• 8 Feb. 2017
  • 5 min

Bogdan Nicolai a găsit jobul ideal pornind de la cei 5 piloni ai fericirii

Bogdan Nicolai a găsit jobul ideal pornind de la cei 5 piloni ai fericirii
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Lui Bogdan Nicolai, realizator de emisiuni radio și online, munca îi ocupă cam fiecare moment din zi. Dar el nu se plânge, pentru că zice că are jobul ideal.

Dacă ar fi să însumăm într-un singur cuvânt toate activitățile pe care le întreprinde Bogdan Nicolai (32 de ani), am putea spune că jobul ideal pentru el este de a fi un Creativ. Însă, dacă luăm pe rând fiecare parte a activității sale, descoperim, pe lângă jobul de realizator al emisiunii Life Couch, un om de radio, un MC, un realizator de emisiuni online, un scenarist și un producător. Parcursul profesional al lui Bogdan Nicolae a fost pe cât de interesant, pe atât de plin de cotituri. Încă din adolescență, i-a fost clar că o carieră în mass-media i se potrivește cel mai bine. După ce a lucrat în liceu prin radioul, presa și televiziunea din Sinaia, a venit să urmeze Facultatea de Jurnalism la București și să înceapă să construiască la visul care prinsese rădăcini din ce în ce mai adânci în sufletul său. „Am început să trimit demo-uri la PRO FM. Am zis să încep de sus de tot – pentru mine, PRO FM era cel mai sus. Nu știu dacă era numărul 1 în audiențe, dar, la vremea respectivă, poate nici nu era un radio de primul loc, dar avea atitudine. Practic, când eu eram în liceu, la PRO FM lucrau Dobrovolschi, Gheorghe, Craioveanu – niște zei ai radioului, pentru mine”, povestește Bogdan.

Prima lecție pe care Bogdan Nicolai a învățat-o despre mass-media a fost din radio: „Trebuie să ai un spirit liber”

Prima lecție pe care Bogdan Nicolai a învățat-o despre mass-media a fost din radio: „Trebuie să ai un spirit liber”

Astfel, pe la 19 ani, începea să lucreze la PRO FM, pe tura de noapte, pentru a se acomoda cu butoanele. Curând, însă, cariera sa avea să ia un nou drum. Când ProTV SA a preluat licența MTV România, în 2007, compania media urmărea atragerea unui public tânăr. Așa că, prima mișcare a conducerii a fost să găsească tineri care să se ocupe de noul canal de televiziune. Bogdan Nicolai a fost omul potrivit, la momentul potrivit și la vârsta potrivită. La doar 22 de ani, el era numit Director de Programe la MTV România, ajungând să ocupe o poziție de leadership la o vârstă la care mulți abia își încep parcursul profesional. Cât a lucrat la MTV, Bogdan Nicolai își amintește că a reușit să aducă pe micul ecran spiritul rebel, pe care tinerii îl cereau de la media. „Am creat reality show-ul Vara lui Sara, emisiune care a avut cea mai mare audiență din istoria MTV România. Cu muzica, a fost perioada în care mai vedeai pe MTV și trupe gen Metallica, Prodigy. Adică, a fost o perioadă foarte rebelă, din punctul ăsta de vedere. La seriale – la fel. Am încercat să fac postul ceva mai cool”, ne spune el.

După 4 ani, conducerea ProTv îl aducea înapoi în radio, dar atitudinea sa de nesupunere față de regulile postului, apreciată de altfel de audiențe, urma să îi facă plecarea iminentă. „Mult timp, au încercat să mă înlăture. Nu puteau pentru că audiențele erau ok, făceam bine ce făceam. Dar, până la urmă, ca într-o căsnicie care scârțâie din mai multe puncte de vedere, s-a rupt și înțelegerea asta”, își amintește Bogdan Nicolai. În timp ce, pentru unii, plecarea de la jobul mult visat poate părea o înfrângere, Bogdan era pregătit să treacă la alte etape din viața profesională: a ajuns scenarist la Vocea României, s-a alăturat echipei A List Magazine, condusă de Andreea Esca, unde a dezvoltat emisiunea online Life Couch și a început să își valorifice propriul brand, prin blog, social media și evenimente.

Odată cu migrarea canalelor media pe Internet, Bogdan a dezvoltat prima emisiune culturală din online-ul românesc, Life Couch

Odată cu migrarea canalelor media pe Internet, Bogdan a dezvoltat prima emisiune culturală din online-ul românesc, Life Couch

Voit sau poate fără să realizeze, Bogdan Nicolai devenise un brand, acel Eu SRL pe care noile generații abia încep să îl conștientizeze. Bogdan se bazează pe umor atât în carieră, cât și în interacțiunile cu cei din jurul său. Poate fi autoironic pentru a-i testa pe alții, uneori poate părea prea detașat de lumea serioasă, dar poate fi și cât se poate de chibzuit când vine vorba de cariera sa. Cu toate că este de acord că oricine care își caută jobul ideal are nevoie și de un strop de noroc, el nu prea lasă nimic la voia întâmplării, fiecare decizie a sa fiind încă o cărămidă în dezvoltarea profesională.

Drumul său în carieră poate fi al oricui, dacă înțelege cum să construiască spre jobul ideal. Putem înlocui industria mass-media cu oricare alta (vânzări, contabilitate, IT) și tot va exista o schemă asemănătoare cu cea a lui Bogdan, pentru a ajunge unde ne dorim. Rețeta lui Bogdan Nicolai pentru jobul ideal este formată dintr-un strop de noroc, un branding personal puternic și o bază alcătuită din cei 5 piloni ai fericirii la locul de muncă: pasiune, onestitate, echilibru, impact și evoluție.

Pasiune

 

„Unii oameni nu au norocul ăsta: să ajungă să facă ce și-au dorit. Dar eu, dacă tot am avut acest noroc, vreau să îi mulțumesc Universului bucurându-mă în fiecare moment. Pentru că poți face ore întregi ceva ce îți place. Ajung să am zile când dorm chiar și doar o oră, dar nu mă supăr și nici nu mă simt obosit. Mă simt fericit și împlinit. Dar era mult mai rău dacă pierdeam noaptea făcând ceva la care nu mă pricep sau care nu îmi place”, explică Bogdan.

Pentru Bogdan Nicolai, jobul ideal stă atât în pasiune, cât și în perseverență; foto: Mr Gri

Pentru Bogdan Nicolai, jobul ideal stă atât în pasiune, cât și în perseverență; foto: Mr Gri

Pentru el, pasiunea a fost motorul principal în fiecare proiect, oricât de costisitor ar fi fost, din punctul de vedere al timpului și al energiei. „Când făceam matinalul la PRO FM, nu puteam să mă mai ocup și de altceva. Eu stăteam la butoane și trebuia să fiu atent la softul de emisie, la invitați, la telefoane, la muzică, la reclame să intre la timp. Era un haos total. E o muncă pe care eu o compar cu cea a unui controlor de trafic aerian”, povestește el. Cu toate acestea, în prezent, s-a întors din nou la prima sa pasiune, radioul.

Onestitate

 

Deși a fost nevoit să renunțe la jobul de Director de Programe la MTV România pentru că era nevoie de el înapoi la PRO FM, Bogdan Nicolai nu regretă această mișcare, întrucât recunoaște că nu i se potrivește munca de birou. „Nu mi-a părut rău să plec din poziția de conducere de la MTV. Aceea a fost cea mai urâtă perioadă din viața mea profesională. Eu nu sunt făcut pentru un program fix, pentru munca de birou. Este absolut îngrozitor. Pentru mine, toți cei care lucrează în corporații și au un program fix sunt supraoameni. Respect rezistența lor. Dar, pentru mine, asta este egală cu nebunia”, spune el.

Echilibru

 

„Am considerat dintotdeauna că o emisiune trebuie să ia chipul și asemănarea ta, să fii foarte natural în ea, mai ales la radio, pentru că oamenii te ascultă în fiecare dimineață și se obișnuiesc cu tine”, este opinia realizatorului.

Impact

 

Cum am mai spus, Bogdan Nicolai a conștientizat în timp impactul pe care îl are imaginea sa și responsabilitatea conferită de statutul său. În consecință, s-a implicat în numeroase proiecte umanitare, fie organizate de alții sau chiar de el. A făcut parte din proiectul fotografului Horia Manolache, Viața din Sens Opus, în care vedetele erau machiate, îmbrăcate și fotografiate în ipostaze de cerșetori, sub sloganul „Puteam să fiu eu”. Inițiativa la care au participat și Adrian Despot, Marian Râlea și Virgil Ianțu a fost întoarcerea de situație dintr-un proiect mai vechi, Prinț și Cerșetor, în care cerșetorii erau prezentați în carierele pe care le-ar fi putut avea.

Transformarea lui Bogdan Nicolai pentru proiectul Viața din Sens Opus; foto: Horia Manolache

Transformarea lui Bogdan Nicolai pentru proiectul Viața din Sens Opus; foto: Horia Manolache

Am încercat să nu refuz niciun proiect umanitar. Mă bucur că pot să îmi folosesc imaginea în scopuri nobile – să conving oamenii să doneze bani sau să îi fac mai atenți la cei neajutorați sau la copiii străzii. Am participat și cu OvidiuRo într-un program în care am dus cărți prin țară și le-am citit copiilor din școli și grădinițe. M-am implicat până când inițiativa a devenit proiect de lege; am reușit să convingem statul să plătească acei bani (oricum puțini) ca părinții să își poată duce copiii la grădiniță”, spune Bogdan.

Realizatorul mai susține și proiecte împotriva discriminării. Cel mai recent exemplu este participarea sa, în calitate de moderator, în conferința „Anti-Gypsyism: a lost cause?”, organizată la Parlamentul European de la Bruxelles. „Rromi din toate țările au venit să facă un schimb de idei despre cum putem combate discriminarea. Au fost atâtea discursuri emoționante acolo”, își amintește el.

Evoluție

 

Este clar că evoluția sa profesională nu se oprește aici și că, pentru Bogdan Nicolai, jobul ideal nu are o finalitate. În prezent, Bogdan are agenda plină în fiecare zi. Lucrează la emisiunea Life Couch, continuă să modereze evenimente și susține cursuri umoristice în corporații. „Învăț oamenii să abordeze viața de birou cu umor. Practic, sunt cursuri de integrare. Plecăm de la premisa că toți suntem niște personaje mișto și că n-ar fi nicio diferență între noi și Al Bundy sau Seinfeld sau alte personaje din comedii. Încerc să îi învăț pe angajați să se vadă cu alți ochi, mai veseli. De-abia am început. Am colaborat deja cu vreo 2 sau 3 companii”, explică el.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply