keyboard_arrow_down
Într-un domeniu extrem de fluctuant, compania de servicii call center Blue Point și-a câștigat loialitatea angajaților prin multitudinea de beneficii oferite.

Blue Point a fost fondată în 2007, cu un capital 100% românesc și o investiție de 40.000 de euro, sumă care s-a mărit cu încă pe atât pentru susținerea operațională a activității. „Ne-am recuperat investiția după trei ani și am decis să reinvestim profitul pentru a crește calitatea serviciilor oferite. Cea mai mare provocare pentru mine a fost până când am ajuns la break even”, spune Violeta Roșu, Managing Partner la Blue Point. Compania antreprenorială a început cu doar 5 angajați, dar s-a extins rapid de la an la an, ajungând să încheie anul 2015 cu aproape 200 de angajați, cu o cifră de afaceri de 11,6 milioane de lei și în topul celor mai bune companii de profil din România.

Despre cum a plecat de la statutul de angajată și a ajuns să înființeze propria companie, Violeta Roșu menționează: „În loc să schimb o corporație cu alta, m-am gandit că cel mai bun lucru ar fi să pornesc o afacere pe cont propriu. Prietenii mei, care sunt și actualii mei asociați, dețineau deja o companie și aveam, astfel, un model de anteprenoriat după care să mă ghidez. Așa ne-am gândit să construim un business în care eu să vin cu experiența operațională și ei cu experiența de antreprenori. Astfel s-a născut, de fapt, Blue Point”.

Violeta Roșu, Managing Partner Blue Point: „Am învățat că trebuie sa fiu un exemplu pentru compania mea, că trebuie să muncesc cot la cot cu angajații mei, ca să reușim în ce ne propunem” Violeta Roșu, Managing Partner Blue Point: „Am învățat că trebuie sa fiu un exemplu pentru compania mea, că trebuie să muncesc cot la cot cu angajații mei, ca să reușim în ce ne propunem”

În prezent, compania are în portofoliu peste 30 de clienți, printre care se numără companii precum Vodafone, Xerox, ING Bank, Țiriac Auto, Pepsi și DHL Express, pentru care oferă soluții profesioniste și personalizate de outbound (telesales, telemarketing, sondaje de opinie) și inbound (suport clienți, infoline și helpdesk, suport tehnic, programe de loializare).

În vara anului 2016, Blue Point și-a continuat planurile de expansiune, deschizând primul său call-center din provincie, în Slobozia, ca urmare a creșterii solicitărilor de servicii call center. Centrul va furniza servicii de telesales, suport clienți, infoline și suport tehnic.

„Suntem la un plus de 70% față de aceeași perioadă a anului trecut și cred că vom crește și mai mult până la final de an. Avem noi clienți în noi domenii de activitate: asigurări și banking”, explică Violeta Roșu. Iar pentru 2017, compania are în vizor o extindere a serviciilor și pentru clienții din alte țări, scopul fiind de a avea call centerul ocupat 24 de ore.

Într-o industrie dominată de investiții străine, Blue Point a reușit să se afirme atât prin serviciile oferite clienților, cât și prin avantajele de care au parte angajații.

Poți aplica pentru joburile Blue Point pe eJobs.ro.

Angajații Blue Point

 

În prezent, echipa Blue Point este alcătuită din 250 de angajați, cu o vârstă medie de 25 de ani. Până la finalul anului, call centerul plănuiește să își mărească numărul de colegi. În Slobozia, compania urmărește să ajungă la 50 de angajați care vor oferi servicii pentru companii din industriile de telecomunicații, asigurări și FMCG (Fast-moving consumer goods). De asemenea, pe lângă cei din noul call center, Blue Point plănuiește să mai angajeze încă 50 de consultanți în vânzări prin telefon, până la finalul anului. „Este foarte important pentru noi să găsim oamenii potriviți, doritori să învețe și să fie entuziasmați și motivați de ceea ce fac. Este și motivul pentru care am organizat pe 21 octombrie ZIUA PORȚILOR DESCHISE la Blue Point, unde cei interesați au putut vedea exact cum se lucrează la noi în echipă și care este atmosfera din birou”, spune fondatoarea companiei.

Unii angajați sunt în echipă de peste 9 ani. Unii angajați sunt în echipă de peste 9 ani.

Blue Point caută colegi dornici să muncească și să învețe, comunicativi și creativi, care dau dovadă de spontaneitate și care vorbesc corect și fluent. În parcurgerea CV-urilor, experiența în domeniu nu este un criteriu obligatoriu pentru companie, întrucât toți angajații au parte de traininguri intensive, pentru a fi bine pregătiți când abordează un proiect. Totuși, candidații trebuie să dea dovadă de o dorință spre dezvoltarea personală și profesională, prin activitățile din CV și din răspunsurile de la interviuri. „Procesul de recrutare este mai dificil față de anii trecuți, prin prisma faptului că încercăm să aducem tot mai mulți candidați la interviu. Un lucru foarte bun pe care îl observăm este acela că angajații sunt mult mai informați, pun întrebări și sunt dornici să învețe, să se implice”, explică Violeta Roșu.

Dana lucrează de aproape 4 ani la Blue Point, în calitate de Operator call center. Jobul ei presupune apelarea clienților din portofoliu, pentru a promova serviciile partenerilor. A ajuns să lucreze în companie printr-o recomandare și din dorința de a-și dezvolta abilitățile de comunicare. Colectivul unit și trainingurile primite au ajutat-o să își depășească temerile, iar spiritul competitiv a adus-o în poziția de top performer pe proiectele lucrate. „Cea mai mare satisfacție pentru mine a fost câștigarea concursului intern de vânzări, prin care am câștigat o excursie in Bansko”, povestește ea. În opinia Danei, pentru a avea rezultate bune ca agent de vânzări într-un call center, este nevoie să ai o personalitate calmă și optimistă.

Pentru Adelina, Team Leader la Blue Point, domeniul vânzărilor prin telefon este cea mai bună alegere în carieră. La fel ca Dana, ea a început ca agent de vânzări, în octombrie 2013. Un an mai târziu, rezultatele sale bune o calificau pentru noi proiecte, iar apoi a devenit Team Leader, coordonând în prezent patru echipe. „Motivul pentru care am ales să fac carieră în acest domeniu este foarte simplu: orice am face și oriunde am fi, este esențial să comunicăm și, în orice discuție, involuntar, punem accent pe  o idee, un lucru, o emoție. Știind că sunt comunicativă, ambițioasă, energică și dornică de a învăța lucruri noi, am considerat că este locul cel mai potrivit pentru a folosi aceste abilități. Mai mult decât atât, mi-a placut foarte mult ideea de a vorbi cu oameni din toate colțurile țării, cu vârste și ocupații diferite”, povestește Adelina. Experiența mai multor call-centere i-au demontat Adelinei unele mituri, legate de acest domeniu. A învățat că experiența nu este legată direct de performanța în vânzări, că un call center nu trebuie să fie o soluție temporară în carieră și că nu existe ținte de vânzări irealizabile. Un Team Leader bun lucrează pentru echipa sa, este perseverent și ambițios, știe să asculte și să își încurajeze colegii. „Sunt vocea tuturor colegilor mei. Sunt responsabilă pentru transmiterea tuturor informațiilor necesare în vânzare”, explică Adelina.

„Rezultatele nu sunt ale unei singure persoane, ci sunt ale întregii echipe” - Adelina, Team Leader Blue Point „Rezultatele nu sunt ale unei singure persoane, ci sunt ale întregii echipe” – Adelina, Team Leader Blue Point

În pofida a ceea ce se crede despre angajații din call centere, Blue Point are colegi care sunt alături de echipă încă de la începutul companiei, adică de peste 9 ani. „În medie, angajații Blue Point rămân în companie circa un an și jumătate, în comparație cu doar aproximativ 7 luni, la nivelul industriei”, declară Violeta Roșu. Secretul retenției stă în beneficiile financiare și non-financiare, de care au parte angajații, și în provocările lansate zilnic printre colegi, de a fi tot mai buni. Salariul oferit crește în funcție de performanțe, putând ajunge și la de 4 ori mai mare decât este în mod normal. Toți angajații au acces la o dezvoltare continuă, prin traininguri interne (cei mai pregătiți colegi îi ajută pe ceilalți) și externe, de la intrarea lor în companie și pe tot parcursul activității lor.

Beneficiile angajaților Blue Point

 

Beneficii financiare: Pe lângă salariul de bază, angajații companiei beneficiază de bonuri de masă, comisioane de vânzări și un pachet de sănătate. Cei mai buni agenți sunt răsplătiți și prin bonuri valorice, prime de recomandare și posibilități de avansare în carieră.

Activități recreative: În afara sferei financiare, angajații Blue Point are parte și de numeroase activități de relaxare, cum ar fi team buildinguri, petreceri tematice (de Halloween, de Crăciun, de aniversare a firmei) și evenimente lunare pentru a consolida echipa. Colegii au acces la o serie de cărți, prin intermediul serviciului Bookster, organizează activități sportive (și-au format și propria echipă de fotbal) și ies împreună în oraș. „Am organizat, de-a lungul timpului, mai multe activități cu echipa Blue Point: am avut Frappe Day, masaj la birou, am adus caricaturiști, am oferit colegilor înghețată, ciocolată calda, iar vineri punem muzică”, povestește Violeta Roșu.

Activitățile recreative de la Blue Point au scopul de a consolida echipa Activitățile recreative de la Blue Point au scopul de a consolida echipa

Traininguri: La Blue Point, angajații au acces la training de comunicare, pe zona de customer service, unde înțeleg cum ar trebui să interacționeze cu clienții, ce atitudine să aibă la telefon și multe altele. Compania mai oferă traininguri de produs, pentru a explica pentru ce clienți vor lucra, și traininguri de proceduri, specifice fiecărui client în parte.

„Mă simt excelent când văd cum crește echipa, când văd cum se dezvoltă oamenii, cum vin cu drag la muncă și când văd clienții mulțumiți. Faptul că am muncit cot la cot cu echipa Blue Point, că am comunicat în mod constant cu colegii mei atât planurile și realizările pe care le avem, cât și dificultățile prin care treceam, a contat extraordinar de mult în relația pe care am dezvoltat-o de-a lungul timpului. Cred că e important pentru un manager să fie optimist, să insufle încredere echipei cu care lucrează, astfel încât să conteze pentru toți cei implicați că este important aportul lor”, spune fondatoarea Blue Point.

spune-ti parerea