot asa. Poate te gandesti si la o oarecare monetizare a blogului – daca ai audienta, poti incepe sa ai articole platite, sa participi in campanii pentru companii si sa generezi venituri din marketingul afiliat.
Nu scrie postari numai pentru motoarele de cautare. Este ok sa scrii in stil SEO astfel incat motoarele de cautare sa-ti gaseasca postarile dar cel mai important este sa scrii pentru audienta pe care o ai fiindca oamenii te vor citi si aprecia si nu Google. De asemenea, stilul de scris trebuie sa fie ca si cand ai discuta cu cineva, fata in fata, astfel incat cititorul sa poata avea imaginea ta stand fata in fata si vorbindu-i.
Consider un blog un must pentru oricine este interesat de evolutia profesionala fiindca, daca il pornesti acum, peste ani, iti va aduce rezultate interesante intr-un fel sau altul.
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Doua dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori) si agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu