• 6 Feb. 2007
  • 2 min

Calculul bugetului de promovare.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Inainte de a investi in publicitate, calculeaza exact cat vei cheltui. I: Nu mi-am promovat pana acum prea mult afacerea; m-am bazat mereu pe internet si […]

Inainte de a investi in publicitate, calculeaza exact cat vei cheltui.

I: Nu mi-am promovat pana acum prea mult afacerea; m-am bazat mereu pe internet si pe informatiile transmise din vorba in vorba. Acum as dori sa realizez o campanie publicitara de dimensiuni reduse, dar mi-e teama ca ma va costa o suma prea mare de bani. Cum sa aflu de unde sa pornesc?

R: Primul lucru pe care il poti face este sa iti calculezi bugetul minim si maxim pe care il poti investi:

Pasul 1: Ia 10% sau 12% din incasarile anuale si multiplica-le cu rata profitului obtinuta intr-o tranzactie obisnuita.

In aceasta prima etapa este important sa ne reamintim ca vorbim despre veniturile companiei. Rata finaciara a profitului este calculata ca raport dintre profitul brut si costurile totale. Rata comerciala a profitului este privita ca un procent din pretul de vanzare. Vinde un produs cu 150$, al carui cost este de 100$. Marja bruta va fi de 50%. Rata comerciala a profitului va fi de 33,3%. Valorile de mai sus se explica prin faptul ca profitul brut este de 50$, si reprezinta 50% din costuri, dar numai 33,3% din cifra de afaceri. Majoritatea magazinelor detailiste din America (covoare, bijuterii, etc,) aplica o cota de adaos de aproximativ 100%, aceasta valoare variind totusi intre 50% si 200%. Produsele mai scumpe (masini, case) au in mod obisnuit o cota de adaos de 10-15%.

Pasul 2: Dedu costul anual al chiriei din procentul de 10% si de 12% din incasari.

Pasul 3: Rezultatul ramas dupa scadere reprezinta bugetul tau minim si maxim pentru anul respectiv.

In acest punct al algoritmului de calcul poti constata ca ti-ai cheltuit deja bugetul de promovare pe o chirie foarte scumpa, sau ca ai nevoie de mult mai multa promovare decat cea realizata pana la momentul actual.

Acum hai sa calculam un buget de promovare. Sa presupunem ca afacerea mea este proiectata sa obtina 1 milion de dolari incasari pentru acest an. Am obtinut o rata a profitului de 48%, si chiria mea este de 36,000 de dolari pe an. Primul pas de urmat este calculul a 10 % si 12% din incasari (100,000 $ si respectiv 120,000$). In al doilea rand este necesar sa tranformam cele 48% de profit in valori absolute. Multi intreprinzatori isi cunosc rata profitului pe de rost, dar foarte putini valoarea absoluta a acestuia. Pentru a face trecerea de la rata la valoare se impart profiturile brute la costuri. Impartind deci, 480,000 $ (profit brut) la 520,000$, (costurile totale), ne arata o rata financiara a profitului de 92,3%. Bingo ! Acum vom inmulti 100,000$ cu 92,3% pentru a observa care este valoarea minima a bugetului de promovare, si anume 92,300$. In acelasi mod, inmultim 92,3% cu 120,000$ pentru a afla valoarea maxima a bugetului pentru campania promotional, acesta fiind de 110,760 $. Din ambele vom scadea chiria de 36,000 $. Acest ultim calcul ne indica un buget minim de 56,300$ si unul maxim de 74,760 $.

Multi oameni iti vor spune ca o rata de 5-7% din incasari ar da suma indicata a bugetului de promovare, dar nu este adevarat. Pur si simplu, nu poti sa desemnezi un procent din incasari pentru publicitate, fara sa urmezi pasii prezentati mai sus. Da, intr-adevar, o chirie scumpa pentru o amplasare vizibila a afacerii este adesea cea mai buna reclama pe care o poti cumpara, intrucat pozitia favorizeaza in mod semnificativ reducerea cheltuielilor de promovare.

Pentru a-ti demonstra, priveste la exemplul de mai sus si modifica cuantumul chiriei la 75,000 $ pe an. Formula pe care ti-am oferit-o este singura care reconciliaza bugetul de promovare cu marimea chiriei si cu profitabilitatea intregilor incasari. Mult noroc!

A fost util articolul? 0

Leave a Reply