• 5 Jan. 2005
  • 2 min

Ce ar trebui sa cunoasca un reporter TV despre cultura programelor de stiri.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

 Respecta-l pe fotograf. In cele mai bune studiouri de stiri scenografii si cameramanii sunt partenerii tai. Ei compun povestile impreuna. Comunica constant la fata locului. […]

 Respecta-l pe fotograf. In cele mai bune studiouri de stiri scenografii si cameramanii sunt partenerii tai. Ei compun povestile impreuna. Comunica constant la fata locului. Amandoi pun intrebari despre subiectele interviurilor. Astfel incat persoana care filmeaza se poate ofensa daca in loc de “ fotojurnalist” I te vei adresa cu “baiatul de la filmari”.
 Dezvolta-ti talentul pentru o singura dubla. Orice talent in direct este apreciat daca reuseste sa priveasca o camera de filmat si sa isi rosteasca replicile corect din prima incercare. Nu te lasa intimidat la inceput. Straduieste-te sa atingi cel mai ridicat nivel de performanta.
 Fii amabil cu producatorii. Munca lor este cea mai grea din studio. Acestia organizeaza transmisiile, scriu stirile, organizeza sedinte de brainstorming, se ocupa de tranmisiile prin satelit, comunica cu echipele din teren, si se confrunta cu problemele tehnice. Daca le arati bunavointa si respect, se vor ingriji de binele tau.
 Intreprinderea de aplauze. Reporterii TV nu vor sa iti preia stirea din ziarul de dimineata. Vor sa te provoace cu informatiile obtinute de ei. Daca nu vor reusi, vor cauta sa prezinte un punct de vedere diferit. Reporterii care isi elaboreaza propriile stiri sunt vazuti ca lideri ai studiorilor.
 Fii un povestitor. Reporterii TV de top se considera povestitori. Acestia vand povesti prin intermediul vietilor celorlalti, prin reportaje si prin texte accesibile
 Fii “pregatit” sa ajungi la limita puterilor. Reporterii TV si fotografii sunt in permanenta cautati, deci nu fi surprins sa ii vezi mereu vorbind la telefon sau controlandu-si pagerele. Deoarece:
 Incalca regulile de transmisie. Perceptia obisnuita intr-un studio este ca nici o statie de transmisie nu poate ajunge pe primul loc, daca nu detine cea mai de senzatie stire. Regula este ”spune tot ce poti despre o stire potentiala, apoi retrage-te putin cate putin daca poti”. De la fiecare persoana dintr-o operatiune de cercetare se asteapta sa gaseasca o stire senzationala.
 Cotele de rating nu iti dau pace. In special daca actionezi pe o piata monitorizata. Informeaza-te despre cotele de rating zilnice si tine cont de ele. Seamana cu elaborarea unui raport fara nici o indicatie din partea profesorului. Stii ce ai obtinut, dar nu stii de ce. Si iti dai silinta ca acestea sa nu afecteze unui jurnalism de calitate.
 Un personal redus: o afirmatie pe jumatae adevarata. Statiile de emisie TV obtin rate de profit mai mari decat publicatiile. Angajeaza mai putin personal si investesc mai putin in pregatire. Cei din studioul partenerului tau TV pot veni cu doua sau chiar mai multe stiri zilnic. Pot fi mai tineri decat tine, noi in comunitate, dar dornici sa faca treaba buna. Ajuta-i si te vor ajuta si ei.
 Reporterii TV sunt si ei circumspecti cu privire la aceasta asociere. Stiu foarte bine ca reporterii de ziar preiau deseori stirile de la TV. Se tem sa nu devina doar un mijloc promotional pentru ziar. Se tem sa divulge anumite stiri ziarului si sa se roage pentru mai mult timp de emisie pentru povestile lor. Se simt lasati in voia norocului, la fel ca si tine. Fa un efort sa le castigi increderea.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply