• 29 Aug. 2006
  • 2 min

Captati publicul potrivit.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Daca sunteti comerciant de portocale, nu incercati sa le vindeti unora carora le plac merele. I: Eu produc panouri de tir sportiv. Una din pietele mele […]

Daca sunteti comerciant de portocale, nu incercati sa le vindeti unora carora le plac merele.

I: Eu produc panouri de tir sportiv. Una din pietele mele o reprezinta cluburile de tir cu arcul, cu 95% din membri pasionati de vanatoare, restul de 5% fiind dat de cei care prefera doar tirul sportiv. In America de Nord sunt aproximativ cinci milioane de tragatori cu arcul.

Vreau sa atrag spre acest sport un public nou, care sa aduca un plus de incasari atat pentru mine, cat si pentru ceilalti producatori afiliati. Planul este de a atrage pe cei inca neinteresati de vanatoare. Cum sa actionez? Sa public articole despre tragerea cu arcul in saptamanale mici, care nu ar ridica probleme privind costurile? Sa sustin cateva seminarii la care sa le ofer participantilor ocazia de a incerca tirul cu arcul? Sunt pe drumul cel bun?

R: Prea multi intreprinzatori fac exact aceeasi greseala: in loc sa se concentreze pe publicul cel mai inclinat spre a face o achizitie, isi pierd timpul si resursele pentru a convinge un grup imens de oameni prea putin sau deloc interesati de oferta.

Marile companii nu comit niciodata erori de genul acesta. Cauciucuri Michelin, de exemplu, nu isi indreapta eforturile spre publicul care nici macar nu detine o masina in ideea de a-i convinge sa isi cumpere mai intai o masina, in speranta ca intr-o buna zi vor vrea sa isi cumpere si cauciucuri de schimb. I-ar plasa prea departe de cumparatorul hotarat. Dimpotriva, eforturile lor de marketing se concentreaza pe proprietarii de masini care planuiesc sa cumpere si cauciucuri. La fel si voi, trebuie sa va ganditi la cei care practica tirul cu arcul si care ar vrea sa isi inlocuiasca/imbunatateasca/cumpere noi panouri de protectie. Promovarea sportului in sine lasati-o pe seama asociatiilor responsabile cu atragerea de noi practicanti. Daca totusi va intereseaza si acest aspect, va puteti inscrie ca membru al unei organizatii de acest gen si sa luati parte la actiunile lor in timpul vostru liber.

Pentru consolidarea afacerii, indreptati-va spre publicatiile din domeniu, fara sa va asumati riscuri bugetare inutile, deci mediile de publicitate scrisa si relatiile cu publicul, cum ar fi reclame, articole in reviste si ziare de specialitate, care sa denote expertiza voastra si performanta/calitatea produsului vostru.

Cautati liste cu adresele celor interesati de acest sport – puteti lua si listele abonatilor de la publicatiile de specialitate. Situl vostru sa contina linkuri/legaturi cu marile situri din domeniu. Ideea vostra cu sustinerea unor seminarii e foarte buna, cu conditia ca la ele sa participe cei care deja practica tirul cu arcul si vor sa isi imbunatateasca echipamentul. Asigurati-va ca va angajati pastor la turma care trebuie.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply