• 10 Aug. 2016
  • 5 min

Ce ar trebui să ştii înainte de a te angaja la Stefanini

Oana Calcan, recruitment coordinator la Stefanini România, unul dintre principalii jucători în externalizarea de servicii IT, povesteşte paşii simpli pentru angajare în suport tehnic.

Oana Calcan vorbeşte despre importanţa cunoaşterii unei limbi străine la nivel avansat pentru a te angaja în companie. Odată ce ai demonstrat aptitudinile lingvistice şi ai arătat energie şi motivaţie pentru a deprinde noi cunoştinţe, restul este treaba echipei de training. Sunt gândite planuri de carieră adaptate nevoilor tale, dar şi dorinţei de a avansa profesional, iar echipa te motivează să fii mai bun. Iată ce înseamnă recrutarea în cadrul Stefanini România şi ce situaţii-cheie identifică coordonatorul departamentului de resurse umane, Oana Calcan:

 

Ca în orice proces de recrutare, apar şi întrebările din partea candidaţilor abordaţi pentru a lucra într-un mediu de outsourcing / insourcing. În acest domeniu, lucrează peste 60.000 de angajaţi la nivelul României (conform datelor ABSL – KPMG), iar vorbitori de limbi străine sunt cei mai căutaţi. Întrebările candidaţilor apar în momentul în care află că este nevoie să îşi folosească abilităţile lingvistice în zona financiară, tehnică, în resurse umane sau în alt domeniu necunoscut lor. Este momentul în care devin reticenţi la oferta de job, nu se simt siguri că ar putea face faţă sau că li se potriveşte. În acelaşi timp, este momentul în care noi, angajatorii, le explicăm faptul că vor parcurge o serie de formări profesionale (trainings) înainte de a începe activiatatea propriu-zisă, tocmai pentru a asimila informaţii despre noul domeniu, despre echipa în care vor lucra, despre procese şi proceduri.
La Stefanini, ne-am adaptat foarte bine în acest sens, acoperind toate nevoile de învăţare ale candidaţilor. Această implicare a apărut prin specificitatea rolurilor din mediu outsourcing, dar s-a extins şi către alte industrii, acolo unde mediul de învăţământ nu mai acoperă nevoile angajatorilor şi aceştia sunt nevoiţi să-şi formeze singuri angajaţii.

Recrutarea în 3 paşi

 

Fiecare etapă de recrutare începe cu testarea cunoştinţelor de limbi străine solicitate de un anumit post, apoi urmează un test de cunoştinţe tehnice care evaluează nivelul de cunoştinţe şi gândirea logică. De asemenea, candidaţii se întâlnesc cu un reprezentant al echipei de recrutare, dar şi cu viitorul manager direct pentru a afla cât mai multe informaţii despre ce presupune noul rol.
Cu acest sistem de recrutare, Stefanini România a ajuns la 1.400 de angajaţi, aflaţi în sediile din Bucureşti, Sibiu şi Târgu Mureş. Echipa este omogenă, formată atât din femei, cât şi din bărbaţi, proporţia fiind de 50% – 50%. În perioada următoare, ne aşteptăm mai creştem echipa cu aproximativ 70 de angajaţi noi, având în vedere o serie de proiecte nou câştigate, atât pe zona de dezvoltare software, cât şi pe servicii de suport IT. Cele mai multe roluri se află în Bucureşti, dar există oportunităţi şi în celelalte centre din România. Pentru rolurile entry-level de support tehnic căutăm vorbitori de Engleză, Franceză, ItalianăMaghiară şi Bulgară. În acelaşi timp, oferim şi oportunităţi pentru specialiştii în arii precum: Unix/Linux, SCCM, SAP Basis, Java, SQL sau .Net.

Recomandările, una dintre modalităţile de a ajunge la Stefanini

 

 

Candidaţi buni ne vin din partea eJobs.ro, prin intermediul site-ului stefanini.com, dar şi prin recomandări. De peste 8 ani, programul nostru de recomandări funcţionează cu succes. Colegii noştri reuşesc lucreze bine alături de prieteni şi cunoştinţe, iar noi, angajatorul, avem acces la candidaţi potriviţi mediului şi tipului nostru de activitate. Angajaţii primesc recompense financiare pentru referinţele oferite, iar acestea variază în funcţie de specializarea şi senioritatea rolului.

Cum poţi face diferenţa la interviu 

 

Căutăm, în primul rând, candidaţi buni vorbitori de italiană, greacă, portugheză, rusă, germană care ştiu şi limba engleză cel puţin la nivel mediu. Pe lângă cunoştinţele bune de limbi străine, contează foarte mult motivaţia de a învăţa, pentru că este nevoie să-şi folosească abilităţile lingvistice în zona financiară, tehnică, în resurse umane. Prin urmare, ne plac oamenii care arată că se adaptează uşor, sunt flexibili şi vor o relaţie frumoasă alături de clienţi şi colegi. Este un plus şi experienţa într-un centru de suport tehnic, precum şi abilitatea de a comunica problemele într-o manieră non-tehnică.

Valorile fac parte din recrutare

 

Ştim că oamenii sunt cei care dau tonul în spaţiul de lucru şi fac dezvoltarea software şi divizia de servicii atât de utilă pentru clienţi. De aceea, ne place să creem un mediu pozitiv de lucru şi investim constant în el.
Odată ce ai devenit colegul nostru la Stefanini, ne ocupăm de creşterea ta profesională şi de crearea unui spaţiu plăcut de lucru. Spontaneitatea, distracţia, lucrul în echipă şi aprecierea acelor rezultate frumoase descriu zilele de lucru în companie. Aşa ştim să facem echipele mai unite şi să le motivăm să-şi atingă obiectivele.
Misiunea noastră este să contribuim la formarea şi dezvoltarea fiecărui coleg, însă nimic nu ar fi posibil fără o trăsătură specială de caracter: pasiunea de care dă dovadă încă din etapa de recrutare. Şi avem chiar şi un plan pentru a avea în echipă lideri:
– Pregătim creşterea lor profesională şi personală;
– Le acoperim nevoile de dezvoltare;
– Implicăm managementul pentru a crea un spaţiu motivant de lucru;
– Oferim ocazia de a lucra într-un mediu bazat pe valori;
– Mizăm pe cultura companiei.

Programul de training, flexibil şi adaptat angajaţilor

 

Desigur, nu oricine poate lucra într-un rol tehnic, chiar dacă primeşte, în prealabil, o formare profesională. În cadrul procesului de selecţie evaluăm gândirea logică a candidatului, abilitatea lui de analiză şi interesul faţă de domeniul IT. În funcţie de aceste aspecte, decidem dacă acel candidat se va potrivi mediului Stefanini. Este important atât pentru angajator, cât şi pentru angajat existe această concordanţă, riscând altfel apară frustrări şi rezultate sub medie.
Un training poate dura de la două săptămâni la două luni. Durata lui este stabilită şi în funcţie de complexitatea proiectului tehnic, dar şi de cunoştinţele pe care angajatul le deţine la momentul angajării. Pe partea de dezvoltare software, există chiar şi un internship de 6 luni, unde formăm programatori. Este important de ştiut că perioada de training este plătită.
În cazul în care unul dintre colegi îşi dă seama că domeniul în care s-a format nu i se potriveşte, stăm de vorba cu el pentru a afla care sunt nemulţumirile sale. În funcţie de acestea, există şansa de a-l orienta spre alt rol din companie, în mai bună concordanţă cu profilul său. Totuşi, astfel cazuri sunt foarte rare, deoarece procesul de selecţie este unul riguros în care alegem doar candidaţii potriviţi.

Oportunităţi de avansare chiar şi după 9 luni

 

Pe lângă formarea profesională, există şi un plan de carieră pentru fiecare angajat. Acesta se stabileşte în funcţie de interesele angajatului şi de recomandările managerului direct. Colegii noştri pot evolua pe posturi de trainer, specialist de calitate, team-leader, project manager, programator sau specialist de infrastructură IT. Inclusiv pentru posturile interne, există procese de selecţie, implicând teste specifice şi interviuri pentru a alege cel mai bun candidat. Un coleg poate promoveze chiar şi după 9 luni petrecute în Stefanini, dacă asimilează rapid informaţiile, dovedeşte rezultate bune, motivaţie şi interes pentru continuarea unei cariere alături de organizaţie.

Masaj la birou şi până la 27 de zile de concediu

 

Recrutăm constant colegi noi care să se alăture şi să se potrivească echipei tinere, pusă tot timpul pe inovaţie. Pregătim un plan de carieră pentru fiecare nou angajat, adaptat nevoilor sale, dar şi dorinţei de avansare în companie. Am creat birouri open space pentru a îmbunătăţi comunicarea şi, în jurul lor, am adus spaţiile de relaxare care, prin simpla lor prezenţă, motivează colegii.
Pachetul de beneficii include un salariu motivant care poate creşte odată cu trecerea la un nou nivel în carieră. De asemenea, ne preocupăm de starea de bine a angajaţilor şi le oferim: tichete de masă, decontarea transportului, abonament medical la o clinică privată. Au contract de muncă pe o perioadă nedeterminată şi până la 27 de zile de concediu anual. Starea de sănătate şi buna dispoziţie sunt la fel de importante, aşa că am deschis în sediul companiei două cabinete de masaj – ideale pentru a lua pauze relaxante în timpul celor opt ore de de stat pe scaun. Pentru distracţia în echipă şi o calitate cât mai bună a timpului petrecut la birou, am pregătit sala de jocuri cu mese de ping-pong şi de fussball, jocuri de societate, Wii.

 

A fost util articolul? 4
  • Dumitru Ioan zice

    Buna ziua,

    Spuneti va rog varsta maxima pana la care se fac angajari. Dupa 35 de ani mai are rost sa aplici?

  • Ovidiu Martin zice

    Buna ziua,

    sunt interesat sa evoluez pe plan profesional ,drept urmare mi-as dori sa ma contacta-ti .

    O zi buna, 😉

Leave a Reply